• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

Tack för allt stöd efter jag skrev sist! Ang liggamning fick jag alltså hjälp med gustaf, men det funkade inte ändå (med honom), så jag tror inte att det hjälper att försöka igen. Och jag tror inte heller att det har med boob-storleken att göra.

Har fått en stund "ledigt", händer fortfarande inte ofta men iaf nån gång om dagen nu. Känns tråkigt att vara så frånvarande i tråden, men förhoppningsvis blir det bättre.
    Igårkväll ville jag dock bara gråta, då ammade han konstant mellan 19 och midnatt. Idag har vi köpt ersättning så det finns hemma, tror att vetskapen att det finns ett alternativ kommer få mig att orka försöka lite extra. Har fått en enorm respekt och förståelse för er som haft problem med amningen tidigare och kämpat och kämpat, för det här är inte roligt! Jag hoppas dock fortfarande att det kommer att släppa, har ju som sagt kunnat lägga ner honom nån gång om dagen de senaste dagarna och han legat själv minst en halvtimme, och det är faktiskt väldigt befriande.

PB - Grattis till väldigt lyckad försäljning!! Hoppas flytten går bra nu också.

ore - Fin klänning!
    Ellos: Det var ju därifrån jag beställde två par gravidbyxor som de skickade i fel storlek två gånger innan jag gav upp och skickade tillbaka alltihop (dessutom tog det över en månad totalt). Skittrist eftersom de var snygga.

tinga - Vad skönt att ettårskontrollen gick bra, och vad mycket de kollade!!

muggles - Det var xc70-träsket som vi bara doppade tårna i.
    Har premiärkört nya bilen nu och den är underbar att köra! Den flyter fram liksom.

bs - Vi kastrerade nya katten i förrgår. Gick väldigt smidigt (skönt med hankatter), han var nästan som vanligt redan när vi kom hem med honom. Däremot har gamla katten börjat hoppa på honom igen, värre än någonsin. Tror att det är en kombination av att han inte luktar som vanligt och att hon känner av att han är "skadad", låter det rimligt, snaily? Hoppas det går över snart iaf, vi hoppades ju att det skulle lugna ner sig helt mellan dem efter kastrering...

Sen har jag glömt allt annat jag hade tänkt kommentera, och nu börjar lillebror sträcka på sig, och jag som skulle borsta tänderna!!
    Skickar kramar till ALLA!

• _koko_

Hej fruLlan!! Att jag inte ringt dig beror på att jag fortfarande bara har kontantkort till telefonen och är snål. Får tillbaka min riktiga i morgon, så då kan jag börja ringa folk igen. Väntar spänt på ditt samtal!

Conny blev förresten aldrig mer än snuvig. Vi har varit noga med att tvätta händerna och sen har vi sprayat med renässans varje morgon, när han kommit hem från dagis och innan han går och lägger sig. Det fortsätter vi med.

• viktualia

FruLlis - om Roffes nya namn passar honom bättre - så välj det och se det som en omstart!

Och min åksjuka är SÅ svår att förutse att jag inte vet när jag ska ta tabletter och inte i så fall... förvirrat!

• Frejis

Tinga - grattis till de konstaterat normala ettåringarna
    Vilken prisskillnad det kan vara på olika saker, svårt att tro det förrän man får det svart på vitt. Det verkar finnas enorma pengar att tjäna.

Passionsblomman - grattis till försäljningen och de extra pengarna som budgivningen gav. Underbart! När kommer soffan?

Liten - dra in magen lite till, det är ju inte så extremt mycket kvar till högsta chefen är tillbaka. Går det inte att trolla bort magen med hjälp av en snygg lite löst sittande blus? (tänker då på någonting mitt emellan som inte väcker några misstankar)

Cicci - vilken härlig historia med den äldre damen och Lillan. Har du fått veta någonting mer om henne?

A M - jättefin matta!

Koko - usch, vad det låter jobbigt med amningen och vilken tid det tar när det inte fungerar som det ska. Rätt så otroligt! Skickar stora stödkramar till dig och hoppas att det ordnar sig.

Ore - superfin klänning som du kan "växa" i. Riktigt klassisk färg

• Frejis

Vickan - kan du inte ta tabletter i vilket fall som helst? Minns just att åksjukan var svårt att häva när den väl dök upp.

• snaily

Tinga, vilken bra affär, tur att ni kollade runt lite!

Ore
    Gillar också klänningen! Och HURRA för att maken äntligen bestämde sig för att följa med på kursen, ditt (senaste) argument var ju oslagbart!

Koko
    Låter helt rimligt det där med katterna! Bara två dagar sen så han luktar säkert lite skumt fortfarande.
    Jobbigt det låter med amningen, hoppas det blir enklare snart. Kram!

Hej Frejis, ser att du är hemma än! Hur mår du?

Idag gjorde jag och maken en minifjällutflykt, strålande väder, mysigt. Ikväll har jag och en jobbarkompis provat spåra blodspår med Korven, han var jätteduktig mattes lilla skrutt! Sen var vi och tränade också, äntligen har terminen kommit igång. Dock deppar jag för jobbarkompisen (min enda "vettiga" vän häromkring f.ö) har sökt jobb på annan ort och försvinner troligtvis härifrån under hösten - det kommer bli sååå tråkigt...

• Frejis

Jag var på den vanliga kontrollen på DS igår. Alla prover såg för en gångs skull bra ut, blodtrycket var också bra och det enda avvikande är egentligen ökad mängd fostervatten. Den relativt unga läkaren som jag bara har sett på avdelningen förut kommer då på att extra prover skall tas och slår till med blodprover på toxoplasmos, rubella och herpes utan att ställa några kontrollfrågor till mig eller så. Just igår och idag kände jag att det blev för mycket av oro, funderingar och konstiga tankar samtidigt som jag inser att det knappast kommer att bli positivt utslag på något av dessa prover. Men man tänker ändå det här med "tänk om". Inte så roligt mao
    Men nu har jag lämnat deppmanteln och bestämt mig att Bumsis är en alldeles frisk liten bebis, precis så som alla ultraljud har visat och alla tidigare läkare har sagt. Det börjar dock kännas att hon kanske känner sig redo för att titta ut eftersom jag har alltmer sammandragningar. Fast det behöver inte betyda så mycket heller...

• Frejis

Hej Snaily!
    Roligt med Korven som fått pröva blodspår. Kommer du att använda honom som jakthund eller krävs det för att kunna ställa ut honom (och att han ska kunna bli champion)?
    Trist med jobbarkompisen som är på väg att försvinna.

• snaily

Frejis
    Knepigt med blodproverna! När får du svar? Klart Bumsis är frisk som en nötkärna - hon gillar bara att simma runt i ordentligt med vatten.

Nej, korvarna är ju inga jakthundar utan vallhundar ursprungligen, så det krävs inga särskilda meriter (utöver utställnings-) för championat. Däremot används de en del till viltspår och kan tydligen bli ganska duktiga på det.

• Frejis

Snaily - är de vallhundar? Intressant, måste nog läsa på mer om korvrasen tycker att de är jättesöta.

Svaret kommer om en vecka. Får se om Bumsis stannar kvar så länge eller om hon bestämmer sig för att själv ta emot svaret

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor