• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • Nibla

Linus är hos hunddoktorn igen....

Linum skrev 2009-09-04 15:09:37 följande:
    Har det hänt något med Bauti? Jag läste hennes blogg precis...*orolig*
  • FruTez

Morsning korsning!

Linum: När är det ni åker?

Hoppas allt är väl med er allesammans. Jag mår finfint, för att vara måndag!

• Ab fab

Hej o god morgon
    En bra helg- aningens för bakis igår men hade trevligt sällskap av Linum o herr linum. Idag skall jag käka lunch med väninna på operan. Fast jag borde producera en massa saker

• FruTez

Ni som bor i hus, har ni mycket stooooora tjocka spindlar? Igår satt vi och tittade på tv. Såg nått i ögonvrån som klättrade på väggen. En enorm spindel med anabolakropp klättrade upp för väggen! Fy fy fy va äckligt!! Tur att maken var hemma, annars hade jag nog tagit första bästa buss in till stan! haha!

Då har jag inte berättat om förra veckan när jag duschade ihop med en annan anabolavariant! *blääää* Klev in i duschen, shamponerade håret, böjde mig ner för att raka benen och där låg den, blöt och äcklig precis vid utgången vid duschdörrarna och stirrade slött på mig... Skrek efter maken och dumma jag hade konstigt nog låst badrumsdörren! Maken fick bryta sig in som värsta inbrottstjuven och rädda mig från monstret... haha!

Tur att jag kan skratta åt det, fast det är inte så kul när man är i situationen. Gör fortf. en helinspektion av duschen innan jag hoppar in!

Det har kommit fler och fler enorma Bauta-spindlar. Jag är ju inte van att bo vid hus, kan det ha med årstiden att göra? Att de flyttar in nu?

Abbe: Blev det någon svamp igår?

• Ab fab

Japp - vi har spindlar. Min ibland något irriterande make hävdar att friska hus har spindlar.. men jag har läst div byggmagasin så numera kan jag påvisa att det inte behöver vara så....
    det blev några små svampar igår.

• Carma07

Tez: Vi har också en del spindlar men tycker att det har blivit bättre än innan. Alltså några mindre. Jag går inte ner i källaren utan att kika ordentligt först så det inte är en spindel någonstans. Är det det så rusar jag uppför trappan i blind panik och skriker i högan sky efter maken. Som för övrigt är rätt trött på mig vad gäller småkryp i huset.

Ab: Har också hört att det är tvärtom vad gäller spindlar. De säger att spindlarna gillar smådjur som trivs i fuktig miljö så då kan det väl inte vara helt bra att ha många spindlar. Ingen tröst för mig iaf om det skulle vara bra att ha spindlar. Jag ser absolut ingen nytta med spindlar "what so ever".

• Carma07

Ab: Vad bra förresten att du la ut recept på äppeldricka på din blogg. Har tänkt testa det i år och nu slipper jag leta efter det. Allt är inhandlat och tänkte ge mig på det idag.

• Ab fab

lycka till med äppleanvändandet

jag älskar inte spindlar men brukar nog bara ta dö på dem. De enda småkryp jag verkligen inte gillar är tvestjärtar

• Carma07

Nä, tvestjärtar är inte heller roliga. Men tycker nog gråsuggorna är värre. De brukar också smyga in i källaren på höstkanten.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!