• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

AM, men vilken tur!

Den 16/9 ska jag till bvc med Iris men jag sade att komma dit och försöka få av henne alla kläder och upp på en våg det gör jag bara inte men då tyckte hon att det var ok om vi väger hemma en kväll i samband med badet och det låter ju betydligt bättre. Återstår bara att se om det går att mäta henne, vilket jag betvivlar men där är jag beredd att göra ett försök i alla fall.

• fru AM

BS: livia har ju vägrat all typ av längdmätning i säkert ett års tid - även på bvc. Nu har jag köpt en måttstock i trä med figurer på (Åhléns) och satt på väggen i hennes rum. Och då fick jag plötsligt mäta. Ett tips så där.

• Liten med Mindre

Grattis till fynd AM!

BS - inga budgivningar eller hus på gång. Maken ska ju bort på bröllop i helgen med, men jag är hemma o är barnvaktar då alla andra är borta. Så det dröjer tills det blir husvisning.

Skulle tipsa dig, som har barn i rätt storlek, om en nätbutik som makens friluftsnörd-kompisar tycker har toppenkläder för barn.
    www.gneis.se Iris börjar väl växa i deras storlekar nu.

• fru AM

Liten: Tack för tipset - även om det inte var till mig!

• Liten med Mindre

AM - varsågod. Kanske nåt som lockar.

För mig lockar mest en promenad med godisshopping. Tur för mig att inget av shoppingställena här omkring har nåt lockande godis... Jobbigt att vara så kräsen med cravings. Vill ha men mår illa vid tanken på godis.

• fru AM

liten: kom ihåg att frukt är också godis!

Vad har du för cravings egentligen? Och vad hade du med Mindre?

• BrudSommar2006

Liten, jag har inte heller kunnat äta godis för att jag mått så illa men nu går det bra igen tyvärr. Mår dock fortfarande illa men det är mer varm mat beroende på vad det luktar som är problemet.

Tack för klädtips, deras barnkläder fanns ju från 98, det hade Iris redan förra vintern!

• BrudSommar2006

Dagens namnsdag - Alfhild. Är det en kille?? Är det i så fall någon som känner någon som heter så?? Visste inte ens att det var ett namn, så obildad är jag.

• BrudSommar2006

Liten igen, vad trist att inte få barnvakt när det vankas bröllop!

• Liten med Mindre

AM - frukt lockar inte. Vill bara ha svenska äpplen, och de som finns här är omogna.

Cravings varierar från dag till dag.
    Snickers
    Knäckemacka med ost
    nektarin
    potatis med smör
    spaghetti med köttfärssås
    kassler
    saltat kokt ägg
    mer ost
    pannkaka
    hallon
    vattenmelon
    mjukmacka med ost o tomat
    skivad leverpastej
    lax med majonäsig sås
    kokt broccoli
    ännu mer ost
    chokladfondue
    svenska äpplen
    fil o cornflakes
    popcorn

ingen fänkål dock...och mest handlar det ju om vad jag inte vill ha.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor