• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

vet en kompis bror som skulle raka ett spindelnät men det såg tydligen ut som han hade skabb.

• passionsblomman

Hahahahahaaaa!
    nennesjuttioåtta skrev 2009-09-08 17:17:35 följande:
    vet en kompis bror som skulle raka ett spindelnät men det såg tydligen ut som han hade skabb.
  • passionsblomman

Åååååååååååååååååååååå vad många blomkrukor jag haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!

*stapla stapla stapla*

• _koko_

Vad glad jag blev av att läsa ikapp idag, det behövdes!

Så fort jag tror att det är på väg att bli bättre kommer ett bakslag. Jag var inne på amningshjälpen.se idag, vilket bara gjorde mig ännu mer deprimerad. Det är visst fullt normalt att amma konstant, och att ingen av oss sovit mer än 2 timmar i sträck sedan han föddes är visst också helt i sin ordning...

Eftersom jag är rätt instängd i min bubbla just nu får ni stå ut med min brist på engagemang i allt annat som händer här, men jag läser allt och tänker på er!

Heja nennes ägg!!

• passionsblomman

Åh Kokis vad jag förstår dig!

Min son åt fasiken dygnet runt i flera månader!
    Han sov aldrig mer än 30-40 minuter heller, utom på natten då det kunde vara någon timme. Usch!
    Man blir inte en så glad person tillslut!

Hur gammal är knyttet nu?

• BrudSommar2006

Koko, ja jag tror dessvärre att det är fullt normalt, suck. Jag var så avundsjuk på alla som skrev här att bebisen sov si och så många timmar i sträck och allt var så fantastiskt, Iris sov bara korta stunder och låg och snuttade typ jämt, hela dagarna och hela nätterna, själv fick jag aldrig sova. Tänk på att om ett år kommer du att ha glömt det här eländet, stor kram så länge!!! Ja, det är ju liten tröst nu förstås, älta på här du.

• viktualia

Liten - TACK för tipset om mammakläder på PUB!!! Hittade en svart kjol och en schysst tröja och är prima nöjd!

Ego - två dagar på bästa konferensen hittills! överlattjo att umgås med likasinnande galningar! Det blev till och med ett dopp i spat - på en av uddarna av Lidingö igår kväll! *najs*

• _koko_

Kors i taket, nu har han sovit brevid mig i EN TIMME! Det (= att han legat själv och sovit mer än 5 minuter) har inte hänt på flera dagar.

PB & BS - Vet ni, trots att det är jobbigt att höra att det är normalt är det samtidigt en tröst på något sätt att höra det från er. Ni har ju överlevt liksom...

PB - Han är drygt 2 veckor bara, så jag har ju verkligen inte behövt stå ut länge. Känner mig som världens drama queen, vilket är nyttigt tror jag, att få lite perspektiv menar jag.

BS - Jag tror att du kommer att få ett "enkelt" barn den här gången, håller iaf tummarna för det.

• kängu

Koko, man ska inte behöva ha det så! Har du diskuterat med BVC? Stora kramar till dig/er! Ni kan inte försöka ta varannan natt (sambon med utpumpad mjölk eller ersättning)? Du upplever inte att du har för lite mjölk, att det är därför han äter så ofta? Har du ringt och pratat med de på Amningshjälpen?

• BrudSommar2006

Koko, det enda är väl att jag är så inställd på att allt kommer att bli så mycket lättare den här gången och att vi ju inte kommer att få en Iris till att jag riskerar att sjunka djupt om det visar sig bli lika illa som sist!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor