• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

helååå
    jösses vad ni skrivit! Nu har jag inte tid att läsa ikapp så jag har ingen aning om vad som hänt men gissar mig till att det varit en hel del action. PB, heheheh! och Piggelainen fått ett inlägg bortplockaat, mohahahahaha jo jag tackar!
    Jag har varit i hufvudstaden på konferens/kickoff och haft riktigt roligt och trevligt och framförallt kul att träffa de andra kollegerna!
    Idag har jag lämnat blodprov och på onsdag är det dags för arkebusering, dvs VUL och får se om det växt till sig en armé med äggisar eller om luften pyst ur.

Vet inte var vi firar jul i år men förra året var vi ju i Huset hemma hos oss. Vi firade ju på var sitt håll fram till för några år sen bara, när mannen ville följa med hem till mig. Så då var ju cirkusen igång.

Lappis
    åååh ska ni till Lofoten nästa sommar???? Vi har ju makens släkt där uppe och det är ju sagolikt vackert! Men inga tips på boende dock, eftersom vi har egen hytte. I fjol var det inte så mycket mygg (vet jag inte om det varit någon gång förresten) men däremot klegg, stora bromsar, men de håller sig kanske mer i skogen.

• Frejis

Hej tjejer
    Hinner inte skriva så mycket just nu, ska äta lunch med en tjejkompis om en halvtimme och sitter kvar vid datorn ännu

Bumsis är kvar i magen, pigg och glad som vanligt och det känns inte att det har hänt så mycket på den fronten. Fast man behöver inte alltid känna av saker har jag förstått Ska till min BM imorgon bitti och då får vi se om livmodertappen har blivit mer påverkad eller inte.

Piggis - BT stänger mellan 12 och 15 idag.

Vi hörs mer i eftermiddag. Stor kram

• Ore

BS: Ida, Irma, Inga, Inger, Isabell...

AM: Gudmor som svimmar låter dramatiskt, men allt verkar ha slutat väl Att muffins och tårta är goda är viktigare än att de är snygga, enligt mig, så det låter som att det blev jättebra!

• Liten med Mindre

BS - Mindre verkar krya på sig, febern på väg nedåt såg det ut som i morse. Mormor o morfar pysslar om henne idag. De är snälla. Pysslade om gammelmormor i helgen, och nu barnbarnet. Det får bli en fin julklapp!

Kanske är det nåt som går det där med kräkas, Mindre kräktes också både lördag o söndag, mellan 11 o 12 båda dagarna. Fast ena dagen tror jag hon satte typ gräs i halsen medan hon åt korvbröd, och andra dagen mumsade hon smörklickar och kakdeg vid köksbänken. Tur att jag precis lyft undan bunken med kakdeg... Men lite märkligt är det ju med samma tid varje dag. Minns bara att hon kräkts en gång i somras i övrigt.

BS - mysigt att byta Iris mot hundvalp en liten stund... Omväxling förnöjer.

• Ore

Nenne: Åh, hoppas på en riktig arme av ägg (som sedan ska göra sig klara för drabbning mot makens simmare...) Hmm, nu fick jag en mysko bild av tennsoldatskrig fast med ägg och spermier istället...

• Liten med Mindre

AM - glömde ju - skoj att dopet gick fint. Hoppas dramatiken inte förtog högtidligheten. Håller med om att tårtor o kakor hellre får vara goda än fina (även om min dråpliga bröllopstårta fortfarande retar mig...).

• Lapinette

nenne - vi har ingen aning om vart vi ska nästa sommar men senaste nytt på planerna är att jag suttit och googlat på Lofoten, Abisko, Tromsö. Kom gärna med tips på restråden!!!

Hoppas det ligger en massa härligt, stora ägg när det är dags för VUL.

AM - skönt att dopet gick bra men dramatiskt med en gudmor som svimmar.

Ja, pappa hade aldeles för mycket vin, ostar, marmelad, lingonsylt, sill, kaviar och leverpastej i sin väska så vinflaskorna åkte ut. De verkar inte ha någon mat i Japan !

Ore - så BT är stängt i eftermiddag ... får väl då passa på att jobba istället .

• passionsblomman

AM, tack ska du ha. Vad roligt att dopet blev så fint, men fy vad läskigt att hon svimmade! Tur att hon inte slog huvudet i någon enorm dopfunt av sten...

Nenne: Heeeej! HOPPAS att det är massor av fina ägg!

Frejis, mmmm det närmar sig juonekligen och man vet aldrig vad som händer. Spännande!

• fru AM

BS: vad säga om Ingrid (flicknamn på I)? Jag tycker det är jättefint alla fall.

Alla ni experter här inne: HAr en kompis som vill bli gravid - hon undrar hur man ska bära sig åt för att få remiss för att få testa LH/FSH? Husläkare? Gyn?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor