• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

Lappis ? mäh, att de inte berättade det?!?!? Men, men. Resultatet blev ju detsamma.

• Lapinette

nenne - exakt! Bara man blir gravid så spelar det ju liksom ingen roll på vilket sätt de gör.

• Lapinette

... fast när jag betänker det så blev jag ju aldrig gravid...

• Liten med Mindre

Heja Nenne och nenne-mannen! Vilken insats!

Laddar för att ge mig ut o brottas i trafiken snart. Det där med bil och rusning och Essingeled är inte min grej...

Förresten - hur är det med Cicci? Vi saknar dig tjejen! Hoppas du får lite hjälp så det vänder uppåt snart!

• Lapinette

AM - jag vill också gå på coctailparty! Fast först av allt så vill jag bara ha en myshelg med maken. Inget inplanerat, inga måsten ... bara få vara själva MEN så blir det inte i helgen utan ska ha middag hemma.

• nennesjuttioåtta

lappis
    nej det är klart. Men de gjorde ju precis det de skulle göra när de möttes, äggen och spermierna. Sen vad som hände därefter är ett mysterium.

HELG!!! Vi ska göra färdigt i vardagsrummet! igår åkte sista tapetvåderna upp och vi konstaterade att det var snyggare på bild än är de satt uppe och de får ett år på sig att övertyga oss om att de ska sitta kvar. Men det kanske blir bättre när vi fått upp lister och fönsterbräda och foder... *säg JAAA*

• nennesjuttioåtta

tanken var ju god. Natur och så. Men det känns bara rörigt som fan.

• Lapinette

Trist att tapeten inte blev som ni hoppades. Antar att det bara är en vägg och inte hela rummet som ni har den tapeten? Fin som fondvägg.

Jag ska ta och ringa Svenska Hem och kolla vart vår hatt- och skohylla som vi beställde i somras (innan vi åkte till Kalifornien) har tagit vägen. Ska det verkligen behöva ta så lång tid? Fast å andra sidan har vi inte haft tid att fixa den hörnan eftersom vi har haft besök ... eller varit borta varenda helg. Sen ska vi måla våra garderober (från vitt till supervitt) och sätta på nya handtag.

• Lapinette

Och så har vi projekt hitta vardagsrumsbord som ständigt fortsätter ...

Ja just det, riva tapet och måla köket vitt! Har fått fettfläckar på tapeten ... inte snyggt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor