Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Jag tror att den andra tråden stängs snart. Så vi kan fortsätta här
Där vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen
Letar barnvakt för fulla muggar.
Milos dagmamma har ju erbjudit sej, om hon inte är iväg då, det får ja reda på i veckan, annars åker min mamma hem tidigare med Milo. Jä'ttetråkigt fast för henne gör det inget iom att hon inte dricker eller dansar. Men jag vill ju gärna ha med dom hela kvällen.
Men Ungen ska väck när baren öppnar, låter hårt men vi är hårda gällande det på andras barn då måste det ju vara samma för våran.
Helt rätt tycker jag.
Håller tummar och tår att du får en barnvakt!
:)
Frågade en av förskolefröknarna men hon var redan upptagen annars hade hon gärna gjort det... nu håller jag tummarna för att en kompis till min svägerska kan hjälpa oss... hon vill men hon ska kolla till imorgon om hon är ledig... hoppas hoppas hoppas...
Vi sitter fortfarande som 2 frågetecken och vet inte alls vem vi kan fråga ang barnvakt... Inge kul alls!
Har ni inte några syskon barn i lagom ålder som kan va barnvakt?? Eller några kompisar med större barn??? Hoppas de ordnar sig för er!!
Äntligen!! Nu är festhäftena helt klara.. igen, ändrat endel o nu vart dom verkligen super, håller på o skriver ut nu =) Åhhhh!!!
Tihi, fick min hippa igår:o) Det var totalt oväntat. 10 tjejkompisar kom in på vår gård en efter en. Jag fattade inte vad som hände, helt fantastiskt att så många ville komma för min skull. Jag blev så jäkla rörd och glad
Idag har vi varit i stan och inhandlat det sista inför dagen B. Behöver bara fixa ett par inlägg till mina skor, de glappar lite när jag går. Får se om jag hinner inom en skoaffär imorgon.
Ikväll ska vi till träffa tärna och toastmaster för att gå igenom detaljer. Hmmm, känns konstigt att vår långa planering snart är slut. Men jag längtar till lördag, Hoppas att det blir en toppendag
Nähä... det bidde ingen barnvakt... så nu vet jag inte vem vi ska fråga... skit oxå...
Idag har jag fixat kläderna som barnen ska ha på sig i kyrkan... och korgarna till toaletterna... och ett nytt läppglans...
Oj oj nu drar d ihop sig! Haft "möte" me tärnorna å nu händer det grejjor! Igår blev alla servetter och dukar färdigstrukna, idag blev all musik färdigt (mingel- mat och festmusik)och alla festprogrammens omslag, imon kommer ja bli färdig med alla bordslöpare, på torsdag blir allt bröd färdigbakat, fredag vilodag och lägger en ansiktsmask, lördag köper jag hårförlängning och nagelförlängning och gör en provuppsättning, söndag görs ett soundcheck i lokalen, måndag skriver jag ut festprogrammen, tisdag möte me prästen, onsdag hämta klänning, torsdag skriva ut vigselprogrammen, fredag plocka ögonbryn, göra naglar och göra iordning festlokalen, lördag ... ja då ska jag bara njuta
11 dagar kvar för oss nu. Jag är både nervös och likgiltig samtidigt. Jag är rädd att morsan ballar ur på något sätt. Tänk om morsan och farsan börjar bråka på festen (de är skilda). Farsan ska vara toastmaster och kommer ju att styra upp festen. Morsan tycker att hans enda uppgift är att visa gästerna toaletterna och att sitta långt borta från honnörsbordet. Hon kommer kanske hålla ett pinsamt tal som farsan kanske avbryter för att hon inte har anmält det till honom. Ryser. Jag vill kunna längta till den stora dagen men jag går mest runt och är övertrött och hittar på en massa mardröms scenarion i huvudet.
Jag tycker hemskt synd om er som inte har hittat barnvakt än. Det måste kännas hemskt stressande. Hittar ni inte någon i er närhet?