JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
ja man spenderar nog lite mer tid att fundera och planera än vad ens blivande gör.
tur man har BT att avreagera sig på lite.
vi har ju berättat för våra föräldrar och syskon nu och sen vet ju toastmaster/madame, tärna och bestman. och så en nära vän till mig som varit med och planerat från början. så skönt att inte behöva smyga omkring med det och alla är så positiva och inne för det, så är skoj.
så blir bara äldre släktingar och fler vänner som kommer överraskas av inbjudan sen.
Vi har faktiskt berättat för de flesta redan. Dels har vi släkt som bor utomlands och så, så därför kände vi att vi kan ju lika gärna berätta.
Jag vill också titta på klänning snart! Jag ska ha med mig min syster när jag gör det, och hon har precis fått barn i dagarna, så det får nog vänta lite till innan vi gör det. Men jag har hela tiden tänkt att vänta till efter sommaren, typ september ungefär. Fast då kommer det säkert bli augusti... haha...
Ja, tur man har BT så man kan avreagera sig
Våra föräldrar vet oxå och vissa av min m2b kusiner då svärmor inte kunde hålla tyst (fortfarande arg för det :S) men annars är det en stor hemlis till inbjudan skickas ut nästa år..svårt men roligt inte ens min bror vet =)
vet inte riktigt hur vi ska berätta för toastmadammerna (eller hur säger man när de är fler), fundera på att bjuda hit dem på middag för en trevlig kväll och sen berätta...
Som sagt hade ju oxå tänkt höst, men vem vet kanske hinns med redan nu innan semester om hon är ledig någon dag annars blir det augusti
Precis BT är guld värt i detta läge :P
Förstår att du är arg på svärmor. Själv berättade min svärmor för m2b syster innan vi själva hann berätta det... grr...
Ja, på ett sätt hade jag också velat hålla det hemligt, men det är lite sent nu... hihi.. Men samtidigt är det skönt att många redan vet, då kan man bolla idéer med dom som är intresserade.
Fast jag hade ju uppskattat om jag själv fått berätta det och inte svärmor.
Vi berättade för vårt toastmaster-par i midsommarhelgen, eftersom vi firade med dom. De blev jätteglada! Så en middag tycker jag låter som ett bra alternativ för er att välja när ni ska berätta för dom.
ja sambon hade skoj när han skulle berätta för sin bror(bestman) och även toastmastern så han hade sagt något liknande om dem ville "leka riddare nästa sommar"...öhh javisst svarade hans bror. "bra för då kan du vara min bestman" nåt sånt. dem står varandra väldigt nära.
och alla vi hittils har pratat med är jättepositiva och ska fixa kläder till temat.
Källerud: den högra tycker även jag var finast!
Vi har berättat för några men ska ta stora rundan i sommar har vi tänkt. Lika bra det då bröllopet kommer att bli under semestertider nästa sommar. Man vill ju inte att folk ska boka in annat bar aför att de inte visste.
Måste bara ha tag i en bra lokal som inte är bokat vår dag.
Har inte letat så mycket än då vi hade en på G, men de ska renovera hela nästa höst fick vi reda på förra veckan. Hade varit så perfekt, kunde kyra hela stället och ha både vigsel, fest och övernattning där + att det fanns badstrand och inte var så dyrt. Men men, så enkelt skulle det tydligen inte vara.
Så vi letar vidare...
Det lutar åt att jag beställer den nya klänningen med massor av broderier, den kostar ca 2500 så totalt skulle jag ha lagt 5000 knappt på 2 st klänningar så kan jag välja sedan och sälja den andra. Låter det vettigt?!
sajberpillan, tycker det låter alldeles vettigt med 5000 på två klänningar och sälja den du inte kommer använda.
Trist med lokalen, lycka till i letandet! Själv ska vi åka och titta på alternativ nummer fyra nu i helgen. Hoppas på fullträff!