• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Hoppla hoppla, där åkte jag på att ett av mina inlägg från igår kväll togs bort - PB, du vet vilket Det var första gången jag åkte på det

Idag har jag plockat svamp för andra gången i mitt liv! Följde med en kompis långt ut i skogen & kom hem med mängder av trattisar & en hel del "gulingar" också! *stolt*
    ...och så har solen skinit hela dagen När hände det senast?! Underbart! Hade kompisar över tidigare idag - grillade hamburgare & satt ute & åt. Yummie!

AM - hoppas dopet gått bra idag!

Ang julen, så har jag förstått att det är ett känsligt kapitel för många & visst kan jag erkänna att det kändes lite konstigt första gången mannen & jag firade jul tillsammans & då hos hans syster, men sen dess har jag inte brytt mig nämvärt faktist. Vi lyckas ändå aldrig fira jul tillsammans alla vi syskon med familjer - gav upp det för säkert femton-tjugo år sen, när mina äldta syskon började bilda familj. Nu ser vi båda fram emot att kunna bilda våra egna traditioner när vi är en egen liten familj. Egentligen gjorde vi ju redan det när Amanda var nyfödd för två år sen - skaffade tex gran för första gången då.
    Under en period då lillebrorsan & jag båda var singlar pratade vi om att dra till NYC över jul, men annat kom tyvärr emellan & det blev aldrig av. Så jag är nog mer för att gärna göra olika saker på jul.

• Piggelin1

PB - kan tillägga att inlägget var i denna tråden, jag skrev ju aldrig i den som du länkade till ens! Jaja, smällar man får ta.

Izzie, vad kul med cykelfesten - har en kompis som var med på en sådan tidigare i år, & sen tror jag det finns ngt liknande i Partille/Sävedalen, minns att det stod om det i tidningen för ngt år sen. Kul upplägg!

Sept - hur går det med dagis? Kommit in i lunken nu?
    Fick ett nytt MMS av vår dagmamma i torsdags - bild på A & en tjej till & så texten "Fruktstund i skogen" Rart!

Vi fick förresten börja dagen idag med att duscha av Amanda & tvätta hennes lakan, täcke & madrasskydd - hon hade vaknat, tagit av sig såväl pyjamas som blöja & sen förstås kissat i sängen

• Lapinette

Va Piggelin! Hur lyckades du med det? Nu blir jag nyfiken.

• Piggelin1

Kan meddela att Muggles har det fortsatt bra på Kanarieholmarna - det dricks cava mest hela tiden Gött mos! Verkligen välförtjänt!

På tal om broderiet jag skrev om igår, här kan man ladda ner gratis mönster i samma stil
    www.fuldesign.se/gratis/gratis_broderi.html

• Piggelin1

Jag kan inboxa dig messet jag fick från admin!
    Antagligen har väl tjejen ifråga läst denna tråden igår kväll också, & så anmält det? Det är det enda jag kan komma på! Ngn som varit med om ngt liknande?!

• BrudSommar2006

Piggelin, Iris har åtminstone inte tagit av sig blöjan när hon har pyamas på, bara när hon haft nattlinne, vilket vi fått sluta med. Ett under egentligen eftersom hon gillar att klä av sig och knäppa upp koftan och ta av sig skorna och allt annat som hon klarar själv nu.

Snart kan hon räkna till tio också tror jag, hittills är det ett, två, tre, fyra, sex, åtta, tio, sju. Alltid i den ordningen.

• Piggelin1

Har pappa din åkt nu förresten? Vilohem nästa?!

Tjejen som jag plockade svamp med idag berättade förresten att hennes kompis åkte till Colombia med kort varsel i veckan med sin man, för att hämta hem sin lilla pojke som de ska adoptera! Tror att de har typ åtta misslyckade ivf'er bakom sig, har nog nämnt dem här ngn gång förut.

• BrudSommar2006

Piggelin igen, det är obegripligt om hon skulle sitta och läsa igenom varenda annan tråd och leta efter saker som möjligen kan handla om hennes inlägg??? Rätt så rabiat? Men, men, det har ju uppenbarligen hänt så jag tror dig.

Jag minns inte ens vad det handlade om, något om barnvakt, nåja, jag hinner/orkar aldrig läsa mer än den här tråden, praktiskt för då behöver man inte hetsa upp sig över något.

• Piggelin1

BS - den pyjamasen hon hade inatt är en sån där allt i ett med tryckknappar från KappAhl, korta ärmar & korta ben. Väldigt enkelt att få av sig.

Nu håller mitt batteri på at ta slut, måste hämta laddaren!

• Piggelin1

Rabiat är ng bara förnamnet, fråga PB Ooops, vem vet, nu kanske jag åker dit igen. Om du har en sekund eller två över, läs tråden, den är rätt underhållande

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor