• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Hej Telis, låter som att ni haft det härligt!!

Nenne, låter mycket,mycket positivt!

Lappis, förstår att det känns tungt att pappa åkte, men kul att ni fått så bra kontakt nu efter all denna tid!!!

Jag och Ru är nyss hemkomna från Öppna förskolan, riktigt trevligt var det där!

Telis igen, jag vet faktiskt inte vad symtomen är för UVI om man är gravid? (om de skiljer sig eller) Gå till BM och be att få det testat!

• Fru E

EGO EGO och EGO-den här månaden har vi haft tidernas tristaste sänglekar och igår kväll klämde jag fram ur maken att han tyckte att det kändes som ett måste "det ska göras" . Hade hoppats att vi inte skulle hamna i fällan att det skulle kännas som ett tvång men nu är det inget roligt alls. Vi båda är nog lika dåliga på att just nu "hitta på något roligt" och istället blir det det gamla vanliga när man borstat tänderna och ställer sig frågan:jaha ska vi sova eller inte?
    Lite som din maken sa Snaily........tycker det känns uppgivet att satsa allt varje månad när det inte ger resultat vilket får mig att "inte orka" egga upp maken.....
    Trist värre är att det i dagarna är ÄL och jag inte orkar "bry mig", tror även det är "hoppsan väninnans" närsomhelst nedkomst som spökar och påminner en själv om vad man inte lyckas med

Slut på EGO så ni vågar komma in igen

• nennesjuttioåtta

EA
    alla trillar dit! Mer eller mindre. Vi hade nog turen (?) att mannen jobbade borta i veckorna så att vi i fick vara lite hemliga och leta sätt att träffas på ändå, men efter det har det ju bllivit lite mer slönötande och mindre viktigt att det är bra. Nu vill jag inte forcera fram något men ska ni inte boka ett IVF-möte ändå så att ni känner att ni inte ligger med varandra för att göra barn utan för att ni bara vill ha det gött.

Inte för att jag vet om det hjälper, för vi har knappast mer sex nu men jag slipper räkna i bakhuvudet om det är viktigt att göra det öht eller inte och räkna dagar. Och då blir det lättare att koncentrera sig på att det blir bra sex än att nå själva finalen så snabbt som möjligt så man får sova någongång. För då gör vi ju det när vi är sugna (vilket är aldrig these days).

• Fru E

Nenne-problemet är att jag och maken inte är på alls samma ställe vad gäller ivf tror jag.......maken som är laid back hetsar inte upp sig alls över att det tar tid och lär nog inte förstå varför vi ska boka mötet . Medan jag har kommit till stadiet att jag inte riktigt "orkar" försöka eller bry mig längre (vilket får mig att må ännu sämre eftersom jag inte ska stressa och oroa mig enligt akun, gaaaaaaaah)
    Vi har ju "kommit överens" om att vänta till oktober innan vi går vidare och akun har sagt att det händer något innan nyår...... bajs är bara förnamnet!

• Lapinette

EA - stödkramar! Superjobbigt när man vet att man måste men inte alls har lust. Har tyvärr inga råd att komma med än att åtminstone försöka få till det ett par gånger för annars sitter man där med skitdåligt samvete efteråt ... att man inte försökte alls.

nenne - så klart det är bra tecken!!!

Telis - ahhh ni bodde i Antibes. Där bor vår kompis (intresseklubben antecknar)! Brukade besöka en bra italienare i Antibes ... men kommer omöjligt ihåg vad den heter?

• Fru E

Lappis-här utövas varannandags urtrist sex där ingen orkar hotta upp det.....

• muggles

Nenne: 9 st! Och det blir ju 6 upp-och-ner-vänt - DET måste ju vara ett bra tecken?!

EA: gah, vad jobbigt!!! Åh jag förstår dig precis. Det är så himla vanligt att killarna är mer laid back men ibland skulle det aldrig bli några barn om de fick bestämma (el vad säger du PB?). Jag håller med Lappis att göka ett utifall-knull så att du inte ångrar dig efteråt att du "slösade" bort en äl. Men inte är det kul... Kram på dig!!!

• muggles

EA: ni ska bara ha så mkt credit att ni orkar göka varannan dag - det har inte vi gjort sedan vi var nykära! Vi är nog mera 1-2 ggr/vecka. Och själv har jag extremt svårt för "efter-tandborstnings-sex", det är så upplagt. "Jaha, nu har vi borstat tänderna så är det ngn idé att jag tar på mig pyjamasen eller?" (frågande blick på maken)
    Nä tacka vet jag eftermiddagssex (blir ju oftast helgen då)! Sådär typ efter lunch och kaffe när Moa sover så får man en naughty blick från maken och sedan är det rajraj. Vi har ofta diskuterat hur f-n vi ska göra när Moa inte sover middag längre? Teletubbies på hög volym?

• muggles

Jag fick veta av Miss X att man tydligen har som störst chans att bli gravid kl 15 på dagen - det hade hon läst ngnstans...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor