• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

AM- är vaken... Han är inte så förtjust i att bli lindad, han håller på o suger mkt på händerna vid insomnandet o blir inte glad om han inte får tillgång till dom...

• fru AM

Kängu: är han vaken och sur eller vaken och glad? Är han vaken och glad så behöver han nog inte så mkt sömn längre. Hektor sover sedan 1,5 månader inte mkt på dagarna - men desto längre på natten ...
    Och du kan ju lämna händerna och armarna utanför lindandet. Linda från arhålorna och ner så blir det lite tryggt och varmt och gosigt. Försöka skadar ju inte

• snaily

Klar!

Spisar och sånt - känner mig hopplöst omodern som har en gammal vanlig spis med gamla omoderna spisplattor. Trots att huset är ganska nytt, men det är kommunen som låtit bygga huset (Älvsbyhus) så allt skulle väl vara så billigt som möjligt tror jag. Och vi hyr ju så det är inte läge att byta och piffa så mycket. Maken skulle vilja ha gasspis, han gillar såna sen han bodde i Australien.

Nenne - spindelvävsmönster! Inte världens bästa idé kanske... Vad kul med dina nio ägg på detta datum och allt! Håller alla tummar på måndag morgon!!

Välkommen hem Mugglan och Telis! Låter som ni haft det urhärligt båda två!

EA
    Kraaaam! *känner igen och förstår*

Frejis - hoppas ni har en trevlig middag på något trevligt ställe! Låter som det vore bra om Bumsis ville komma ut snart, och bara vara världens gulligaste bebis, så hennes mamma slipper alla graviditetskrämpor!

• snaily

Fasen, Idol börjar inte förrän 21 pga fotboll (Gillar att se folk göra bort sig på tv! )

Jag och mitt glas rosé ska nog sjunka ner i soffan ändå, trött efter lång arbetsdag... om Korvens träsksmuts på magen trillat av kanske han får följa med upp i soffan *gosamysagosa!*

• kängu

AM- Inte glad hela tiden, men inte överdrivet sur heller tycker jag, fast jag märker att han är trött, gnuggar sig i ögonen osv.
    Ska absolut testa "halvlinding"!
    Jag har nu pratat med min mor en timma, känner mig lite mer positiv nu Ska försöka att bara gi-gi-gi-gilla läget (ngn mer som läser A Schulmans pappablogg??)... de dagar jag gör det så funkar allt ganska bra

• kängu

AM, appropå händerna så är de en del i problemet, han kan inte hålla kvar dom så han vaknar hela tiden av att de far ut, men han blir superarg om man försöker hålla i dom eller linda dom.

Nåväl, slutklagat!

• kängu

Ber om ursäkt för att jag totalt dödade tråden!!!!

Snaily, gud vad gott med rosévin! Och mat! Och banankaka! Bra jobbat av maken

• BrudSommar2006

Kängu, hon som skötte alla anställningar blev deprimerad och långtidssjukskriven, detta efter att hon redan varit sjukskriven en omgång och sagt att om hon skulle komma tillbaka till jobbet ville hon byta till den då lediga personaladmin tjänsten istället för sin vanliga tjänst, annars tänkte hon inte komma tillbaka. Fast nu fungerade ju inte detta heller utan hon har sagt nu när det är meningen att hon ska komma tillbaka och arbetsträna att hon vill ha arbetsuppgifter som inte är stressiga så nu måste de anställa en personalare i alla fall. Hursom så har jag och den administrativa chefen delat upp alla avdelningar mellan oss men skulle en av oss bli sjuk har ju inte den andra någon aning om vad den andre gjort med vilka anställningar så då är det bara att börja om igen. Innan det är klart att gå in i systemet alltså.

Frejis, jodå, det vanliga influensavaccinet finns på Sveavaccin nu, jag var som sagt där idag. Hoppas att middagen blir trevlig!

• viktualia

Kängu - ingen fara med nån tråddöd inte.. jag har bara legat och hoppas på att magknipet skulle gå över nån gång.. men trots att maken klappade mig försiktigt så har det inte gått över.. alltså ger jag upp och fixar det jag ska innan det blir sängdags på riktigt!

dags att planera maten för helgens svärfarsinvasion!

• Ore

Låter som att maken skaffat sig en massa pluspoäng idag alltså, Snaily Rosévin låter supergott. (Provade ett alkoholfritt sådant, men det var jäst så när jag lämnade tillbaka det så blev det en flaska mousserande istället...))

Angående spis så bor jag ju ännu inte så att jag har induktionshäll. I lägenheten har vi en gammal vanlig...

Gasspis är jag inte så imponerad av, faktiskt... Man kan reglera värmen snabbt, men det går lika snabbt med induktionshäll. Och det är ju trots allt gas som brinner med öppen låga i en gasspis, med allt vad det innebär av bränslerester, brandrisk och brännskador för små klåfingrade varelser. Tycker även att det blir någon slags "beläggning" på grytorna som sedan måste diskas bort (åtminstonde när jag var i Au/NZ. Och gallret som man ställer grytor m.m. på var inte heller så snyggt, eller lätt att hålla rent.

Idol kl 21 ikväll alltså, kanske skulle kolla litet på det. Maken är borta på kurs, och det är ganska tråkigt...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor