• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

AM - bra att kunskapen kunde komma till nytta!

• Liten med Mindre

AM - just nu önskar jag att jag hade några uttalade intressen alls - vanliga eller ovanliga. Något att brinna för och inte bara lite lagom vardagsaktigt.

Nåja, det kommer väl - är kanske fortfarande i vakuum efter många år med träning/spinning och dykning. Nu krävs en omladdning... Hoppas hösten distanskurs kan hjälpa lite på fotofronten där jag haft svårt att få det att lossna. Älskar fina bilder och att "tänka" ihop motiv - men tekniken lockar inte riktigt...

• Liten med Mindre

Och nu längtar jag efter chokladbiskvier. Undrar om kondisen i närheten har några. *slurp*

• snaily

Liten, har halvt missat att du dyker! (Dök?) Var själv flitig cocktaildykare en period men har inte blivit nånting alls senaste åren.

Hej på ett tag, nu ska vi äta lunch på en fjälltopp!

• fru AM

Liten: jag tycker du verkar hysa ett brinnande intresse för BAKVERK!!!

Snaily: vad är en cocktaildykare??? (Har så svårt att förstå hur martiniglaset ska klara sig under vattenytan?)

• kängu

Hahaha ibland är Ru för rolig... jag tycker jag är envis men f-n vet om inte han är ännu mer envis ändå?!

Har försökt att få honom att sova med allsköns tips hela dagen i princip. Till slut gav jag upp o tog fram bärselen. När han ser att jag tar på mig den ler han STORT (efter att ha varit jätteledsen). Somnade på sekunden jag stoppade ner honom...
    Det är bara att gi-gi-gi-gilla läget!

Liten, jag har inte heller ngn speciell hobby... ska dra igång stickandet igen nu när hösten kommer, det tycker jag är mysigt. Sen har jag återupptäckt träningen, så skönt att komma iväg några ggr i veckan o göra det. Jag o maken gillar ju vandring o friluftsliv, men det har varit lite på sparlåga eftersom jag varit gravid, och prinsen är lite liten för att följa med på tältvandringar. Hoppas att fotokursen blir kul!! Men visst är du spinninginstruktör också? *imponerad*

• kängu

Snaily, lunch på en fjälltopp låter alldeles underbart!!!! Vart är det du bor egentligen? Tror jag har ett humm men inte helt säker. Du kan väl ge en ledtråd eller inboxa?

• Frejis

A M ? japp, det är lite blandat, tycker att det både är segt samtidigt som tiden går rätt fort. Du har rätt när det gäller en sak, hur kan de få plats därinne Måste vara rejält trångt

Snaily ? vad består Korvens vidriga beteende på ditt jobb av? *nyfiken* Ylar han eller? Vilken snäll make du har som tom bakar banankaka.

Liten ? hur går det med tjänsten? Om jag minns rätt bör firmans viktigaste man vara tillbaka på jobbet snart. Är det han som har sista ordet? Vilken vecka är du nu i?
    Jag har en känsla av att Bumsis slukar alla onyttigheter som jag äter fast det får man se sedan när magen är borta.

Piggelin & Lappis ? vi var på Rolfs kök som ligger på ?vår? gata. Mycket folk var det trots att det var en onsdag. God mat fast jag saknade rött vin; maken var solidarisk med mig och drack öl fast jag kunde sniffa mig till lukten av ett underbart rött vin från bordet bredvid. *låter som en gammal alkoholist eller hur *

Piggelin igen - Måste ha missat det, men när ska ni till Paris? Är det för att fira femårsjubileet?

Muggles ? det är nog väldigt mycket så jag känner när det gäller bebis samtidigt som jag knappast kan föreställa mig hur det kan vara att ha en egen Sedan kan jag bli lite irriterad på alla människor (särskilt äldre män ) som säger att det ska bli sååå fantastiskt? mycket möjligt att det blir, men hur vet de det?
    Skönt att du har bestämt dig när det gäller huset

Snaily igen ? jag hjälpte ett par gånger svenska kyrkorgelexperter från Stockholm och Lund och då höll de på med renoveringar av kyrkorglar i Riga. Har förstått att det finns fantastiska saker där, men minns tyvärr inte var. Det går kanske att googla fram det? Dessutom en vacker stad, fast helst inte under vintern, tycker att det blir blåsigt och kallt då.

Undrar också hur det är med Cicci?

• Liten med Mindre

kängu - jag har instruerat spinning i 10 år, och det har förlorat sin tjusning lite. Inte själva instruerandet, men spinningen... I början hade jag kunnat bo på en spinningcykel utan att tycka det blev trist. I tonåren var det dans, barndomen gymnastik. Men nu är det lite tomt på bränsle...

Fick tag i biskvier. Inte toppkvalitet - lite väl söt, men de fyller sin funktion.

Så din Ru gillar att åka påsen på kängu-magen? Kan du flytta honom sen eller?

• Frejis

Enligt läkarens inrådan köpte jag en vetekudde för att få bort det onda i ryggen och för att sova bättre. Tog också en sömntablett... mm, natten började ju lovande Vaknade ett par timmar senare med ett extremt kliande i ryggslutet där vetekudden har legat och kände bara oro i hela kroppen samtidigt som den skrek "sova". Får se om förmågan att tänka någorlunda klart kommer tillbaka under eftermiddagen.
    Men en sak är klar nu: ingen vetekudde för mig det kliar bara jag tänker på den ;-?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor