Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Hej och godmorgon!
Vad kul med lite fart i tråden! :)
Linum: Vad kul att få flytta "hem" jobbet, grattis :D
Ab: Vad är det för föredrag, eller rättare sagt, vem håller i det?? (nyfiken mattant som jag är)
Hann inte med o skriva mitt lilla "jag behöver råd-mail" igår, får försöka göra det idag.. innan jag tänker sönder det lilla russin som finns mellan öronen.. haha kallas hjärnan tror jag...?
;)
Förresten, jag har äntligen lyckats få tag på en vit klädsel till soffan som numera står i E:s rum, hon vet inte om att den finns här så jag ska dra på den på soffan idag medan hon är i skolan, ska bli kul att se hennes reaktion sen när hon kommer hem :)
Det var ingen lätt match att hitta en sån klädsel och en ärlig säljare... Ikea har slutat tillverka den modellen, och på det där företaget som syr klädslar till Ikeas soffor (Bemz) så kostade en ny från 3500... och det var liksom inte aktuellt. Då kunde jag ju lika gärna köpt nya soffa!
Nu är det bara två små detaljer kvar att fixa i hennes rum, det ena är att sätta fast och vinkla upp garderoben så att det inte ramlar över några klättrande barn och så ska det bli en annan kul grej på väggen :)
Frujj- vi beställer grönsaker från Ekolådan som hemlevererar. Han som pratar kommer därifrån o heter John Gerhard. De bjuder på soppa o pratar om ekologisk mat i palmhuset
kul med soffa o rumspiff- ser fram emot bilder. o behöver du bolla- vi är här
Ab: Ok vad spännande! Det här med ekomat är ett intressant ämne, var på en föreläsning om det för nåt år sen ute i Torpastugan (utanför Linums favvo-håla ) Fick många "aha.. jaså är det så" :D
Ska försöka få lite tid att lätta mitt hjärta strax
På tal om mat, Linum, beställer ni fortfarande från matföretaget som jag inte kommer ihåg namnet på?
vi är supernöjd amed ekolådan- kanske lite dyrt men grym kvalitet och roliga överraskningar
Vad bra :)
Frujj: Vi har uppehåll under hösten faktiskt. Middagsfrid heter företaget. De har till och med börjat göra tv-reklam. Det har alltid funkat väldigt bra, men just nu har vi som sagt uppehåll.
Vad paff E kommer att bli!
Nu har ni mail! :)
Tjingeling! Det är den "stumma" som talar!
Linum: Var det en vecka ni skulle vara borta? Grattis till "nya" jobbet i stan! Måste känns underbart!
Jag och maken var hos nya barnmorskan idag. Både maken och jag gillade henne skarpt! Lugn, trevlig kvinna med stenkoll. Inte snurrig som den förra. Vi gick igenom journalen och hon korrigerade vissa saker, som tex. att min farmor haft propp eller farfar hjärtinfarkt. Det var makens farföräldrar som haft det. Sedan är det inte heller relevant att det står i journalen för min hälsas skull, om det nu hade varit mina farföräldrar, för dom är släkt för långt bort, annat är det med föräldrar. Dessutom, de tester som den förra ville göra pga. ovan nämda "farföräldrarsproblem" var inga tester som man brukar göra enligt BM. Så med andra ord, min magkänsla att byta var inte fel! Nu känns det iaf. bra. Dessutom mådde bebis bra (starka fina hjärtljud) och jag är pigg som en nötkärna! Bra blodtryck och bra järnvärde! Tom. lite högre än för 15 veckor sedan. Känns bara såååå skönt att få allt bekräftat och att jag och bebis mår så bra! *pustar ut*
Abbe: Köpte nya tallrikar för ett tag sedan, små, stora och djupa. Fick möblera om köksskåpet! Hur tusan kommer det sig? Görs det större glas och tallrikar nuförtiden? :)
Frujj: Kul med soffan. Du är lite som en kvinlig Ernst?