• MrsMuffin

Fel att fotas EFTER vigseln???

Jag ha en liten dröm om att jag o sambon ses i kyrkan, det vill säga - jag vill att vi fotas EFTER vigseln. Nu säger alla ( typ mamma, fotografen etc ) att man bör fotas INNAN, varför har jag inte riktigt fattat... Är det för att smink och så förstörs?? Mamma sade att gästerna får vänta för länge annars, men spelar det så stor roll? Man kan väl ordna lite drinkar, nån tipspromenad etc?? Som tidsfördriv?

Jag känner att vi vill ses i kyrkan, kanske löjligt men jag känner det liksom så starkt. Vad göra? Nån som blivit fotad efter vigseln???

• Svar på tråden Fel att fotas EFTER vigseln???
  • Ellais

Hej,

Vi fotades efter kyrkan och det gick alldeles utmärkt. Gästerna gjorde en tipspromenad medan vi fotades. Vi bjöd även på snittar och bål och när vi kom tillbaka hade vi brudskål med champagne.

Det var väldigt bra framförallt för att man är lite extra lycklig direkt efter själva vigseln (vilket syns på fotona) sedan så fick vi även en liten stund för oss själva innan vi skulle mingla med alla gästerna och firandet började. Vi var borta i cirka 1 - 1,5 timme.

Det är ert bröllop gör det som ni känner är bäst för er. Lycka till.

• ElMac

Klart att ni kan fotas efter vigseln. Alla som ses i kyrkan gör ju så ;)
    Däremot hade varken jag eller min m2b fixat att se varandra först vid vigseln så vi kommer sova på var sitt håll och sen är jag hos frisören på förmiddagen+hos mamma för sminkning och sen ses vi på ett fotoställe. De blir som samma sak fast lite mer "privat" och avslappnat. Känns bäst för oss :)

• Snufflan

Vi blev fotade efter vigseln och det gick hur bra som helst, gästerna fick snittar och bubbel så dom var så nöjda så. Smink o hår var det ingen fara med, det är bara att ta med lite back-up puder typ så kan man bättra på om man tycker det behövs.

• MammaMiaa

Vi ska fotas efter åt. Men vår fotograf ska vara med hela kvällen. Det är min svåger.

• MrsMuffin

Ha! Då tänker jag stå på mig. De får väl dricka champagne och mingla medan vi är borta. Jag vill verkligen ses i kyrkan.

• 20090725

vi kommer att fotas efter vi med, men vi har skrivit på inbjudan att festen börjar kl 17.00 men att det finns folk där direkt efter vigseln om dom vill åka dit direkt... men alla vet om att vi kommer att vara borta ett tag efter vigsen...

för mig e det ene självklarhet att fotas efterååt...

• Miss Svensson

Vi kommer också att göra så, för min sambo vill hålla på traditionen och inte se mig förrän jag kommer in i kyrkan..

Jag tänkte också på att gästerna får vänta länge, men detta är ju vår dag och vill att vi ska få göra som vi vill och inte behöva tänka på att gästerna skall ha tråkigt i en timme eller så..

Som sagt vi har också tänkt att de får mingla en stund, och kan säkert bli kul med en poängpromenad med frågor om paret. Kul att se vem som känner en bäst

• ConnyD

de flesta bröllop jag fotograferat har varit efter vigseln. tycker det går hur bra som helst. dessutom tar det inte en evighet precis. en timme eller max två och om gästerna bara får lite tilltugg och dricka så går tiden fort.

• Sister of the Night

Jag tycker också att det är mer riktigt att fotas efteråt.
    Klart ni ska stå på er!!

20090725 - snart dags!

• MrsMuffin

Miss Svensson: Skall din sambo stå där framme, lr hur har ni tänkt att göra??

Ni andra, skall ni bli "överlämnade" eller går ni in ihop? *nyfiken*

Svar på tråden Fel att fotas EFTER vigseln???