• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Frejis
    Ja så kan det bli förstås! Hon kommer i så fall i rätt månad tycker jag som själv är septemberbarn

www.skv76.se och välj Avel i vänsterspalten, sen Västgötaspetsen och sen rashistoria så finns det lite spännande (?) info.

• Frejis

Jaha, så Korven är en genuint svensk hund. Väldigt många fina egenskaper måste jag säga, en allsidig hund Tyckte att det var lite roligt att en del korvar föds med stubbsvans

September är definitivt en trevlig månad för födelsedagsfirande, mellan sommar och höst och ute i naturen är det fortfarande fint. Hm, men då innebär det att du fyller år snart Snaily?

• Frejis

He he, maken blev först lite bekymrad när jag visade bilderna på korvars hemsida för att han trodde att jag ville skaffa en liten korv själv... hm, visste inte att jag är så hopplös när det gäller djur

• snaily

Jaa, riktigt urgammal svensk ras! Min korv är ju född med liten "stumpsvans" bara - tyckte förut det var finare med långsvans men det tycker jag såklart inte längre!

Jag fyller om 16 dagar för att vara exakt. Min mor och far fyller också i september så det är tätt mellan födelsedagskalasen i familjen så här års. Nu blir det i och för sig inte så mycket kalas för mig när jag bor så här långt bort, men pappa fyller 70 snart så då blir det nog fest att ta sig ner till.

När är ditt BF-datum nu igen Frejis?

• sweetstreet

Tittar bara in snabbt!
    är ÄNTLIGEN på semester!!!!!
    kom till San Juan igår (Puerto Rico). Såååååå najs!!!
    Lite varmt kanske men bra!
    Här ska vi nu ta det lugnt fram till söndag då vi åker tillbaks till NYC.
    Såg att Koko haft amningsproblem.
    Gumman, har inte hunnit läsa men hoppas verkligen att det kommer kännas bättre snart oavsett hur du kommer lösa det hela.
    kram!!!

Och grattis PB såg att du fått en fin vinst!!! .-) Härligt!

Såg även att Nennelainen börjat spruta!!
    Å jag hoppas sååååå att det ska gå bra!
    Har mailat dig förresten!

Oj nu vaknade lilltjejen.

Kram!!!

• Frejis

Det finns nog ingen som är född i september i vår familj, vilket innebär att Bumsis kommer att få regera ensam BF är egentligen först 8 oktober, men snittet planeras till 30 september.

Trevligt med födelsekalas för pappa

• Frejis

Heej Sweet Hoppas att du får en riktigt skön semester

Här är det dags för lite vila.
    God natt!

• snaily

Sweet, underbart med semester äntligen! Värme - jag kan ta lite om du tycker ni har överskott!

30 september, ska bli spännande att se om hon trivs där inne ända tills dess!

Nej, dags för sängen snart tror jag.
    God natt!

• Liten med Mindre

Frejis - jag tror bumsis kommer få regera ensam oavsett födselmånad. Om du väntar några år är hon stor nog att hjälpa dig med lobbying för en hund utöver kaninen... 2 mot 1 hemma.

FruLlis - kan inte Borren få tycka till med om vilket namn det ska vara? Familjeråd?

Sweet - ha en skön semester! Gissar att du frotterar dig ordentligt med famljen när de nu är tillbaka.

Frejis igen - jag ska göra mitt bästa för att bara se tjockare ut under några veckor, och inte gravid. Dock har brösten gjort myteri också, och på en vecka växt i alla mina gravid-bh:ar som var för stora förra veckan.

Dags att ta tag i jobbet, ska försöka åka tidigt idag och gosa med lilltrollet.

'

• Liten med Mindre

koko - massor med kramar. Hur är det, ligger lillebror mest o snuttar, eller äter han konstant? Kommer det något när han suger? Minns att jag kunde amma rätt länge med Mindre, men då kräktes hon ju upp allt i kaskader emellanåt.

Hoppas att lite ersättning kan göra kvällarna lättare i alla fall!

Renässanssprej till småfolket var förresten en bra idé, istället för pipetter. Mindre brukar tycka bättre om "pysch pysch" (sprejflaska med balsam) än vad hon tycker om pipetter med saltdroppar till näsan. Kanske även kan få spreja näsan?

Ego - blir numer helt slut av spinningpasset. Visserligen var jag nog trött av tidiga mornar också, men benen är som spaghetti av ett pass - då jag nästan bara suttit. Undras om det är dålig form eller om jag borde sluta träna andra och bara softa lite själv på cykeln?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor