Julia78 skrev 2009-07-02 15:33:08 följande:
Jag måste bara inflika att efter att ha läst alla trådar om överlämningens vara eller icke vara så frågade jag folk på jobbet och lite släktingar. INGEN var imot överlämning eller tyckte att det stod för kvinnoförtryck eller liknande. Då frågade jag folk i åldrarnaa 18-80..Många tittade på mig som om jag var dum-i-huvudet när jag frågade om de tyckte det stod för förtryck eller liknande.Tycker att det är intressant att det bara (för mig iaf) är här det finns folk som är negativa till det. Har aldrig hört det annars och ingen jag frågade heller.jag ska gå in med min blivande för det är vad vi båda vill
Nej, alla är ju inte så upplysta heller. Jag vet ju inte var du jobbar men jag kan tänka mig att det skiljer sig rätt mkt åt från arbetsplats till arbetsplats hur medveten man är inom feminism och signaler. I mina akademiska kretsar är det nog säkert inte många som fattar vad man signalerar ut men vad bra då att de kan reflektera över varför vi INTE gör som på TV när vi gifter oss
.
Ska nog skriva en tjusig notis om det i vigselprogrammet med tanke på att t o m min troende släkting tror att det är svensk. trad. att bli överlämnad...