• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Frejis - du får mjukstarta med gummiband hemma sen. Och nån snäll yoga utöver promenader.

Pump törs jag inte ens tänka på. Aj vad ont det skulle göra att pröva.

• BrudSommar2006

Ja alltså det där med vanlig, hederlig tvåårstrots varierar ju i grad hos olika barn...

• Lapinette

BS - låter otroligt jobbigt! Tror jag själv skulle nog slita mitt hår rejält om någon konstant sa emot och inte vill. Hör ibland vår grannes barn som skriker och skriker och ibland är det inte bara barnet som skriker utan även pappan. Nu har det nog lugnat ned sig, det var värst för ett år sedan.

Pump, körde en omgång efter sommaren och kunde knappt sätta mig på toaletten dagarna efter. Nu har jag inte varit tillbaka så nästa gång lär göra lika ont. Går man inte kontinuerligt är det en pina varje gång. Har varit så mycket helgresor och besök så jag har inte kommit upp till min normala träningsdos utan bara kört 2 ggr i veckan och då prioriterat dansklasser.

Om jag fortsätter på min specialitet ... att vara OT. Så blev det igår ytterligare en sen och blöt kväll hemma hos oss. Igår avverkade vi bl a diskussionen samurajer (jag tillhör visst en väldigt anrik och känd samurajätt) och vi hade inte bara en japan (pappa) hemma på middag utan två (en kompis också).

• fru AM

coolt Lappis: samurajkanin!

nej nu kommer dom med dammtrasorna - måste sticka

• BrudSommar2006

Du milde, vilka stordåd ska inte en samurajkanin kunna uträtta med lite träning! Vad blir det för turistigt idag då?

• snaily

Men hallå där - är det ingen som tänkt på att det är FREEEDAAAAG??? (För det är det väl? Jag som har semester har lite dåligt koll!)

Liten - låter nästan som det är dags att ta det lite lugnare med spinningen. Och apropå brösten får du väl "dra in" dem med nån tajt sport-BH på jobbet Vilken vecka är du i nu? När har du tänkt att berätta?

På tal om träning och sånt har jag varit sjukt lat hela sommaren, så trodde jag skulle typ kräkas blod av boxträningen igår, men det gick förvånansvärt bra! Så nu blir det nog spinning på söndag också.

Lappis din gamla samuraj!! Coooolt!!

BS
    Iris trots låter såååå jobbigt!! Förstår absolut att ni blir frustrerade och tappar tålamodet ibland.
    Ja, liiite annorlunda miljö kan man säga att vi har här uppe

Snart ska vi iväg och äta lunch på gourmetrestaurangen jag brukar tjata om, som tyvärr stänger för säsongen nu och öppnar igen till jul.

• Lapinette

BS - pappa är ute och spelar golf med sin japanska kompis och jag sitter lagom bakis och jobbar hemifrån. Ikväll ska vi till makens och min ena favoritrestaurang för att äta koreanskt och komiskt nog var det en av min pappas stamhak när han jobbade i de krokarna så när vi knatade förbi där i onsdags så gick han in och hälsade på ägaren som mindes honom!

• Lapinette

snaily - vilka härliga kort på korven på FB! Brukar mysa med vår grannes hund när jag träffar honom i hissen. Han påminner ju om korven ... vad var det nu för ras ...något med cardigan?

Har sen jag såg den otroligt vackra fotoutställningen vid Nybrokajen blivit sugen på att fjällvandra. Satt och googlade på Abisko och andra nordliga nationalparker imorse. Kanske något att pass på att göra innan det är dags för adoption.

Innan restaurangbesöket ikväll blir det som vanligt spinning för maken och mig.

• snaily

Lappis
    Welsh corgi cardigan! De och korvarna är släkt, man tror att vikingarna tog med sina svenska spetskorvar över till brittiska öarna, och/eller att de tog med brittiska cardiganliknande korvar hem till Sverige. Man tror att den brunröda färgen en del västgötaspetsar har kommer från cardiganarvet.

Det är fantastiskt vackert i Abisko och däromkring!

Kul att restaurangägaren mindes din pappa! (Och att det är samma ägare fortfarande, för antar att det var ett bra tag sen din pappa brukade hänga där!)

• Lapinette

snaily - japp samma ägare i alla år och ikväll ska vi dit och festa .

Han är himla söt, grannens cardigan !

Sitter fortfarande och googlar på Abisko med omnejd typ Tromsö, Narvik.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor