• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Fenixx

ja jag har faktiskt blivit glatt förvånad. tänkte att någon säkert skulle beklaga sig lite. kanske kommer haha.

har precis fått kontakt med en tjej i närheten av där vi ska ha bröllopet som gör fina tårtor. ska se vad för slags tårtor hon gör och om det kan vara något för oss.

• källerudd
    Fenixx skrev 2009-06-23 15:56:56 följande:
    ja jag har faktiskt blivit glatt förvånad. tänkte att någon säkert skulle beklaga sig lite. kanske kommer haha. har precis fått kontakt med en tjej i närheten av där vi ska ha bröllopet som gör fina tårtor. ska se vad för slags tårtor hon gör och om det kan vara något för oss.
    mmm får väl se vad som händer här, har ju vänner (nära vänner trodde jag) som inte ens gratulerat till förlovningen än...denna vänskap håller på att rinna ut i sanden och funderar allvarligt på att inte bjuda dem..men inbjudningslistan är ett svårt fall..

va spännande, den har jag inte ens tänkt på än :S
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-23 16:15:15 följande:
    mmm får väl se vad som händer här, har ju vänner (nära vänner trodde jag) som inte ens gratulerat till förlovningen än...denna vänskap håller på att rinna ut i sanden och funderar allvarligt på att inte bjuda dem..men inbjudningslistan är ett svårt fall..va spännande, den har jag inte ens tänkt på än :S
    Jag känner igen det där... Så tråkigt när det blir så... Vi kommer nog bjuda våra vänner iaf, men några hedersuppdrag blir det inte. Men som sagt, inbjudningslistan kan ju ändras under tiden. Men annars bara positiva tillrop än så länge
  • idajohanna82

Kullaberg: Vi gifter oss också i brunnby kyrka! Tittade också på de lokalerna men flera av dem krävde att man skulle boka alla deras rum, också var de jättedyra! Nu ska vi ha festen på Ellens café i Ransvik och är supernöjda med det! Jättefint är där verkligen... Men det blir lite mer "sommarfest" med buffé, inte den strikta tre-rättersmiddagen.

• sarahkka76

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• kullaberg

Idajohanna82, vad kul!! Vilket datum gifter ni er, jag hittar inte dig i listan ovan?
    Jag bara älskar Brunnby Kyrka! Ransvik har jag inte ens tänkt på, men vi vill ha något ställe med rum också, för vi har en del långväga gäster och tänkte ha presentöppningen dagen efter tillsammans med brunch för de som stannar över.
    Men vi har ännu inte bestämt var vi ska vara för festen, förhoppningsvis gör vi det i helgen! Hade varit så skönt att kunna lägga det bakom sig iaf.

• Mrs Opp

Hejsan tjejer!

Måste bara berätta - jag har bokat kyrka nu! Jippii! Vad verkligt allt känns nu.

Vi hade egentligen planerat att ha en borgerlig vigsel, då m2b inte vuxit upp som kristen. I går satt vi och pratade lite löst om bröllopet och då säger m2b; varför gifter vi oss inte i kyrkan? Jag visade en jättefin kyrka som finns i min hemstad och helt plötsligt föll så mycket på plats.

Nu hoppas jag bara att församlingshemmet är ledigt, deras telefontid startar om 10 minuter!

• kullaberg

Mrs Opp!
    Gud vad kul! Grattis. Håller tummarna om församlingshemmet!
    Minns själv min känsla när jag pratat med kyrkan och fått bekräftat att vi kunde vara där på vårt datum. Jag bara satt och log och stirrade rakt ut i luften. Kändes så härligt, verkligt och underbart!

• källerudd

Ibland saknar jag det momentet med att välja kyrka och lokal. Håller tummarna...Visst gör det en hel massa när man har bestämt något =) Lycka till!!

Någon sa något bra tips på någon god efterrätt...

Vi ska ha
    rödlökscheeskake med stenbitsrom till förrätt
    grill buffé till huvurätt
    Men efterrätten är fortfarande ett stort frågetäcken

Vi ska göra själva. så om det vore något fryst som går att göra innan vore ett pluss...eller iaf något som går att göra lite i förväg...tips??

• Mrs Opp

Japp då var församlingshemmet bokat också! Tjoho! Vi ska gifta oss!!!!

Kullaberg: vad kul att höra dig beskriva samma känsla som jag har!

Källerud: Ja, det är härligt att ta ett beslut. Nu är vi på väg! Angående din efterrätt, jag kom spontant att tänka på frusen cheesecake, sån där som blir nästan som glass. Med jordgubbar till. Ni har ju en typ av cheesecake till förrätt så antingen knyter man ihop säcken med den efterätten eller så blir det kaka på kaka...hmm...ja, lätt att göra är den i alla fall.

Svar på tråden JULI - 2010 del2