• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Och förresten, har ni testat med napp?

Vi gjorde så i början när Ru ville vara nära och på oss hela tiden att man antingen sov i halvsittande ställning i sängen, med massa kuddar runt sig och Ru liggande på ens mage, eller så hade man helt enkelt honom i bärsjalen och sov så. Ni har säkert testat båda delarna iofs...

• kängu

Nenne, lycka till med VUL imorgon! Jag håller tummarna!

• kängu

Koko, ytterligare ett tips: Har ni testat att lägga honom på en "lös" kudde (typ en tunn huvudkudde), på rygg/sida när han ska sova? Det funkade väldigt bra för oss när Ru var ny (nu funkar det dock inte alls längre)...

En annan sak som har räddat oss är att köra vagnen över en tröskel, men det har ni säkert redan testat...

• kängu

Koko, förlåt om jag ger dig en massa tips som är helt självklara! Bara försöker komma på nåt sätt att underlätta för er... Ser att din gröna plupp försvunnit så antar att lilleman vaknat. Stora kramen till dig! Hoppas ni får sova inatt!

• BrudSommar2006

Inte för att det fungerade att köra över trösklar med Iris men nu inser jag att vi faktiskt inte har några trösklar på bottenvåningen annat än in till toaletten och där får vi inte in någon vagn.

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Är inne varje dag (i stort sett) och läser men hinner inte alltid skriva... eller har helt enkelt inte alltid nåt at skriva. Men "jag ser er allt´"

kokosen hjärtat: Blev så ledsen över ditt mess igår fasiken att det ska behöva vara så jobbigt för er just nu. Skickar stora varma kramar hjärtat och hoppas att det blir bättre snart. Håller dock med kängu om att det inte ska behöva vara så där. Tycker att hon kom med massa bra tips! vet att man intye har mycket ork och energi att testa grejer när man får sova så lite som du gör. Men ... hoppas du orkar testa några grejer så du får sova lite.
    Det är då renaste heeelvete att du inte får till liggamningen. Det är ju var den som jag har kunnat sova hela nätterna från start det borde ju gå att få till tycker man. men va faaan. amning är ju en hel vetenskap.

Önskar att jag kunde hjälpa dig gumman.
    kanske kan du pumpa ur så kan jag komma och mata och gå ut med klimpen i vagn några timmar så får du sova
    Skulle det kunna vara någo`t? Det gör jag så gärna!!!! Försöker ringa igen i morgon.

nenne: Håller tummarna för morgondagen !!!!! visst var det då det var VUL?

AM: Härligt att dopet blev lyckat men läskigt med svimningen
    Var det varm och hon var utmarttad eller vad berodde det på? verkar skitläskigt att svimma!

lappis: Låter som du verkligen haft kanon trevligt emd din pappa under hans veckor här. Hur känns det nu att han åkt tillbbaka och att det är så långt?

Oj måste skölja ur hårfärgen nu
    Det blri SVART!!!! har inte färgat håret svart på säkert 10 år!!!! Har haft en hel svart-lila färger men som sagt inte helt svart på länge. Dessföriinan var det vart i 10 år...

Sist blev det för rött så nu tänkte jag ta.... för mörjkt
    på återseeende

• kängu

BS- Ni får ha en "uppe-vagn" på övervåningen om det blir aktuellt!
    Annars kan man rulla ihop en matta o köra över den... vad gör man inte för att få lite sömn liksom

• start september

Jaha, nu misstänker de att en pedagog på dagis har svininfluensa. Eftersom lilla tjejen varit hemma ett gäng dagar redan så lär hon inte vara smittad, men det känns inte kul att släppa dit henne med lågt immunförsvar efter en infektion. Samtidgt kommer man ju inte kunna skydda henne hela vintern Hon får ju inte vaccineras heller visar det sig ju.

Hon får nog vara hemma veckan ut så vi ser om fler blir sjuka.

Hur hade ni gjort?

• kängu

Störiga ljud av olika slag funkade bra för oss ett kort tag, t.ex. dammsugaren, radion mellan två stationer (högt!)...
    Vi hade på dammsugaren halva natten en gång när vi var riktigt desperata. Lyckades somna i det oväsendet...
    Nu är det MYCKET bättre med sömnen, lyckades somna honom ikväll UTAN att behöva bära honom i bärsele! *stolt*

Nu ska jag sluta bombardera tråden!

• fru AM

Koko: ser att du inte är on-line längre men att linda bebisen funkar verkligen. Det är klart att världen känns stor och läskig när han bott inne i dig så länge - då hjälper lindningen till att skapa trygghet. Ett MYSTERIUM att de inte lär ut det på BB här som de gör i exempelvis USA. Se demonstration:

Kram på dig!!!

Frullan: Gudmor tror att hon svimmade för att hon höll dopljuset precis framför ansiktet (och att lågan tog syret) - hon mådde fint innan hon fick hålla o ljuset. Sedan var det VÄLDIGT varmt i kyrkan också.

Nu tillbaks till gosiga maken i TV:soffan

Heja NENNE!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor