• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Fenixx
    sajberpillan skrev 2009-06-24 16:01:51 följande:
    fenixx: låter som en bra kombination...varför har inte jag tänkt på det! Då blir det "lite finare" än bara buffé men inte svårare. Tack för tipset. Finns det inte en hel lista med matförlag/menyer någonstans? Gamman? Ica eller arla eller nåt sånt kanske har? tasteline.
    ja det blir med en gång lite mer "extra" så än en vanlig buffé liksom. bara skoj att man kunde hjälpa till med idé.
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-24 18:13:39 följande:
    Känner mig så glad, för hon blev verkligen glad för min skull =)Dock blev det bakslag på panduro, men får väl fundera vidare på hur inbjudan skall se ut
    Vad skönt att du kan ha någon att prata med och att hon blev glad för er skull!

Vad för bakslag blev det på Panduro? Om det gäller papper eller dylikt så sa min m2b till mig att jag skulle kolla bokhandlarna också för de har papper. Där köpte han nämligen papper när han tillverkade sin egengjorda ask han hade när han friade till mig Så jag ska göra det idag tänkte jag. Sen säger han; Kan vi inte köpa papper snart så vi kan börja pyssla! Hur söt är han?
  • Lycklig81

har bröjat tvivla på färgtemat...vill att ha vit,brunt och grönt
    men de är så svårt att hitta BT klänningar som ska passa färgtemat....kanske ska byta till vitt, brunt och ljusrosa...nästan allt finns i ljusrosa..suck!

vet inte hur jag ska göra..min svägerska har redan fått hem grejorna till inbjudningskorten som hon ska göra till oss.

blir en gåva till oss...suck suck suck...att de ska va så svårt

färgtema.

• kullaberg

Måste tärnklänningarna matcha färgtemat? För min del tycker inte jag att det behövs. Vi har limegrönt, vitt och ljuslila som färgtema. Min tärna kan tänka sig ha en lila klänning men inte ljuslila. För min del får hon ha vilken färg hon vill.

Kör på det som känns rätt för er tycker jag!

Men jag håller med, det är inte lätt att bestämma sig...

• källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-25 07:16:01 följande:
    Vad skönt att du kan ha någon att prata med och att hon blev glad för er skull! Vad för bakslag blev det på Panduro? Om det gäller papper eller dylikt så sa min m2b till mig att jag skulle kolla bokhandlarna också för de har papper. Där köpte han nämligen papper när han tillverkade sin egengjorda ask han hade när han friade till mig Så jag ska göra det idag tänkte jag. Sen säger han; Kan vi inte köpa papper snart så vi kan börja pyssla! Hur söt är han?
    Ja precis det handlar om papper...Hittade ett jätte fint rosa, men inget vinrött...finns inte struktur papper större än A4 :S bokhandeln här i stan har verkligen bara böcker och pappers handeln är kass...men får väl ta mig till någon större stad med mer utpräglad pappers handel hmm panduro har ju liksom lite av allt så det man verkligen behöver finns inte :)

El så får jag tänka om angående inbjudningskorten..hmm såå svårt Tur man är ute i god tid =)
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-25 09:00:16 följande:
    hmm panduro har ju liksom lite av allt så det man verkligen behöver finns inte :)El så får jag tänka om angående inbjudningskorten..hmm såå svårt Tur man är ute i god tid =)
    Precis.. Var på Panduro där jag hittade det mesta utom rätt färg på det ena satinsnöret vi tänkte ha. Men som tur är bor jag i Malmö, så jag kunde gå in på Matton, där jag hittade exakt rätt nyans! Men idag ska jag kolla efter stora vita papper. Panduros var inte så roliga tyckte jag.

Jo, det är tur man är ute i god tid, så hinner man ändra sig om det skulle vara så
  • Fenixx

jag hittade inte rätt nyans på panduro, sen är ju dem ganska dyra med överlag med saker.

IN-EX och Matton har massa olika papper och kuvert också i andra nyanser. bra priser med. Och Matton ger ju 20% rabatt om man är student. eller känner någon som är.

• idajohanna82

Haha ja kompisar kan verkligen känna på sig sådant där... Var hemma hos en kompis för ett tag sedan som jag inte träffat på länge... Hon frågade direkt om vi skulle gifta oss! Likadant en annan kompis frågade bara dagarna efter om vi inte skulle gifta oss. Och jag har inte sagt till någon av dem att vi funderar på det och de har heller aldrig frågat innan... Mysko! De känner nog en bättre än man tror

• källerudd
    idajohanna82 skrev 2009-06-25 10:27:30 följande:
    Haha ja kompisar kan verkligen känna på sig sådant där... Var hemma hos en kompis för ett tag sedan som jag inte träffat på länge... Hon frågade direkt om vi skulle gifta oss! Likadant en annan kompis frågade bara dagarna efter om vi inte skulle gifta oss. Och jag har inte sagt till någon av dem att vi funderar på det och de har heller aldrig frågat innan... Mysko! De känner nog en bättre än man tror
    Hehe ja antagligen är det... =)
  • källerudd

ooo jag saknar en större stad ibland..blir sånt projekt om man ska åka iväg för att köpa...för som det är just nu vill jag ju inte köpa på mig material till alla korten och så fungerar det inte..Utan nu köper jag något pappaer av varje för att se hur det skulle kunna bli.. hmm

Vad är matton för affär då...kedja så den finns på fler platser??

Svar på tråden JULI - 2010 del2