• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Snabbt inlägg:

Koko, tänker på dig o känner igen mig massor! Kan det vara så att det är lite lite mjölk på kvällen o det är därför han vill amma konstant? (så var det för mig) Eller använder han dig som napp?
    I vilket fall så hoppas jag att det blir bättre snart. Du skulle ju kunna göra så på kvällen att när du känner att du inte orkar mer, så kan du amma en gång till o sen "toppa" med lite ersättning. Så du får lite paus! Det borde inte påverka produktionen nämnvärt. KRAMAR!

• _koko_

Åh, ni är så snälla att jag blir alldeles tårögd! Säger som jag och många andra sagt förr, vad skulle jag göra utan den här tråden??

Han ligger faktiskt och sover själv nu sen 10 minuter (20!! nu, jag har ju hunnit skriva hela det här långa inlägget!), så jag har en liten liten förhoppning att det är på väg att vända. Och isf skäms jag lite för att ha klagat så högt, det har ju inte ens gått två veckor ännu. Fast jag ska ju inte ropa hej ännu förstås. Sen är han svår på nätterna, bökar och börjar skrika innan han lyckas få tag i bröstet, och jag kan bara tänka "väck inte storebror"... Lagom stressande.

kängu - Stor kram tillbaka! Jag tror faktiskt att amningen segat igång generellt, framför allt på ena bröstet. Nu läcker båda så fort han gnäller, så jag hoppas att det betyder att det kommit igång nu.

Så, nog med ego!

sweet - Ha det så skönt på semestern!!! Hoppas retreaten innan var skön även om du hade tankarna hos familjen.

liten - Håller tummarna för att chefen får ändan ur nån gång, och skönt att du fått någon att luta dig mot under tiden! Renässansspray kan helt klart rekommenderas!

snaily - Tack för input, åh, vad jag hoppas att det lägger sig snart... Vad kul det låter med träningen av korven förresten! Inte helt olikt barns utveckling måste jag säga.

frejis - Börjar bli riktigt spännande nu. Förstår verkligen att det blir för mycket med nya tester, du har haft mer än tillräckligt att oroa dig för redan!!! Men tänk att hon stannat kvar i magen så länge ändå, nästan lite otroligt med tanke på vad de sa från början...

fruLlan - Väldigt nyfiken på vad det nya namnet är, gillar ju det ni hade valt men minns inte riktigt vilka ni valde bort till borren...?

nenne - Vad skönt att det inte är lika jobbigt den här gången! Håller tummarna så hårt att de riskerar att trilla av.

bs - Vad läskigt att ni har influensan så nära! Jag har inte ens hört talas om någon som drabbats ännu...

När kommer telis hem?

• _koko_

Liten - Glömde svara. Ibland vill han bara ligga vid bröstet, inte ens snutta. Men när han väl äter sväljer han iaf var 2a till 3e sug, och det ska ju vara ok. Han kräks inte alls, tack och lov! Nä, jag tror nog, som kängu skrev, att det har varit tunn mjölk, men inte bara på kvällen utan dygnet runt, hoppas att den håller på att tjocka till sig nu.
    Han har iaf gått upp till födselvikt igen, så det går ingen nöd på honom (bara mig ).

• Liten med Mindre

koko - du får fläska på med riktig fett-kost och se om något går över i mjölken... Sen ska väl sömn göra underverk med, men du verkar ha svårt att få det just nu stackare. (Klart du får gnälla du med - övertrycket måste ju ut någonstans.)

• BrudSommar2006

Idag trodde jag aldrig att jag skulle få komma till jobbet så som Iris strulade, maken blev till sist så arg på henne att han skrek skitunge åt henne och satte ner henne på golvet i bara blöjan och satte sig och åt frukost! Jag vet hur han känner för jag har känt likadant många gånger. Fast det tog väääldigt lång tid innan Iris lugnat ner sig, eller ja, det var ju inte det hon blev upprörd över, hon var ju redan hysterisk.

Sedan var det ju det här med att E4:an delvis skulle stängas av pga alla polistransporter från Arlanda, massa utrikesministrar tydligen, men jag kom hit till sist i alla fall, trots alla polisbilar!

Snigeln, vilka fantastiska bilder på Korven på FB, ni bor i en lite annan miljö än vi om man säger så.

FruLLan, om det nya namnet är finare så ta det, ni vänjer er snabbt vid att säga det istället allihop!

Koko, Iris använde mig som napp i jag tror nio månader, det var ett helvete och jag var så ledsen över att jag inte hade något eget liv kvar medan maken kunde röra sig fritt hemma och göra vad han ville, usch vad det var hemskt, så jag sympatiserar verkligen med dig.

• BrudSommar2006

Sweet, det låter som att det kommer att bli en toppensemester för er!

Frejis, Bumsis har tur som redan har en kanin hemma, alla småbarns dröm väl! Helt otroligt att hon stannat i magen så länge efter den ursprungliga prognosen.

• fru AM

Koko: skönt att amningen verkar gå bättre ... kom i håg att det KAN vara svårstartat pga snittet! Kram

Idag är jag hemlös pga massiv städattack - vi får våningen städad inför dopet - så hej så länge!

• Frejis

Koko - stora stödkramar till dig igen hoppas att det blir bättre med amningen, 20 min egen tid är alltid en början.

Brudsommar - hua, det låter jobbigt med Iris, tur att ni var två om det imorse. Har ni någon aning om varför hon beter sig på det sättet?

Liten - dra in magen ben som spaghetti tyder väl på att du behöver ta det lugnare. Jag känner tyvärr igen känslan; det känns ibland att mina ben drabbas av akut syrebrist - läskigt. Kan tänka mig vad de kommer att tycka om ett första besök på SATS efter graviditeten och ett första Body Pump pass minns inte när jag var i så dålig kondition senast.

A M - en trevlig anledning till hemlöshet du får väl hitta på någonting trevligt.

• BrudSommar2006

Frejis, vanlig, hederlig tvåårstrots dessvärre. Först skulle hon ha gröna strumpor, sedan skulle hon inte ha gröna, och inte rosa, inte röda och inte med kissekatter på och inte skulle hon välja själv och sedan skulle hon inte ha några strumpor alls, fast gå ut utan strumpor gick visst inte heller bra och sedan när hon kom att tänka på det var det nog fel på tröjan och byxorna också...

• BrudSommar2006

AM, ha en trevlig dag!

Iris ska få gå på teater med dagis i höst! De delar upp barnen i olika grupper för olika aktiviteter och de minsta ettåringarna gör inga stora saker utanför dagis men i år ska det bli både skogsturer och andra utflyker för Iris. Hon och tre av de andra barnen ska på Dockteater Tittut och se Dollans Dagis, har just läst på om den och det verkar jättemysigt. Såg att de har flera andra pjäser för tvååringar också så vi kanske ska boka in någonting själva med henne också i höst.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor