JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Juli 2010
Fenixx: 3 juli
aikidoaasa: 3 juli
Mrs Opp: 3 juli
Tokisen: 10 juli
Periwinkle: 10 juli
sommar10: 10 juli
Kullaberg: 10 juli
sockersmulan: 10 juli
Juli 2010: 10 juli
Lycklig 81: 17 juli
Juli100724: 24 juli
Everton: 24 juli
Gotlandstös: 24 juli
Nyen80: 24 juli
Miss Alice: 25 juli
Källerudd: 28 juli
Sarahkka: 31 juli
Jossposs: 31 juli
Grönprickig: 31 juli
Clea: 31 juli
Hej!
Här är en till med 24 juli =)
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här pga att vi legat lite lågt med planeringen. Dock har jag läst lite till o från i tråden =)
Som sagt, här händer inte så mycket just nu annat än att vi ska börja fila på gästlistan, vilka vi ska bjuda och inte. Meningarna går lite i sär eftersom jag vill ha ett mindre bröllop med max 20-25 gäster o min m2b vill ha ett lite större eftersom han har fler bekanta o gamla vänner än jag. Då skulle vi bli minst 45 om vi bjuder alla.Eftersom vi inte ska gifta oss i kyrkan vill jag hålla det lite mer intimt.
Hur stort kommer ni andra att ha?
Vi ska oxå ha ett "mindre" (beroende på hur ma ser det) bröllop på landet ca 50 bjudna, men det känns lagom.. Ska inte heller vara i kyrka
Vi kommer att ha 70 gäster... eller bjuda 70. Man vet ju aldrig om alla kan komma eller inte.
Max gäster (med oss) som lokalen tillåter är 74, men då blir det lite väl trångt så vi tänkte försöka hålla det till max 72 med oss.
Nästa steg som vi ska göra är att boka kyrkan nu den 1:a juli... jag har inte fått boka den innan dess.
Dessutom har jag börjat kika in lite affärer som jag tänkte gå till nu under semestern som även den börjar den 1 juli.
Men jag ska inte köpa någon! Jag hinner då bara ångra mig tio ggr om innan den stora dagen.
Hej hopp. vad Roligt att vi är många den 24 juli =) Vi ska bjuda 26 så vi är inte heller så många men det räcker tycker vi =)
Vi ska va i kyrkan =)
Hej hej!
Vi kommer bjuda ca 50 st, vilket vi tycker känns helt lagom. Då är det bara närmsta släkten och närmsta vännerna. Vi ska också vara i kyrkan.
Vi kommer bara köpa en ring till, m2b vill bara ha en ring, så vi köpte en ganska bred ring till honom som förlovningsring. De putsar vi upp och så köper vi en ny till till mig.
vi kommer bli ca 55 med oss om alla kommer, skulle gärna haft möjlighten att bjuda fler men pengar och plats växer inte på träd tyvärr.
om jag fattat min sambo rätt så vill han ha 2 stycken som jag, då vi har vittguld i förlovningsringen så vill vi ha rött/gult (eller vad d vanliga guldet nu heter) guld i vigselringen, kan nog bli fint att blanda dem tror jag.
Idag var jag och sålde lite guld och vips hade jag 3000kr vi kan använda till våra ringar