• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Kängu-det kan inte vara så att han inte behöver så mycket sömn?? Eller att han "vill" ha mer mat innan han kan somna *icke mamma spekulerar*

• kängu

EA- Jo vi har testat med mat också, verkar tyvärr inte ha ngn större effekt. Ibland funkar det, men oftast inte. Men tack för förslaget!! Egentligen är det inte ett jättestort problem, men ibland så kommer det dagar då man bara får nog...

• kängu

EA, har testat det också Tror att vi har testat allt vid det här laget

• kängu

Nu ska jag i alla fall påbörja operation "Kvällsläggning". Gissar att han kommer sova runt kl 19

• Frejis

Koko ? stora stora stödkramar till dig, vad jobbigt det låter. Hoppas att det vänder snart för att det låter extremt jobbigt att inte få sova. Får du avlastning från några andra än din sambo?

Liten ? ja, jag köpte en kofta av samma märke som inte har hållit kvalitet förut Väldigt inkonsekvent, men vad gör jag om jag gillar deras kläder? Det slutar till slut med ett plagg som jag ?råkar? skaffa mig.

Frullan ? tyckte att du såg väldigt fin ut när vi såg för lunch. Nyfiken på den nya hårfärgen, blev du nöjd?

Lappis ? roligt att det fungerar så pass bra mellan dig och din pappa att ni redan nu saknar varandra samtidigt som det är jobbigt med så stort avstånd.
    Märkligt ordnat när det gäller adoptionskursen. Jag kan inte låta bli att hålla med Liten om att upplägget är kommunalt

Välkommen hem Muggles

Em-sex? hm, nu vet man varför föräldrarna kan vara så angelägna att få sina barn att sova middag lääänge tycker att morgonsex är inte så dumt heller för att då går man sådär fånigt glad halva dagen? när det nu var

välkommen hem Telis! Härligt med semesterresorna, jag är lagom avundsjuk och ressugen.

EA ? jobbiga känslor när man väl som alla andra trillat dit, men trägen vinner? och jag menar det utan att skoja alltför mycket. Känner igen det hela väldigt väl samtidigt som det inte finns någon annan utväg för att få till det.

Nenne ? grattis till de nio Håller tummarna för lika många befruktade i början av nästa vecka. Sprayen hinner annars verka tillräckligt länge så att fortsätt att snyta dig som vanligt

Brudsommar ? har Sveavaccin redan fått det vanliga influensavaccinet? Brukar också gå dit för vaccinationer eftersom de ligger så himla bra till.

Kängu ? kan det vara så att Ru finner livet alltför roligt och stimulerande för att kunna somna eller har det ingen betydelse?

• Frejis

Idag var jag på ännu kontroll av Bumsisbebis samt övrigt aktuellt på sjukhuset. Träffade en av mina favoritläkare på avdelningen och så var det en väldigt kunnig doktor som gjorde UL för att mäta fostervatten, skönt Har massor med sammandragningar, men livmodertappen har inte påverkats nämnvärt, vilket innebär att Bumsis verkar gilla att befinna sig i magen med allt vad det innebär.
    Själv har jag dippat rejält i humöret de senaste dagarna, livet har känts totalt meningslöst och jobbigt utan någon förbättring i sikte. Kroppen känns också ond, stor, otränad, otymplig... ja ni vet men efter ett långt samtal med doktorn känns det bättre.
    Ikväll har maken bokat bort på ett hemligt ställe för att fira fem år sedan vi träffades

• Lapinette

Frejis - härligt med överraskningsmiddag!

• Frejis

Lappis - japp, bara man får plats med magen bakom ett bord

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor