• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Liten - men värst är väl ändå att tjejen fick DÅLIGT SAMVETE!!! Men hallå!! Jag skäms inte en sekund över att jag saknar att dricka alkohol, äta div förbjudet jox och att jag tycker att det är opraktiskt att jag inte kan ta i lika hårt som vanligt med renoveringen.

Den dummaste kommentaren hittills var när jag beklagade mig över illamåendet och hur jobbigt det var just den dagen. Knäppgöken som jag pratade med undrade efter en stund om graviditeten var önskad??? *doooooooooooouuuuuuö*

Jag visste knappt vad jag skulle svara. Har folk inte lärt sig skilja på sak och person? Åkomma och mål? *blir så matt*

Själv brukar jag tipsa vilseledda stackare resp svara "förståsigpåare" att "Livsmedelsverket har kostråd för gravida och det är väl lagom att följa dem istället för att hitta på egna"...

ooooops... Vickan är visst på krigsstigen.. men jag blir så trött!

Liten igen - skickar stödjande kram, låter väl dramatiskt med mormors umbärande och Mindres feber! *kramar*

• Ore

Vickan: Förstår till fullo att du blir trött på kollegorna... Själv kollade jag så att mina vitamintabletter inte översteg rekommenderad A-vitaminhalt, och sedan åt jag dem Har inte heller dåligt samvete för att jag tycker att det ska bli gott att dricka litet vin igen, och en kall öl har jag längtat efter länge...

Liten: Oj, dramatiskt med din mormor. Hoppas det går bra, att hon kryar på sig och att ni åtminstonde får litet tid att smälta det hela och "ta farväl". (Hur man nu gör det?). Och hoppas att Mindre mår bättre snart också...

Frejis: Aha, så det är det bricanyl gör. Har bara hört om det i samband med astma tidigare, har nog smygläst dåligt om det alltså... Maken tyckte att det mesta som sades även under den informativa timmen var sådant man kunde fått reda på av personal vid förlossningen, när man ringer till dem eller av sin vanliga BM. T.ex. att om huvudet inte är fixerat så kunde BM då säga vad man ska tänka på om vattnet går när huvudet är högt och rörligt... Men men, han har accepterat att det faktum att jag vill ha honom med är tillräckligt starkt argument för att han ska tvingas fortsätta gå Hade varit roligare om jag inte behövde "tvinga" med honom, men jag överlever det...

MSW: Tror också att det klarnar kring vad som förväntas, och om inte annat så går nog alla andra omkring och är lika förvirrade och skulle dra en suck av lättnad om någon vågade fråga... (been there...)

Telis: Låter som att ni har det jättebra på Rivieran, härligt

PB: Jag skulle aldrig ta för givet att föräldrarna ska ställa upp som barnvakt... Exakt den situationen som TS i den tråden har, hade min svåger och svägerska vid sitt bröllop. Där var det dock heeelt frivilligt som farmor och farfar tog hand om barnet...

• passionsblomman

Ore, jag har inte bråkat med ngn på LÄNGE i forumet, men ikväll blev det varma fiskar...
    Jag tror jag blir anmäld, så är jag svarttextad imorgon så vet ni varför.

Just det där, när människor tar andra för givna, gör mig verkligen arg. Det är höjden av självupptagenhet och att verkligen överskatta sin egen betydelse.

Riktigt uselt.

• Piggelin1

Det är säkert en massa mer jag ska kommentera, men minnet är blankt just nu. Har läst under veckan, men inte hunnit skriva ngt.

Izzie - jag har en del praktiska tips ang kök att komma med, ska bara samla tankarna lite - återkommer!
    Gott att allt var ok på sömn-EEG't förresten!

Fick MMS av Mugglan häromdagen - bild på två glas cava & ngt om att tillvaron var så stressig, spriten billig, brun blev man trots solkräm osv Tydligen har blödningarna slutat också, så hon kan bada!

• Piggelin1

Var på GIGANTISK loppis i Frölundaborg idag - kom hem med en liten barnpinnstol (25 spänn), ett pussel & ett gäng barnböcker för tio spänn styck samt en jättefin vitgrönrandig munkjacka i stl 92 från Villervalla (20 apänn!), knappt använd! Var på vippen att köpa en trehjuling med, med orkade inte släpa på den i trängseln

• Piggelin1

Ore - du som pysslar en del - fick en present av en killkompis ism kräftskivan vi ordnade för ett par veckor sen - ett broderi med texten Helvetes Jävla Skit Funderar på att brodera det & sen ge till givaren i retur på hans födelsedag Känns inte helt barnvänligt att rama in & sätta upp på väggen här hemma...

