• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

BS - tror Alfhild är kvinna...

AM, hade säkert liknande cravings med Mindre. Minns bäst sura tyska brödskivor med ost, päron och så spirelloglass.

• BrudSommar2006

Nu har jag mailat chefen för vår lunchrestaurang och klagat på den nya killen som jobbar där och som står och tar i all mat med händerna efter att först ha stått i kassan och tagit emot pengar.

• BrudSommar2006

Liten, jaså är det ett kvinnligt namn, oops.

Jäklar vilken matlista! Jag hade inga cravings men däremot en liten lista på mat jag i alla fall klarade att äta i början och högst på den stod Telis tips med fil.

• fru AM

Liten: mina cravingsteorier blir helt förvirrade av din lista: kan inte säga om Grynet är pojke eller flicka (men jag tror pojke)

Min mormors syster hette Alfhild!

• Lapinette

AM - Alfhild är en kvinna. En dam som min mamma sydde till hette Alfhild. När hon var hemma och provade hos oss fick jag alltid en slant (obs jag var då liten). En snäll Alfhild .

• BrudSommar2006

Men är det sant, det ÄR verkligen bara jag som är totalt obildad *skäms*. ALLA känner någon som heter så utom jag.

• Lapinette

Ahhh... det var BS och inte AM som undrade?!!

• BrudSommar2006

Haha! Nu fick jag svar från restaurangen att de omedelbart skulle prata med han som kladdar på all mat, skönt!

• fru AM

Lappis: kan det vara samma Alfhild? Jag tror "min" Alfhild bodde på Norr Mälarstrand

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-09-03 13:03:24 följande:
    Haha! Nu fick jag svar från restaurangen att de omedelbart skulle prata med han som kladdar på all mat, skönt!
    Bra gjort!

Ang. namn så kan ni aldrig gissa vad Alfhilds man hette!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor