• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Juli100724
    Diz skrev 2009-06-18 11:46:15 följande:
    Jag är från pite, men flyttade till kärleken i hbg, och bor nu i ekeby, ute på lannet. Följdaktligen har jag svårt att veta var guldkornen finns, fina (inte alltför dyra ) lokaler, fina ställen att ha utomhusvigsel på, bra florister, frisörer, osv osv osv. Tips mottages tacksamt.
    Ja då bor vi rätt nära. Var ska du köpa din kläning??
  • källerudd
    kullaberg skrev 2009-06-18 10:09:20 följande:
    Nej det är verkligen inte lätt att veta hur man ska göra. Det finns ju tusen möjligheter också Jag tittade runt lite på calligraphen och andra ställen där man kan beställa kort från för att hitta inspiration. Just nu är vi inne på fyrkantiga kort och limma band på dessa. Korten är grönt, ovan på det limmar vi ett vitt lite mindre kort, som vi trycker inbjudan på och ovan på allt limmar vi sen ett brett ljuslila band och ett smalt grönt band i samma nyans som bakgrundskortet. Svårt att förklara.. men typ Är också lite inne på att beställa våra namn som stämpel och embossa detta på inbjudan. Men mycket pyssel blir det då... Så precis som du skriver källerud, så får det bli lite nu och lite nästa dag osv..
    Jo men jag tror jag förstår

Jag fortsätter vela fram och tillbaka ett tag till tror jag...Har idag gått igenom alla bilder i galleriet under trycksaker...så nu får jag väl titta igenom det jag funderat på några gånger till... :S
  • Gotlandstös

Vi ska nog beställa inbjudningskort. Jag är inte alls pysslig av mig o inte sambon heller...iaf inte när det gäller sånt pyssel

• Gotlandstös

Kan inte beställa eller så redan nu, eftersom vi inte kan få boka kyrkan förren tidigast i September.

• Diz
    Juli100724 skrev 2009-06-18 11:52:57 följande:
    Ja då bor vi rätt nära. Var ska du köpa din kläning??
    Det lutar åt att jag låter sy upp den i Kina, men än måste jag samla lite mod innan jag vågar nåt sånt... Fördelen med mer än ett år kvar till bröllopet är att man har tid att ändra sig ett par gånger... Och skulle klänningen isf bli skit hinner man köpa en annan.
  • Tokisen

vi ska göra våra trycksaker själva, e i stortsett klar med hur inbjdningarna ska se ut, har gjort ett försök

• Fru Indosaurie

idag har jag kikat på ringar och jag kanske har bestämt mig! det blir nog 2 ringar, då kan jag köpa förlovningsringen och sen klura på vigselringen i nästan ett år till

• Fenixx

jag är inte heller pysslig av mig. men just med trycksakerna till bröllopet vill jag ändå göra då det känns mer personligt.
    har gjort provkort och skaffat in papper och tillbehör.
    tänkte sätta mig nu i höst och greja under kvällarna lite.

• MissAlice

Åh vad långt ni verkar ha kommit.. Hra funderat lite på de här med ringen.. Min sambo vill bara ha en och vi är inte förlovade än.. Tänklte göra det i vår när inbjudningarna kommer ut så det sker samtidigt. Men ska ha börja bära sin ring då? Eller hur funkar det.. Är inte så insatt i det här än. Tack på förhand!

• källerudd

Det gör ni ju precis som ni vill, inget rätt eller fel här... Men ska du ha två så kan han väl ha sin redan från förlovning... sen kan man putsa upp den lagom till bröllopet om det behövs...

Har själv suttit och filurat över monogram (heter det så) har gjort en massa olika, nu ska man bara hitta den som är snyggast, har tänkt beställa den som stämpel och använda på inbjudan och liknande...

Hinner inte just nu, men har ni lust att hjälpa mig välja om jag lägger upp dem i mitt galleri sen???

Svar på tråden JULI - 2010 del2