• Piggelin1

Koko - jag fick inte till liggamningen förrän Amanda var 3-4 månader (minst), så jag känner igen dilemmat väl. En annan kompis var tvärtom, det funkade BARA att liggammma i början.
    Kraaaaam till dig

• passionsblomman

Piggelin, jag läste barnpistol i hastigheten!

Och korkad, ja det verkar ju inte bättre. Dessvärre brukar lättkränkta spån ofta lyckas att få folt avstängda på det här forumet, bara de anmäler. Det gör det lite blekt ibaland tycker jag.

Jag hoppas hon får upptäcka att hon inte har mycket till medhåll i den där tråden.

Ocn snabbt ja! Det är helt sjuuuukt! Jag är glad att vi har den här veckan härhemma nu, så det får plats lite avskedsfika i sonens skola och sådant.

Nu behöver dessutom villavagnen bli såld lite askt också. det vore skönt att slippa ta ner den äna till Småland. Men jag lär ju at och kolla upp vem som kan göra det och till vilken kostnad iallafall. Och sedan får jag väl hyra ut den någonstans längs Emån till fiskegalna ´Tyskar istället om inte annat.

• Piggelin1

Aha, så ni är tillbaka i gamla huset igen redan - då är jag med på banan! När var det nu som ni lämnar över nycklarna? Femtonde är ett datum som klingar i skallen, kan det stämma?

Oj, barn-pistol Du skulle se stolen - den är så oskyldigt målad i rosa! Egentigen gillar jag ju inte rosa möbler/sådär supertjejigt, men för 25 spänn kändes det helt ok!

Stackars kränkta brud - tänk vad hon måste blivit bortklemad i hela sitt liv & även nu i vuxen ålder...
    Finns inte på kartan att jag skulle kräva ngt sådant, eller rättare sagt - kräva finns inte i mina vokabulär vad gäller familjen. Gäller ju barnvakteri & allt sådant annat med. Mina föräldrar är båda fyllda sjuttio, förvisso superpigga, men de har ju sitt (fulltecknade - vilket glädjer mig ofantligt) liv & även jag inser att de skulle släppa allt för att deras tionde barnbarns föräldrar skulle få för sig att kräva det, det finns inte i universum... De ggr de (eller svärmor) passat Amanda, så är jag bara enormt tacksam!

Men men, vissa klipper väl aldrig navelsträngen uppenbarligen...

• passionsblomman

Ja , en redig intensivgrej blev det nu! .-o

Lämna vår bil i Skärholmen för att hämta hyrbilen i Västberga, dra vidre ut till Vaxholm för att skriva med våra köpare, tillbaka hem till Ekerö och inte hemma förrän 22.15. Inse att det var livsfarligt att försöka packa skåpbilen då. Istället sova tre timmar och hoppa upp 03.00, -inte tillstymmelse till gryning, så likförbannat kolsvart ute och livsfarligt. Packa ändå. Koamma iväg över en timme försenade -som jag HATAR, ock kuska fram i den traktorliknande bilen i nästan 40 mil. Mer eller mindre dumpa lillpojken på hans nya skola och KUTA upp till banken i hällande regn. In på banken blöt inpå bara skinnet. En ortsbo sa "reganr det?" Och flinade.

"Det kan du fethajja" sa jag och rusade in till min väntande sambo och bankkvinnan.
    Avhandla VÅRA bankärenden med henne och så in med säljarna-skriva skriva sitt namn överallt. Sedan fick vi nycklarna och så var det ju en hel lastbil att packa av då också...

nästa dag jobbintervju för sambon och lite upppackning för mig och skola för sonen.
    Tillbaka till lilla stugan, samm 40skumpande mil...
    man är aningen mör idag faktiskt.

NÅGRA av livets viktiga saker har liksom bara dundrat in på något dygn.

Den 15 tillträder de nya ägarna här, helt riktigt. Till dess ska det nu tömmas och packas, städas ur och tas avsked.
    Bara vagnen blir såld då är det lugnt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor