• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Snaily - vilken underbar man du har som bakar till dig!

• Liten med Mindre

Vi var i St Tropez på höstlov med au pair-barnen, och det gick att imponeras av glassiga båtar i slutet av oktober med. Fast mysigast då var att bo på deras onkels vinslott där vinmakarna från USA just höll på att blanda årets skörd. Vinprovning varje kväll till middagen och diskussion kring viner. Tur att jag hade lärt mig dricka rödvin då.

• Liten med Mindre

Piggelin - han tycker att risken för utfällningar är för stor vid kokning och när man rör i grytan. Själv kan jag tycka att det kanske inte är så farligt, men är det viktigt för honom så får det vara. Slipper ha en kastrull som står bara för popcorn.

Det räcker med en omagnetisk teflonkastrull som jag sparar för att koka risgrynsgröt i 1 gång om året. Kanske skulle skaffa en magnetisk sådan...

• Telis

Piggelin, jodå, vi var nere och tittade på båtarna. En av dom som vi såg nu i Antibes låg faktiskt i Bari när vi var där förra sommaren. Visste du att såna där lyxyachter kostar 500.000 euro i veckan att hyra? Och då får man lägga till ca 50.000 euro i veckan för mat och bränsle. Helt galet vad det finns folk med pengar.

Juan-les-pins var vi också i för ett par år sen men Antibes var tusen gånger mysigare. Men vad är det som gör att folk inte gillar Nice (du, Lappis man och en tjej på vårt hotell sa samma sak)?! Vad finns det att inte gilla?!

Men jag gillade bergsbyarna också fast jag tycker att det är svårt att jämföra, det är ju så två helt skilda saker.

• Lapinette

Bergen ovanför Rivieran är min absoluta favorit. Havet badade vi endast i en gång om året! Vill man ha hav så ska man åka till Grekland istället (min åsikt). Vi hade ju pool så där låg vi och plaskade vid behov eller så går det att bada i de kalla floderna uppe i bergen.

Ska erkänna att jag knappt varit i Juan-les-pins. Ytterligare ett område som maken inte direkt åker och besöker utan mest åker förbi för att komma vidare utmed kusten. Lyxbåtarna i Antibes går inte av för hackor. En av få hamnar som kan ta emot så pass stora båtar. Vår kompis i Antibes har jobbat på flera av dessa och senast så åkte hon jorden runt på en enorm båt ägd av en rik ryss (han som äger Manchester United).

Gällande Nice så är det främst trafiken och att det är svårt att parkera som maken inte gillar att åka dit eller bo där.

• Lapinette

Sen ett annat favoritområde är Esterel, väster om Cannes mot St Tropez. De röda bergen med slingrig väg utmed kusten, massor av mysiga vikar, söta byar och härliga promenad områden i bergen.

• Lapinette

Sorry, jag hakade helt på ämnet Rivieran!

Snaily - härligt med middag och banankaka efter en jobbig dag!

Frejis - hur var middagen, fick du plats vid bordet ?

Liten - låter inte helt fel med vinprovning varje kväll. Vart låg vinslottet?

• Liten med Mindre

Lappis - någonstans inte allt för långt från St Tropez. Mer koll än så har jag inte. Om jag inte noterade något i mitt fotoalbum förstås.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor