Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Ja, mina vänner då är vi inne i januari-2010. Oj så fort det gångna året gick
Hugo och Elsa är fina namn, o jag gläds med alla inblandade.
Usch, jag är nog en riktig liten miljöbov Jag försöker att sopsortera, men med ekologiskt och krav-produkter är det slumpen som avgör vad som finns i min varuvagn. Dessutom brassar jag under juletid på med allehanda ljusstakar, julstjärnor och balkongbelysning dygnet runt. Men jag beundrar de som tänker på fisk från Östersjön etc. Det var allt från Liz bikt
Jag är klar med 1.a utkastet, så sköööööööööööönt. Nu ska det bara skrivas om sådär en 10 ggr
Jag ska åka till Kreta, två veckor före midsommar, men vilket ställe ska man välja. Det lutar åt Chania, men ...... är det någon som läser denna superbra tråd o som har koll på läget. Skriv gära ett inlägg och ge mig förslag.
Blomman; Vi brukar göra samma sak här hemma, dvs festduka. vad ska man annars ha snyggporslinet till. Hellre porslinkross i diskmomentet än prylar som bara samlar damm.
Syrran ringde och sa att hon kommer hit en vecka denna månad ska bli skitkul, dessutom stundar stora Formex-mässan i Sthlm. Skulle vilja åka dit och frossa i inredningsavdelningen. Jag blir alltid så sugen på ny inredning då julen dansats ut.
Nu blir det frukost hos oss, sonen har varitt nattuggla, o jag vaknade toktidigt. Härliga tider
Vinkar till alla tanter runt om i landet, o önskar er ett glädje -o- kärleksrikt NYTT ÅR, med många uppfyllda mål.
Kramar från mig i Örebro. ♥ ♥
I´m Yours: jag har varit på Kreta flertalet gånger och jag kan verkligen rekommendera Chaniakusten (har bott i Agia Marina och Kato Stalos men gillar AM bättre) och Rethymnon. Har vänner som också varit Agios Nikolaos (stora nivåskillnader dock), Georgioupolis och Agii Apostoli. Allt beror ju på vad man är ute efter.
Rethymnon till exempel har 10 km lång strand med massor av hotell att välja mellan. Stadskärnan är mysig med många restauranger och shopping. Hamnområdet med dess restauranger är särskilt mysigt.
Väljer man att åka till Chaniakusten så finns mycket att välja mellan. Vi bodde i Agia Marina, ungefär 8km utanför Chania stad och 1,5km till Platanias en lite större by med restauranger och shopping. Vill man ta sig till Chania stad tar man bara bussen in. Till Platanias gick vi för det finns mycket att titta på utmed vägen.
Apollo är ju störst på Kreta (och Grekland överhuvudtaget) men även andra resebolag åker ju dit. Vi gillar Apollo och Fritidsresor bäst men det är ju en smaksak. Vart ni än väljer att åka så kommer ni få en underbar semester!
Hoppas jag kunde vara till nån hjälp!
Gott nytt år alla vackra tanter!
Hoppas det stora firandet ännu sitter i som en glad känsla av att detta år kommer att bli ett toppenår! Jag måste tro och tänka så, för året som gick var knappast mitt år.
Däremot har jag förhopningar om att det nya året blir bra.
Härligt med små nyårsbebisar! Grattis till er som får ha dem i er närhet!
Idag bär det av till brorsan för att äta en god middag tillsammans och umgås. Det blir trevligt. Innan dess en liten shoppingrunda...
kram!!!
god fortsättning allihopa!
o gratulera till lilla Elsa kul!!!
O Välkommen till lilla kusinbarnet Hugo! Mysigt namn
själv blir jag alltid så deppad runt dessa tider o iår är ingen skillnad. Men jag tänker på dem positiva sakerna som hänt och ska hända! Min bröllopsdag var verkligen fylld med lycka o håller den dagen nära i tankarna när det blir svårt.
har ni några löften iår? Mitt är att resa så mycket jag har råd till.
Hallå tanter1
idag har jag varit en jurt-morsa... dvs jag packade in alla barnen väl påbyltade i volvon och tog oss till backen
dessutom tutade jag på turisterna som gick mitt i vägen, klantskallar!
Lilla Vild har klampat runt på slalomskidor för första gången(inte åkt), bäst av allt var nog att få ha nya hjälmen och att bli dragen runt av storasystrarna...
Sen åkte storasystrarna snowboard medans mamma stånkade efter lilla vild som for runt hela området med en jäkla fart på benen... phu...
Att jaga nån inpackad i skoterkläder (med byxor som jag inte kan knäppa längre) dunjacka och muskler som skakar av syrebrist var jobbigt(järnvärdet fortsätter att sjunka)... så vi tokfikade när vi kom hem och nu ska vi mysa framför en dvd!
Kram till er alla
jurt-morsa är inte dialektalt uttryck....bara ett norrländskt stavfel för hurt-morsa såklart
...Själv har jag haft migrän inatt och hela förmiddagen så jag har ohurtat totalt, bara sparkat ut sonen och hans kompis och när de kom in fick de varm choklad.
Vinterdagen här har varit sagolkt vacker.
Tänk, inte fasen trodde jag det skulle bli så vit vinter när vi drog till Smålandskusten! Jippiii!
Jurt-morsa, jag såg framför mig hur du smällde upp ett mongoliskt tält och höll hov därinne!
Kramar till er alla!
Tssss.... här har vi faktiskt kåtor
Skulle se snyggt ut att hålla hov i långkalsonger och raggsockor