• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

hejhej!
    Här går det undan, vi pratade med banken idag och fick låna pengar till att göra om köket, sen bar det iväg till IKEA och Panzer och jag var överrens på en gång om vilket kök och vilka handtag och planering av köket. Jag är nästan lite besviken, IKEA brukar annars vara ett bra ställe att ryka ihop på, och vi tycker aldrig om samma saker annars
    53000kr med vitvaror( utom spisen)det blir antagligen ett högblankt vitt kök( abstrakt), med svart kakel och svart mosaik, rostfria vitvaror. Egentligen älskar jag lantliga kök, men det är bara att inse att vi bor i ett litet radhus och inte ett slott a la Blomman, och köra på en mer strikt linje, dessutom är jag praktisk, inge relifer eller handtag som kan bilda smutsgömmor!

• lillabruden

vad gör en tant som jag upp kl 1.50 på morgonen? jo jag däckade kl 20 i soffan o sen övertalade mannen mig att lägga mig i sängen...sa ju att jag skulle vakna tidigt men han fortsatte övertala trötta mig :-/

Gällande min kusin, om jag hade gett henne en tom dvd hade hon bara fortsatt jaga mig så det är lika bra att ge henne den o bli av med henne... Men det påminner mig om när hon skulle "kopiera" vhs banden från när vi var små, hon raderade dem......där det varit mysig hemfilm på oss ungar i morfars trädgård när vi var hälften så långa som nu o mindre...var bara myrornas krig kvar.. Men sist jag "nämnde" det så mindes hon inget. Också typiskt henne.
    Det som retar mig mest är att hon inte gjorde något för mig under det året vi planerade bröllop. Hon var inte ens på möhippan!

Soldemor, så kul det låter!! Men mannens selektiva minne är mindre roligt. Bara jobbigt när dem beter sig så! *grrr*

Canttant, skönt att din pappa är stabil och att du kunnat ha kul på partyt!! Fick du träffa Carola? Vad tyckte du? Och så snygg du måste varit!!

O jag hoppas verkligen att era ärkeas kan sluta ge er huvudvärk....inget roligt när man blir påverkad så. Rigga upp deras kallingar med lite nyhackad chili barnen kanske kan göra det

fy vad jag är sugen på frukost....har inget hemma o väntar bara på att bageriet ska öppna....

• Im yours

Hej, yes nattugglan har gnuggat lite sömn ur ögonen

Jag ställer gärna upp som personalshopper till er mina vänner, o Sonja det finns faktiskt supersnygga kläder till en mindre peng. Det är bara det att modetidningar verkar glömma dem, de koncentrerar sig på att reklama för de stora butikskedjorna.

Cantaton; Kul att du hittade klänningen, den är himla fin. Om det dessutom var ett shysst party, så hoppas jag att du fick ett avbräck i de motigheter du har haft.

Aleta; Jag tänkte på dig igårkv, o på hur modig du är som ställer upp och tävlar. Go Girl!

Sonja; Jättesöta tjejer du har därhemma, mwah. Är det i Kalix du du bor, tror jag har nån enstaka släkting där. Och visst ställer jag upp på garderobsinventeringar, m tillhörande champagne/vin- drickning

Heloise; Oj, vad kul med nytt kök. Nu är det bara att sätta igång ................! En kompis till mig gjorde för några år sedan det enligt mig ofattbara. Hon monterade på egen hand in ett IKEA-kök med 5 barn springande runt i hela huset. För mig som vid kontakt med skruvar får en allergichock - typ hysteriska utbrott. Anser jag att hon borde ha fått det årets bragdmedalj.

Lillabruden; Vilken hysteriskt konstig människa, placerar henne i min nobpärm . Fan, kan hon inte dra dit pepparn växer, (som man sa då det begav sig). Skickar över några färska frallor, en bytta smör och en bit ost till dig.

Blomman; Vad härligt att det börjar lösa sig på kompisplanet för er son. Kramar till er.

Thinker; Grattis, vilket mod o sann styrka du visar. Hoppas exet fattar vinken, och slutar plåga dig. ♥ ♥

Nu ska jag ta ett varmt bad, ryggen har drabbats av skrivarsmärtor. Dvs, jag har suttit vid datorn på tok för länge den senaste tiden. Försöker få in både kroppsideals-problem och bokstavskominationer, i mitt familje-filmsmanus. Brian, min manusguru har en tes om att; Scriptwriting is not an art, its a punishment from God. Hahahaha...... så.

Ja, vad säger man, Till alla de jag inte nämt skickas morgonkramar i massor.

Ta vara på dagen, den kommer aldrig tillbaka.

• Frulle

hoho den har vi också precis satt upp!! Det högblanka abstrakt!!! Dom är ruggit snygga när dom kommer upp!
    Jag var lite nervös för att det skulle bli FÖR blankt!!

Så dom har vi och så satte vi en svart bänkskiva med stålgrå kanter. Det blir ljusgrått kakel.

Heloise skrev 2009-11-20 00:25:44 följande:
    hejhej!Här går det undan, vi pratade med banken idag och fick låna pengar till att göra om köket, sen bar det iväg till IKEA och Panzer och jag var överrens på en gång om vilket kök och vilka handtag och planering av köket. Jag är nästan lite besviken, IKEA brukar annars vara ett bra ställe att ryka ihop på, och vi tycker aldrig om samma saker annars 53000kr med vitvaror( utom spisen)det blir antagligen ett högblankt vitt kök( abstrakt), med svart kakel och svart mosaik, rostfria vitvaror. Egentligen älskar jag lantliga kök, men det är bara att inse att vi bor i ett litet radhus och inte ett slott a la Blomman, och köra på en mer strikt linje, dessutom är jag praktisk, inge relifer eller handtag som kan bilda smutsgömmor!
  • Soldemor

God morgon från Majorskan!'

Nu skall vi packa ihop, äta frukost på Ikea och åka hemåt. Jobb i morgon. Idag mår maken inte jättebra,är småsur och bitsk och kommer med konstiga kommentarer hela tiden. Blir nog en munter biltur (ironi!)

• Frulle

Men vad han SVÄNGER i sitt humör?!

Soldemor skrev 2009-11-20 08:36:54 följande:
    God morgon från Majorskan!'Nu skall vi packa ihop, äta frukost på Ikea och åka hemåt. Jobb i morgon. Idag mår maken inte jättebra,är småsur och bitsk och kommer med konstiga kommentarer hela tiden. Blir nog en munter biltur (ironi!)