• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Vickan - skoj att du hittade kläder. Tyckte det såg rätt ok ut när jag var där - men inget som hjälpte mig dölja magen, som jag behöver just nu. 2 veckor till, knappt!

Lycka till med alla tips koko! Hoppas något funkar. Att linda bebisen är nåt jag funderar på att lära mig till nästa gång. Och pröva sjal istället för sele.

Detvar nåt mer jag skulle skriva - men det försvann... Återkommer!

• Liten med Mindre

September - läskigt med ev influensa hos personalen. Samtidigt kan man ju inte gå runt o vara rädd för allt. Jobbigt läge.

Själv har jag skaffat den omtalade nässköljar-sprutan från apoteket, för att se om inte virus kan sköljas bort. Och Mindre tycker att renässanssprejen, "pysh pysh", är rätt ok. Ibland får vi till o med höra "mea mea".

FruLlis - hur blev hårfärgen? Vad säger Borren? Mindre kommenterar oftast "tushat?" = duschat, så fort jag gjort något med håret typ klippt eller färgat, utöver vanlig tvätt då.

Häpp - åt gröt till frukost för omväxlingsskull - och är genast jättehungrig. Tror fil o flingor mättade längre?? Tur att det finns ost o bröd att tillgå på jobbet...
    *matvraket har talat och springer till köket*

• Liten med Mindre

Nenne - hoppas allt ser fint ut på VUL! Massor med finfina ägg till nennisen!

• fru AM

Liten! Äntligen en ny lärljunge till min Nasaline-religion!!! Nässköljning is the shit! Ska själv börja idag

• passionsblomman

Jag tror faktiskt inte influensan är något som behöver skrämma oss, utan mer att det ju är bra om man kan försöka hålla smittan nere så inte så jäkla många blir sjuka samtidigt.
    Dvs, jag tror det blir ett större problem för oss barnfamiljer om nästan all personal är hemma och sjuka än om vårt/våra bran får en rejäl höstflunsa.

Vi blev sjuka allihop här för någon vecka sedan och när jag pratade med läkaren nu sa han att han var säeker på att jag haft de där smågrisarna.

" Jaså tror du? oj då!"

Jag har mått betydligt sämre i mina dar än jag gjorde då, även om jag såklart var sjuk och ynklig.

Ore: nu har Ingis fått riktigt värkarbete. Hon messade Ninnis halv 7 i morse, så nu är det spännande!

• Lapinette

kokisen - stor KRAM till dig!

Frullan - hur mås det? Och har du varit iväg på lite samtal?

Det kändes faktiskt oväntat tungt att säga hejdå till pappa i måndags. Stod vid hissen och grät (det var jag som gick först - till jobbet). Igår morse ringde han så jag och maken satt och pratade med honom medan vi åt frukost. Kändes som han var här ! Blev mest ledsen för att han verkligen inte ville åka tillbaka till Japan, han trivdes så bra här. Hoppas han kan komma åter men samtidigt svårt att tillhöra två världar, att alltid längta till det andra.

nennelainen - håller tummarna för superfina ägg!!!

• Liten med Mindre

Min lunchdejt fick förhinder igen - och nu måste jag hitta nåt att äta i de här krokarna. Blä - finns inget som lockar just nu. Har blivit matlåde-fetischist.

Kanske skulle gå in till centrum o köpa hem en riktig sushi - för att motverka fler rykten.
  • Liten med Mindre

Lappis - skönt att besöket gick så bra att ni saknar varandra! Även om det är jobbigt också förstås.

• fru AM

Lappis: sakna-pappa-kram! Förstår verkligen att det känns tomt efter honom med tanke på hela historien bakom och eftersom besöket/återseendet var så lyckat!

PB: så du har haft nya flunsan redan, skönt! (även om det låter konstigt att säga skönt i det läget )

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor