• MrsMuffin

Fel att fotas EFTER vigseln???

Jag ha en liten dröm om att jag o sambon ses i kyrkan, det vill säga - jag vill att vi fotas EFTER vigseln. Nu säger alla ( typ mamma, fotografen etc ) att man bör fotas INNAN, varför har jag inte riktigt fattat... Är det för att smink och så förstörs?? Mamma sade att gästerna får vänta för länge annars, men spelar det så stor roll? Man kan väl ordna lite drinkar, nån tipspromenad etc?? Som tidsfördriv?

Jag känner att vi vill ses i kyrkan, kanske löjligt men jag känner det liksom så starkt. Vad göra? Nån som blivit fotad efter vigseln???

• Svar på tråden Fel att fotas EFTER vigseln???
  • NinahThomas

Vi ska fotas före vigseln eftersom vi inte gifter oss förrän kl 17..det känns som att det blir så sent annars.
    Jag vill ta lite tuffare kort på stan och även vid festlokalen som är en fin gammelgård i riktig dalamiljö..

• elsi

EFTER!!! varför ska man ha bilder av när man låtsas vara gift.
    Vi tog bilder efter, jag kom in med pappa dvs vi sågs inte innan.
    Lyckan i bilderna som togs efter ceremonien gå inte att fejka, det tog ca 30 min utanför krykan, kolla min galleri senare idag.

Efter ..säga jag, innan är fejk!!

• elsi

ps och alla gäster väntatde och såg på. det var härligt!

• KatjaB

Om man tar kort innan kan det ju bli så att man är så nervös att bilderna skulle kanske blivit mer avslappnade till om man hade väntat till efter.
    om man tar kort efter finns risken att sminket runnit lite (lätt fixat) och att gästerna får vänta lite.
    Men man kan ju ordna med välkomstdrinkar och snittar som de får förse sig med under tiden medan de väntar förstås

• Önskebrunnen

Hej!
    Vi fotade oss både före och efter.Vi bjöd på bål och tilltugg.Alla gäster var nöjda!Gör som NI vill!!Det är eran dag!!Gästerna väntar gladerligen på er.

• Aleta

Vi var lika lyckliga tillsammans innan vi gifte oss, så fejk var väl att ta i...

Och ska vi hårddra det så kan man ju lika gärna säga att förväntningarna som lyser i ögonen är borta efter vigseln.

Det finns inget rätt eller fel. Det enda som jag kan tycka är trist är om det tar över en timme och man som gäst får vänta.

elsi skrev 2009-07-24 10:34:02 följande:
    Efter ..säga jag, innan är fejk!!
  • elsi
    Aleta skrev 2009-07-24 10:52:28 följande:
    Vi var lika lyckliga tillsammans innan vi gifte oss, så fejk var väl att ta i...Och ska vi hårddra det så kan man ju lika gärna säga att förväntningarna som lyser i ögonen är borta efter vigseln. Det finns inget rätt eller fel. Det enda som jag kan tycka är trist är om det tar över en timme och man som gäst får vänta.
    oj. det var inte min mening att trampa någon på tår, förlåt mig, jag menade: fejk alltså i att man är inte man o fru ännu! inte fejk lycka.
    vi skulle inte träffas innan, och det är därför det var så. Gå man in tillsammans, då är det nog en härlig stund man få tillsammans innan vigseln, verkligen intimt..
    Förlåt, igen . Ja göt som man ville, jag är ganska särkert att en medlem i min familj är inte nöjd eftersom vi fick ingen bra officiel "familj" foto.. nåja jag giller den som finns!
  • Moirie

Jag är mer bekymrad över om vi blir bra på bild än över när de tas. Eventuell synbar förväntansglädje eller nygift lycka är bara bonus Det finns inget kort (och då överdriver jag inte) med mig och BM på tillsammans där vi både ser bra ut. Vet inte hur det går till men någon av oss lyckas alltid blunda, göra något konstigt med ansiktsdragen eller nysa. Inte direkt kandidater för Top Model...

• elsi

ha ha jag känner igen det!! det var jag också mycket orolig för, den bästa bilden av oss är bara nåt som någon ha fångat, inte "brudpar" bilden,
    ... nej nu måsta jag logga ut!

• Villemoa

Fejk och fejk, så du menar att man inte kan se lycklig ut om man fotas innan vigseln? Där håller jag inte med dig för man är väl minst lika lycklig innan som efteråt. Hela dan är ju som ett stort lyckorus!

elsi skrev 2009-07-24 10:34:02 följande:
    EFTER!!! varför ska man ha bilder av när man låtsas vara gift.Vi tog bilder efter, jag kom in med pappa dvs vi sågs inte innan.Lyckan i bilderna som togs efter ceremonien gå inte att fejka, det tog ca 30 min utanför krykan, kolla min galleri senare idag.Efter ..säga jag, innan är fejk!!
Svar på tråden Fel att fotas EFTER vigseln???