• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Nyen80

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli

Hej!
    Här är en till med 24 juli =)
    Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här pga att vi legat lite lågt med planeringen. Dock har jag läst lite till o från i tråden =)
    Som sagt, här händer inte så mycket just nu annat än att vi ska börja fila på gästlistan, vilka vi ska bjuda och inte. Meningarna går lite i sär eftersom jag vill ha ett mindre bröllop med max 20-25 gäster o min m2b vill ha ett lite större eftersom han har fler bekanta o gamla vänner än jag. Då skulle vi bli minst 45 om vi bjuder alla.Eftersom vi inte ska gifta oss i kyrkan vill jag hålla det lite mer intimt.
    Hur stort kommer ni andra att ha?

• källerudd
    Lycklig81 skrev 2009-06-12 22:24:06 följande:
    Vilken tur för er att gästerna kan bo gratis..sj så har jag hela min familj i Småland och sj bor jag i Norrland..hmm knas :)bara min familj allså mamma, pappa, syskon med respektive och syskonbarn blir totalt 31 personer :)Tänkte låta dom som har störst familjer bo i vårt hus och dom andra får ta in på vandrahem el så får dom tälta på våran gård :p hihi nä skojar barasen har vi vänner som kommer oxå men dom får ta in på vandrahem, familjen är ju viktigast :)ja vi kommer ha mycket folk dan efter bröllopet eftersom vi hade tänkt ha paketöppning dagen efter..folk blir så less på all den här paketöppningen på sj bröllopsdagen, tar för mycket tid och dom blir rastlösa.Så vi tänkte ha en Grillfest dagen efter..hoppas på fint väder :)
    Vi ska ju ha våran vigsel/fest på landet...så alla kommer ändå ha en bit att köra. Är det någon/många som vill ha hotell i närmsta stad kanske vi fixar en buss el liknande. De som jag tror kommer bo hos sina päron har ändå en bra bit att köra, ca lite drygt 10 mil men kommer troligtvis inte "slösa" pengar på boende utan kör hellre... (vissa är lite speciella :P)

det där med paketen har vi oxå tänkt göra. Vi ska ha brunch tillsammans med de som bor kvar dagen efter och öppna paket då, tror det kan bli trevligt + att man får träffa långresande lite mer...

Blev lite nyfiken, vart i småland har du familjen är själv härifrån =)
  • källerudd

Vi ska oxå ha ett "mindre" (beroende på hur ma ser det) bröllop på landet ca 50 bjudna, men det känns lagom.. Ska inte heller vara i kyrka

• aikidoaasa

Vi kommer att ha 70 gäster... eller bjuda 70. Man vet ju aldrig om alla kan komma eller inte.
    Max gäster (med oss) som lokalen tillåter är 74, men då blir det lite väl trångt så vi tänkte försöka hålla det till max 72 med oss.
    Nästa steg som vi ska göra är att boka kyrkan nu den 1:a juli... jag har inte fått boka den innan dess.
    Dessutom har jag börjat kika in lite affärer som jag tänkte gå till nu under semestern som även den börjar den 1 juli.
    Men jag ska inte köpa någon! Jag hinner då bara ångra mig tio ggr om innan den stora dagen.

• periwinkle
    Gotlandstös skrev 2009-06-13 20:46:26 följande:
    Ska eran "man" "få" en ring till, eller bara ni/du?
    Min m2b säger att han inte vill ha två ringar, däremot överväger han att byta ut förlovningsringen mot en ny.
  • Juli100724

Hej hopp. vad Roligt att vi är många den 24 juli =) Vi ska bjuda 26 så vi är inte heller så många men det räcker tycker vi =)
    Vi ska va i kyrkan =)

• periwinkle
    Nyen80 skrev 2009-06-14 21:37:41 följande:
    Som sagt, här händer inte så mycket just nu annat än att vi ska börja fila på gästlistan, vilka vi ska bjuda och inte. Meningarna går lite i sär eftersom jag vill ha ett mindre bröllop med max 20-25 gäster o min m2b vill ha ett lite större eftersom han har fler bekanta o gamla vänner än jag. Då skulle vi bli minst 45 om vi bjuder alla.Eftersom vi inte ska gifta oss i kyrkan vill jag hålla det lite mer intimt.Hur stort kommer ni andra att ha?
    Gästlistan ser ut att hamna på ungefär 80 personer (barn inräknade). M2b har en stor släkt som vi gärna vill bjuda, särskilt som vi själva har blivit bjudna på en massa fina släktbröllop de senaste åren.
  • kullaberg

Hej hej!

Vi kommer bjuda ca 50 st, vilket vi tycker känns helt lagom. Då är det bara närmsta släkten och närmsta vännerna. Vi ska också vara i kyrkan.

Vi kommer bara köpa en ring till, m2b vill bara ha en ring, så vi köpte en ganska bred ring till honom som förlovningsring. De putsar vi upp och så köper vi en ny till till mig.

• Tokisen

vi kommer bli ca 55 med oss om alla kommer, skulle gärna haft möjlighten att bjuda fler men pengar och plats växer inte på träd tyvärr.
    om jag fattat min sambo rätt så vill han ha 2 stycken som jag, då vi har vittguld i förlovningsringen så vill vi ha rött/gult (eller vad d vanliga guldet nu heter) guld i vigselringen, kan nog bli fint att blanda dem tror jag.

• sarahkka76

Idag var jag och sålde lite guld och vips hade jag 3000kr vi kan använda till våra ringar

Svar på tråden JULI - 2010 del2