• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Nä, nu ska jag slita mig & prata lite med min älskade man, innan vi stupar i säng!
    Nu till veckan, den tionde sept har vi varit tillsammans i fem år! Hip, hip hurra!

• Piggelin1

Nenne förresten - glömde skicka mängder med kramar till dig, så här kommer de Groumpfff, groumpf, groumpf
    (hur sjutton stavar ni detta här?! Ser konstigt ut!)

• Lapinette

Grattis på 5-årsdagen i förskott Piggelin!

Min far har hittat hem och ska packa sin väska.

• Piggelin1

skönt, då kan du andas ut

Godnattkram!

• muggles

Heeeeeej!

Vad har hant Nenne??? Har det gatt at pipsvangen med sprutorna, skulle hon inte borja i onsdags?

Vi har det som sagt bra har! Inte en gravid i sikte - skont! Slipper jag bli avis pa magen

Vi solar jarnet, laser bok, badar (31 gr i skuggan, 24 i vattnet) och de enda som jobbar for hogtryck ar vara levrar (el vad heter lever i plural)

Nu blev jag nyfiken pa PBs trad ocksa men har inte tid att lasa ikapp...

• Liten med Mindre

Muggles - bra att du njuter!

Vickan - Vero Moda i "nya" PUB-huset har en avdelning med Mamaliciuos-kläder på våning 2. Sen har H&M mittemot Åhléns mammakläder med, fast de finns säkert i hålan med. På Åhléns är det dock magert.

Lappis - tur att akupunktörerna slipper våndas över ditt leverne sista veckan! Tror säkert ni är i fin form snart maken o du.

• Liten med Mindre

Izzie - angående efterätter så funkar ju alltid äppelpaj så här års, behöver ju inte vara rykande varm heller. Smulpaj i portionsglas kan se tjusigt ut oxå.

Eller äppel/päronsallad med turkisk yoghurt+ ringlad lönnsirap+ stött kardemumma från kapsel. Svenska äpplen förstås...

• passionsblomman

Hihi! Jag fick ett borttaget i min andra bebistråd också. Det är uppenbart att det smygläses i båda och det man hittar kan man ju anmäla...

Man får INTE prata om andra i andra trådar än de de är i.

Jag är iallafall här och har sagt mitt i saken till moderator redan då det barkade iväg.

Jag anser att det måste finnas lite rim och reson i när man ska kunna kalla sig kränkt eller personangripen.
    Det går inflation i de begreppen för närvarande.

Att fullständigt mosa en annnan persons argumnet kanske inte får den att känna sig som dagens mest lyckade, men det är inte samma sak som att man kränkt den eller gått till personangrepp. Det kan faktiskt vara så enklet at man avslöjat ett argument/en åsikt för varandes precis så ogrundad/dum/ogenomtänkt som den verkade.

Somligt får man ta och hacka i sig ocm man ska tycka högt och ljudligt.

Nu ska jag leta besiktnigstid för min lilla bil.

*måndagsvinkar också till alla*

Piggelin1 skrev 2009-09-06 21:59:56 följande:
    Lappis - jag har aldrig ens blivit varnad förut, så här åkte man på att få ett inlägg bortplockat direkt Ok, helt schysst skrivet var det väl inte, men trodde i ärlighetens namn inte att hon tjuvläste en massa andra trådar?!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor