• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Här ber Mugglan om en update och ingen av oss som hängt här varje dag klarar det - däremot Telis som inte ens varit hemma klarar det galant!!!

Tänk att man ska ha så mycket att göra på jobbet. Jag har inte haft tid att skriva på hela dagen. I och för sig så gick jag vid två för att influensavaccinera mig. Verkar inte som att någon annan tänkt på det, alla går och väntar på svininfluensavaccinet men jag tänkte att man kan väl lika gärna drabbas av vanliga influensan och bli lika dålig och det vaccinet har ju redan kommit för säsongen. Dock tur att jag skickade maken till Svea vaccin på Sveavägen igår för att höra om jag fick vaccinera mig för han som jobbade på deras filial här i förorten pratade knappt svenska och hade ingen aning. Fast när jag sade att jag pratat med dem på Sveavägen tyckte han det var helt OK att ge mig sprutan utan att kolla själv!

• BrudSommar2006

Nenne, det låter ju väldigt lovande!!! Då är det långtids igen som gäller då.

Försökte fråga om Iris pneumockvaccin, hon skulle fått en tredje spruta under sitt andra levnadsår men vi glömde bort det och nu har hon ju gått några månader över men det bästa han kunde åstadkomma var att gräva fram en bipacksedel till något som kan ha varit rätt vaccin eller också inte och konstaterade att barn och vuxna skulle ha andra sprutan tre år efter första sprutan. Så antingen har de ändrat reglerna eller så läste han på fel lapp. Slå upp i datorn eller ringa någon och fråga låg inte för honom. Får försöka hitta informationen någon annanstans.

• BrudSommar2006

Jag älskar Nice fast minns inte vilka restauranger vi var på. Synd på den hemska stenstranden med undervattenssug och höga vågor bara, nästan omöjligt att bada även med badskor.

Snyft, nu har maken åkt iväg och Iris och jag får klara oss själva. Fast mina föräldrar kommer hit och fikar ikväll, imorgon hämtar de Iris på dagis och på fredag kommer svärföräldrarna så ensamma blir vi inte. Det blir inte riktigt samma sak bara.

På jobbet är jag lika nervös varje månad när det börjar närma sig stängning för lönerna att jag ska bli sjuk eller att Iris ska bli sjuk så att jag inte kan ta mig till jobbet och folk blir utan lön. Just den här månaden ligger jag efter med allt så det vore verkligen kris.

• BrudSommar2006

EA, måste ni ha sex så ofta? Varannan dag är ju jättemycket när det är ett tvång, kan du inte testa med ÄL-stickor och så kan ni få till det den dagen och dagen efter och resten av månaden behöver inte vara tvång?

• fru AM

BS: ring vaccinationsmottagningen på Sophiahemmet och fråga Björn Falck eller hans sköterska om pneumokockvaccinet. www.sophiahemmet.se/visa_2008_.asp&sida=76

Låter i övrigt jobbigt att du ska behöva oroa dig för andras löner varje månad - har aldrig tänkt på att det på vissa företag är en enskild person som sköter det där ...

• Fru E

BS-måste och måste, efter mensen är slut blir det varannan dag fram till dag 19 eller nåt och sedan mer sporadiskt.......det är först denna månaden som det har blivit så här knasigt

• kängu

Argh, måste få klaga lite (ni får gärna scrolla!!! ).. Ru är underbar, men ibland blir man tokig på honom...
    Idag har jag under större delen av dagen struntat i att försöka söva honom (dvs bära bärsele, köra tröskel+hålla inne nappen+klappa rumpan osv) och mao så har han inte sovit på hela dagen i princip. De andra bebisarna på Öppna förskolan liksom bara somnar i deras föräldrars famnar... Jag har inget emot att han är vaken, men det märks ju att han är trött. Samtidigt kan vi ju inte hålla på med mer & mer avancerade grejer för att få honom att sova. På natten behöver vi inte hålla på med det så det är ju inte att han inte KAN somna utan att man håller på så jäkla mkt. På BVC säger de bara "sömn föder sömn" och visst, men det blir ju helt bisarrt när man inser att man lägger halva dagarna eller mer på att försöka få honom att somna!!!!

SORRY, behövde gnälla av mig lite.

• kängu

BS- Jobbigt med lönepress! Är det ingen annan som kan göra det om du är borta?

• Fru E

Konstaterade nyss att vi har en massa missfärgningar på kökstaket, hmmmmm. De syns bara om man står i en viss vinkel, oftast om man tittar snett på taket från ena sidan men inte annars. Jag vet att vi hade ett par stycken när vi flyttade in men nu tycker jag att det finns flera.....kan man få missfärgningar utan att det är något "farligt"??? Vi har ett orenoverat badrum på ovanvåningen till höger om köket men det använder vi knappt utan bara för nattliga toabesök....

• Lapinette

Jag planerade alltid semestern efter löner och moms tidigare dvs jag behövde vara här. Nu har jag inte hand om ekonomin längre .

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor