Oh, så roligt det här blev, jag älskar att argumentera.
Det extra roliga i mina ögon är att du har tagit för givet att jag är en feminist t ex. Var har jag sagt det?
Jag håller med Passionsblomman att varje människa som vill ha jämställdhet borde även kalla sig feminist egentligen. Att vägra kalla sig feminist och göra feminister till någon slags paria är i mina ögon som att vilja bo i en demokrati men trampa på dem som kämpar för det och istället heja på de som strävar mot en diktatur.
Sedan önskar jag att du ska ta upp mer specifikt vad min schablonbild av brudöverlämning är så att jag har en möjlighet att bemöta det för att det ska bli riktigt intressant.
Ta gärna med exempel på hur jag får dig att "nästintill skämmas eller framstå som dum för att jag har mage att säga att din bild inte är den enda sanna". Så kan vi ju inte ha det!
Jag tycker att det låter som om du har fallit i "antifeministfällan" eftersom du är så rädd att bli associerad med ordet feminist. Lite av det du sysslar med just nu var precis det som min man fick mig att få upp ögonen för.
Och du har fel, jag är mycket nyfiken på dina åsikter, men jag förbehåller mig rätten att försöka slå hål på dina argument om jag inte håller med, precis som jag förväntar mig att du gör med mina.
Bride in the city skrev 2009-07-02 18:56:37 följande:
Jag måste nog i så fall protestera mot din schablonbild över vad brudöverlämning innebär. Kommer vi längre för det?Med frustrerad menar jag inte "frustrerad pga misslyckande i affärslivet". Jag upplever uttalade feminster som arga och aggressiva med tunnelseende. Som merparten av Sveriges befolkning röstar jag inte på FI. Jag tror det visar på att modellen är fel, i vart fall känner folk inte förtroende för hur man agerar. Min blivande man supportar mig. Han supportar även sina vänner, manliga som kvinnliga. Jag behöver inget särskilt stöd av honom för att undvika några fällor. Jag anser honom inte som det minsta mindre upplyst än dig partner bara för att han inte hjälper mig att undkomma farliga kvinnofällor. Jag har mött män och kvinnor som bevakat sin position. Männen vet att kvinnor är lätta att få ur fattningen genom att göra en grej av att de är kvinnor och de gär det. När en man vill köra fula saker mot andra män, vilket händer precis lika ofta, tar han till andra knep. De som föraktar kvinnor är få, de som försöker slå kvinnor och män ur fattningen för att vinna egna fördelar däremot finns och vi har alla mött dem. Du själv hör med din argumentation (obs argumentation, jag uttalar mig inte om din person!) till den typen av grupp som tydligt och klart försöker få mig att nästintill skämmas eller framstå som dum för att jag har mage att säga att din bild inte är den enda sanna. Du visar tydligt att jag har fel åsikt. Du är inte ens nyfiken på varför jag har den. Det är ett strålande exempel på härskartekniker där du försöker krympa mig och tala om hur det minsann ligger till. Vill du resonera med mig kring olika frågor så är jag med. Men jag avböjer att tillerkänna mig till feminismen.