• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Frejis - vd är tillbaka nästa vecka, men kalendern är fulltecknad och personalkillen som snart sliter sitt hår i förtvivlan tror att det blir först efter 20:e. Är i v 14+5 nu och biskvierna hjälper inte ett dugg att platta till magen.

• Liten med Mindre

Frejis igen, har du badkar att bada i? Det enda som fick min rygg att slappna av...

• Frejis

Liten - just ja, de här fulltecknade kalendrarna fast med lite tur borde det hela hinna bli klart precis innan bebismagen syns. Tycker att det är helt rätt att fortsätta äta biskvier, nu blev även jag sugen på någonting gott

Ja, vi har badkar och jag är den enda flitiga användaren

• fru AM

Frejis: Elektrisk liten värmedyna för ryggen?
    Påminn mig, när har du BF? Har ni boat klart? JAg vill upplysa om att jag har en ljusrosa vinteroverall i stl 62 till förfogande till Bumsis om hon vill ha den ... Hektor är för stor och pojkaktig för den

• Frejis

Skriver kort, jätteirriterad på det dumma BT som stänger av sig...

A M - Bumsis är jätteintresserad av vinteroverallen hon har en rosa fleeceoverall, men jag misstänker att den blir för kall.

Planerat snitt 30/9 om hon inte tittar ut innan.

Kikar in här ikväll igen, kram

• Liten med Mindre

Frejis - har aldrig badat så mycket som när jag var gravid...

• Lapinette

Frejis - så ni har äntligen hittat till Rolfs kök (har för mig att ni inte varit där tidigare)! Ska själv till Underbar ikväll och äta libanesiskt med väninna. Sen får vi se om vi orkar ta oss till Grill för en drink .

Snaily - blir hela tiden avis på ert friluftsliv ... äta lunch på en fjälltopp!!

AM - där tänkte vi i princip lika ... hur i helsike dyker man i en coctail? Eller är det i coctailklänning? Eller häller man coctailen över sig? Hmmm.. får det inte riktigt att gå ihop.

Liten - fotokurs låter roligt. Jag är som dig och får skäll av maken för att jag inte tittat noga på inställningarna. Han leker hej vilt med olika inställningar och ibland när jag får den efter honom så har han ställt om allt till något superkrångligt. Tycker däremot att mina motiv och sätt att se bilderna är bättre än hans ... medan han är teknikern.

• Ore

Snaily: Lunch på en fjälltopp låter supertrevligt.

Angående hobbies så undrar jag också vad en cocktaildykare är?

Liten: Fotokurs låter jätteskoj Känner igen mig precis i vad du säger, jag älskar också fina bilder, och är bra på att se motivet, men sämre på att rent tekniskt få till en bra bild...

Men till skillnad från Lappis make så har min man hittills låtit mig ha kameran ifred, även om han fick ett ryck och la beslag på kameran när vi skulle försöka fotografera skarvfiske i mörker, i Kina.

• BrudSommar2006

Har BT varit nere? Har helt missat det, de gånger jag varit här inne för att försöka hinna läsa ikapp lite har det fungerat. Tur i oturen att jag har så mycket att göra då.

Det verkar vara nu man ska skaffa bebisoverall till vintern för det är nu allting finns i affärerna. Bara det att det mesta är typ rosa eller svart och vi vet ju ännu inte vad det blir! Har skaffat en fodrad, tjock fleeceoverall i alla fall i beige för att ha någonting, får se om det finns några ordentliga täckoveraller kvar när vi väl får veta. Maken säger att tror jag verkligen att alla barn som föds i januari får frysa men det är ju det att man vill hitta något man gillar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor