• KatjaB

    Bröllop 2010 del8

    Förresten, kollade lite på bussar till och från vigsel o fest. Vi tänkte såhär, att vi ska kolla vilka som är intresserade och ordna med buss men att alla får betala sin egen biljett.
    Tyvärr har vi inte råd med att stå för den kostnaden själva, och det känns ändå kul att kunna erbjuda möjligheten vilket jag tror att många skulle tycka var bra.
    Så om bussen skulle skjutsa från en uppsamlingsplats till vigseln, vänta tills vigseln var klar, skjutsa till festen och sen hämta på kvällen/natten så skulle det gå på mellan 50-80 kr per person.
    Tyckte inte det var så farligt, och ska få offerter från andra bolag också.

    Hittade även en bil som de hyr ut som jag bara älskar.. en cremevit carmangia (vw-cab) från -66, men sambon var inte lika lyrisk som jag.. få se hur vi gör med skjutsen, då fick man iallafall ha bilen hela dagen och hinner med att fota vid bilen o så också. De andra vi tittat på fick man bara ha 2 timmar

  • KatjaB
    Bluebride skrev 2009-09-21 11:46:15 följande:
    håller med katja.Nu ska jag duscha, ska iväg till vårdcentralen för att få min dom (har tagit reumatikertest)
    lycka till!!
    vi har reumatism i släkten så bla. min mamma har det.
  • KatjaB
    Tausen skrev 2009-09-21 14:53:32 följande:
    Insåg precis att vi gifter oss samma dag som prinsessan Viktoria...usch vad fånigt det känns!!
    äh, säg som det är.. det där hade ni allt planerat in

    Skämt åsido, så tror jag inte nån tänker så.. vi tänkte att 10/7-2010 var ett bra datum och vi verkar inte direkt ha varit ensamma om det, så ser man på det så, så är det ju mer orginellt att gifta sig mitt i veckan
  • KatjaB

    jo jag tror att det är för att det ska skramla lite extra bakom bilen. Tänkte faktiskt sätta burkar bakom bilen vi åker i. Euroshopper har ju krossade tomater fö 2 kr burken som etiketten är lätt att ta bort på. Om man sätter lite extra långt snöre på så borde det ju inte vara nån fara på bilen.

    tildececilia: vi har också tänkt sprida ut kostnaderna under året, så jag har skrivit i kalendern vad som ska köpas vilken månad och det blir ju månader som vi inte kommer att köpa nåt, mat o sånt går ju inte i förväg tex, så då lägger vi undan pengar de månaderna. Tyckte vi fick ett rätt bra perspektiv på hur mycket som ska handlas och sparas

  • KatjaB

    postade lite för fort.. tänkte också köpa vigselringen ganska tidigt. Den kan ju få vara i sin ask tills det är dags. Håller på och mailar fram o tillbaka med guldsmeden nu för att utforma ringen.

  • KatjaB
    Sundance skrev 2009-09-21 19:51:13 följande:
    Smart att skriva in vad som ska inhandlas när. Ska jag nog också göra.Min vigselring tänkte jag börja titta på redan nu men jag beställer den nog inte förrän i mars. Då har han gott om tid på sig att göra den innan han går på semester (guldsmeden alltså). Han gjorde min förlovningsring på 5 veckor har jag för mig.
    ja, det känns faktisk på något sätt mer oversådligt än när vi sparar varje månad. Nu så är alla poster som går utplacerade på olika månader och de månader som blev "tomma" är de vi sparar pengar istället.
    denna månad är det våra förlovningsringar som ska betalar (som äntligen är klara ) brudskorna, underkläderna och hårkammen.
  • KatjaB

    jag har också funderat lite på hur pass bra det hörs när man är utomhus.. men jag tror inte det är nån större fara.
    När vi hade namngivning för dottern så var vi utomhus, och jag tror att alla hörde vad som sas, och killen som sjöng och spelade gitarr hördes också.
    Men jag ska kolla med de som var där om de tyckte att man hörde bra.

  • KatjaB

    ang. stolsöverdrag så såg jag nånstans att de hyre ut för 27 kr styck.. så de är ju lite billigare än de som kostade 4500 kr för 67 st. minns inte var det var men vet att det finns trådar här på bt just med dessa

  • KatjaB

    Nej, universalmodellen är ju väldigt lik de som folk gör av lakanen själva.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8