• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • Ab fab

värdelös på gelé. försökte förra året med äpple/mint men det funkade inte alls. numera köper jag

• FruTez

Nu kom maken hem med ett lass marktegel. 20 pallar som väger nästan 1,5 ton vardera. Vi ska börja lägga stenen nästa helg. Vilket mastodontjobb det blir att lägga 200 kvm marksten! *pust* Fast denna helgen ska vi försöka måla klart allt det sista ute på takkupan, fönsterlister m.m. När målningsprojeketet och markprojeketet är överstökat ska jag minsann fira! Ett litet tag iaf. innan det är dax att börja pilla med isoleringen på ovanvåningen. Mycket kvar att göra. Vill helst ha dessa STORA projekt klara så vi kan ta det lite lugnare nästa sommar när knoddis har kommit!

Carma: Trevlig shopping!

Abbe: Ha en kul klippning. Bjuds det fortf. vin på fredagar?

Önskar er alla en trevlig helg!

• Carma07

Godmorgon

I helgen har det minsann varit full fart i köket. Jag har plockat ner de sista äpplena från trädet, sorterat de bästa från de något sämre, en sista sats äppeldricka, äppelgelé, björnbärssylt med äpple (som är sådär), björnbärspaj och kycklingsoppa. Tyvärr hann jag inte diska det sista så det har jag kvar idag. Så trist att komma upp till disk, men vad gör man när man är supertrött.

Sitter och väntar på ett telefonsamtal från Shell. Fick i fredags en avi om ett paket som jag har väntat på länge. Med glada steg gick jag dit för att hämta det och då fanns det inte där. Tjejen tog mitt telefonnummer och min avi för att leta upp det. Efter hon ringt Stenkullen som är centralen här fick hon veta att paketet inte fanns där heller. Så idag ska de höra med den personen som delade ut posten här i fredags. Attans om det paketet försvinner. Posten ersätter ju, men det är en beställning som inte går att göra om. Så håll tummarna idag!

• Bauti

Hej!

Vi har haft det underbart i Lysekil. Bara njutit och haft utflykter, ätit god mat och bara varit.
    Hade verkligen tur med vädret.

Annars så vankas det sakta framot. Har foglossning, men det är bättre än gallstensanfall. Alltid se det possitiva

Längtar tills den 26 och få se er, ni som kommer i alla fall.

• Carma07

Bauti: Låter som en härlig helg. Skönt att bara ta det lungt. Och speciellt om man har foglossning kan jag tänka.

Ang lördag har jag mailat er.

• Bauti

Heluu *tittar mig omrkring i ett tomt BT rum*

Jag har bestämt att jag flyttar från salongen vecka 41. Orkar inte hyra för att aldrig vara där. Så nu finns jag på hemma plan om någon skulle vilja ha handvård.

Idag skall jag ner till tomteverkstan och fortsätta med min the kanna som jag har gjort. En thekanna, två muggar, en mjöljsnipa och en sockerskål i egen desig till min kära systeryster.
    Jag lägger upp bild på blogen när hon har fott det, annars kan hon ju tjuvkika.

Ha det underbart i höstvädret *me like*

• Ab fab

jag skall på manikyr idag men lite nagelförlägning vore inte så dumt. jag ställer mig på kö

• Bauti

Abbe- Det är bara att säga till så fixar vi det

• Nibla

Hej på er!
    Idag ska här syltas! Eller rättare sagt mosas, för en mammakompis kommer hit med sin assistent så ska vi göra äppelmos. Jag står för råvarorna och hon för maskinerna!

Igår storstädade jag huset med en eftersläntrande L. Efter det tände jag ALLA sterarinljus som gick att tända, väldigt mysigt i höstrusket. Finns inget bättre än ett nystädat hem!
    Så igår kom maken hem till ett nystädat hem, maten på bordet och en nattad unge! Var bara en villig fru som saknades, hahah!

• Ab fab

Nibla - du borde vara en perfekt casting till desperat housewives . Rutigt förkläde o äpplekaka.

förresten- hur gick det med jobbet?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!