• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

Snaily
    nej, det är ingen kö till Falun. Jag kommer inte ihåg hur det var men vi kom på det där samtalet och då kunde vi sätta igång med sprayen några veckor senare (tajmade med mensen).

• nennesjuttioåtta

Ore
    Bytte vi eller??? Nu regnar det här...

• nennesjuttioåtta

Grattis Tinga till de normala ettåringarna!

• nennesjuttioåtta

är det någon som vet vad katten vill när hon bits? hon biter bara mig och enbart på morgonen innan vi klivit upp. Inte alls hårt men slickar några gånger på vald kroppsdel (hand, näsa, haka whatever) och sen hugger hon. Ganska irriterande. Och hon gör så oavsett om hon har mat kvar i skålen eller inte. Går jag upp och direkt in på toa istället för till köket så biter hon mannen men aldrig annars. Tycker hon att jag är en jävla slöfock som ska tuktas och plågas för att lära mig att 6 är alldeles för sent att gå upp eller vad fan är det?

• nennesjuttioåtta

hohooo? Typsikt. Var är alla? jobbar ni eller???

Fan, jag börjar känna mig lite hängig i huvet Har haft ont i halsen sen i måndags... Hoppas det bara är en vanlig, liten förkylning för jag ska på 3 dagars kickoff i morgon.

• Mrs  B

AM
    Grattis i efterskott på er bröllopsdag!!!

Tinga
    Hade varit kul och se ert hus någon dag!
    Kul att det går framåt med pojkarna. Det är så det ska vara.

PB
    Är det sista dagen på buden idag eller????

Liten
    Grattis till fina siffror på KUB!!

Cicci
    Vilken historia!!!!

Här har det varit sol HELA dagen!!!!

• snaily

Tinga
    Grattis till lyckad kontroll och kul att höra att det går hyfsat bra med maten!

Nenne
    Varför katter bits kommer för alltid att vara ett mysterium för mig...
    Hoppas du har samma förkylning som mig för den gick över ganska snabbt med bara lite halsont och lite snuva!

Nu har jag bestämt mig (oss), tror jag! (hinner nog ändra mig några gånger) Ska ge Pergon några chanser till - har hittills bara kört halv dos! - men börja kolla upp vad som gäller med papper med mera inför ivf under hösten. I värsta fall är det landstingets kriterier som gäller och då får vi inte börja förrän till våren. Men det är ju strålande att det inte är någon kö vare sig i Falun eller Umeå.

Nu ska vi åka ut i skogen med Korven.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor