• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2009-09-06 11:33:58 följande:
    Vickan: Jag med! Och HUR charmigt är det inte att man kan gå in i bageriet på morgonen, redan från kl 5, plocka de frallor man vill ha och stoppa pengar i en glasburk!!!Det gjorde vi i fredags morse och så gjorde vi mackor med flatrökt ål på som vi hade köpt ute på Timmernabben där vi käkade middag på torsdagen.
    *grymt avis på den möjligheten* här är det alldeles för långt till bageri...
  • Lapinette

Lofoten står absolut med på listan! I juli/augusti är det då inte riskt för en massa mygg/knott?

• Lapinette

Ha ett bageri som granne är underbart och nästan en självklarhet när man bor i Frankrike. Vi utnyttjade dock aldrig vårt Boulangeri på vardagarna men varje lördag och söndag gick vi och köpte färsk baguette och lite sött till frukost ... som vi sedan intog på vår stora terrass med utsikt över Cannes och Medelhavet *drömmer mig bort*.

• snaily

Ju senare på sommaren, desto mindre flygfän. På Lofoten kan jag tänka mig att det inte är så himla mycket insekter, finns mest berg och inte så mycket myggvänliga myrar och kärr och dessutom blåser nog havsvindarna bort en hel del insekter.

Åååå, blir sugen på att åka dit igen!

• passionsblomman

Ja jag har ju haft en hel mil till närmsta affär de senaste tio åren, så det känns oerhört lättsamt att man bara kan knata ner till både bageri och affär!
    Jag ska skaffa en skrinda tror jag, så kan man handla ordentligt utan att behöva ta bilen.

viktualia skrev 2009-09-06 11:35:47 följande:
    *grymt avis på den möjligheten* här är det alldeles för långt till bageri...
  • snaily
    passionsblomman skrev 2009-09-06 11:40:14 följande:
    Ja jag har ju haft en hel mil till närmsta affär de senaste tio åren, så det känns oerhört lättsamt att man bara kan knata ner till både bageri och affär!Jag ska skaffa en skrinda tror jag, så kan man handla ordentligt utan att behöva ta bilen.
    ...och kanske en spark till vintern! (om ni får nån snö)
  • passionsblomman

AAAAH! men herreguuuud!!

Lapinette skrev 2009-09-06 11:38:30 följande:
    Ha ett bageri som granne är underbart och nästan en självklarhet när man bor i Frankrike. Vi utnyttjade dock aldrig vårt Boulangeri på vardagarna men varje lördag och söndag gick vi och köpte färsk baguette och lite sött till frukost ... som vi sedan intog på vår stora terrass med utsikt över Cannes och Medelhavet *drömmer mig bort*.
  • passionsblomman

Spark känns som ett svunna tiders "fordon" i mitt liv.
    Shit vad vi körde nerför backarna ii lilla samhället däruppe i norr dåförtiden!

Och shit vad obefintligt sparkföret bruakar vara i Småland...

• Lapinette

Kan man inte införskaffa hjul till sparken !

• Lapinette

Snaily - jag satt och googlade en hel del i slutet på förra veckan. Fast jag har ju även googlat på tusen andra resmål .. typ ett nytt varje vecka så vi får se vart vi hamnar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor