Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Hej alla tantsen och nästan God jul!
Idag är det en hel del att göra, p g a att snön fått mig att åka hem tidigt flera dagar. Skall göra predikan och förbön till söndag, samt griftetal till begravning nästa vecka. Hinner förhoppningsvis göra lite inför nyårshelgen också! Sedan skall det packas paket och betalas räkningar ikväll. Julafton blir ganska avslappnad. Vi skall förhoppningsvis åka till Helsingborg och gå på familjegudstjänst i morgon förmiddag. En sådan där gudstjänst där man skall låta som djuren i stallet, sorlande folk på värdshuset och liknande. Kul! Har varit på den många gånger förr, när vi bodde där. Efter det skall vi lämna julklappar på katthemmet som Isolde kommer ifrån och fixa julfint på kyrkogården hos mamma. Sedan blir det väl Kalle Anka, julmat och lite julklappar och sova en stund, innan det är dags att åka till jobbet och midnattsmässan! Det är så fint! Är jätteglad att jag fick den!
JÄTTEGOD JUL TILL ALLA TANTER OCH TACK FÖR ALLA GODA RÅD OCH DISKUSSIONER DET HÄR ÅRET!
Idag är det stora pyntardagen. Startade vid 07.00 och beräknar gå i mål lagom till Bingolottos uppesittarkväll. Hinner förhoppninsgvis se "Sagovärld" på DVD någon gång däremellan, så det blir riktig jul.
På juldagen har jag som vanligt julottan - min absoluta älsklingsgudstjänst alla kategorier.
En synnerligen god jul önskar jag er alla, mina välartade små tanter!
Kjell Präst skrev 2009-12-23 09:27:27 följande:
Ååå va skönt!! Härligt att få beskeden innan jul!!
Usch jag minns dom där maskinerna. Bella låg ju i en STOOOR hjärnröntgen när hon var 2 dagar gammal. Som du skrev, dom ser ju så små ut!!
Åh Aleta, underbara nyheter! Du må tro att jag tänkt på er. Hoppas ni kan koppla av nu under julhelgen och få njuta av den.
Kram!
Tycker det har varit så mycket tråkigt i min omgivning senaste tiden. Nu ska jag ringa till min käraste, käraste kusin (som är som min syster, hon är endabarn, jag sladdis och vi är lika gamla) som fått beskedet, så här inför jul, att hon har MS.
Hemma är huset fullt i ryssar som inte ger mig ro att varken packa eller sova.
Får väl stå och packa på julaftonsmorgon då...
Julottan är BÄST!!! Men tyvärr missar jag den i år (brukar sjunga i kören), vi sitter nämligen i bilen någonstans i Finland då.
GOD JUL ♥
Kjell Präst skrev 2009-12-23 10:00:00 följande:
Ååå min lilla (Bella) vill gärna AVpynta granen!! Det vill säga ta loss kulor och kasta så långt bort hon kan.
Kjell Präst skrev 2009-12-23 10:00:00 följande:
Aleta: såå skönt besked!
Sonja: usch så hemskt för kusinen!
En riktigt, riktigt God Jul vill jag önska er alla söta, sköna tanter! ♥
Nedräkning till julledigheten nu
Önskar er alla en riktigt god och fröjdefull jul.
Många kramar.