• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Fenixx

ja klart du är välkommen till oss sajberpillan.

• källerudd
    periwinkle skrev 2009-06-12 15:32:45 följande:
    Jag förstår verkligen dilemmat. För oss var datumet jätteviktigt, och det var en stor lättnad när det visade sig vara en lördag.De stora frågorna är väl hur viktigt datumet är och hur långt gästerna har att åka, tänker jag mig. Samtidigt som en dag mitt i veckan kan vara lite knepigt lär det ju vara mitt i semestern för många, så problemet kanske inte är så stort ändå?
    Datumet är nog viktigare för mig än för min m2b. Det är ju en del långresande, men de flesta har typ föräldrar el liknande i närheten så kan liksom bo hemma (gratis)..men det är ju det där med att ta ledigt, som bekymrar mig... :s

Kanske kan bjuda till onsdagen och är det ingen som kan får man väl byta datum :P Nä jag vet inte, såååå svårt
    Vill ju gärna ha det där datumet
  • Juli 2010

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Juli2010: 10 juli

• Juli 2010

Juli 2010

Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Juli 2010: 10 juli

• Lycklig81
    källerudd skrev 2009-06-12 21:00:55 följande:
    Datumet är nog viktigare för mig än för min m2b. Det är ju en del långresande, men de flesta har typ föräldrar el liknande i närheten så kan liksom bo hemma (gratis)..men det är ju det där med att ta ledigt, som bekymrar mig... :s Kanske kan bjuda till onsdagen och är det ingen som kan får man väl byta datum :P Nä jag vet inte, såååå svårtVill ju gärna ha det där datumet
    Vilken tur för er att gästerna kan bo gratis..sj så har jag hela min familj i Småland och sj bor jag i Norrland..hmm knas :)

bara min familj allså mamma, pappa, syskon med respektive och syskonbarn blir totalt 31 personer :)

Tänkte låta dom som har störst familjer bo i vårt hus och dom andra får ta in på vandrahem el så får dom tälta på våran gård :p hihi nä skojar bara

sen har vi vänner som kommer oxå men dom får ta in på vandrahem, familjen är ju viktigast :)

ja vi kommer ha mycket folk dan efter bröllopet eftersom vi hade tänkt ha paketöppning dagen efter..folk blir så less på all den här paketöppningen på sj bröllopsdagen, tar för mycket tid och dom blir rastlösa.
    Så vi tänkte ha en Grillfest dagen efter..hoppas på fint väder :)
  • Fenixx

gotlandstös>> då skulle du sett när jag ringde och hörde efter med präst och möjlighet, dem trodde väl jag inte var klok som var så tidigt ute.

vi har ju ca 20min till våran hemstad där dem flesta vi känner bor eller i grannstaden 1mil bort. så vi ska nog försöka ordna en buss så många slipper köra. sen skriver vi med hotell och vandrarhem för dem som vill. är bara några få som kommer längre bortifrån.

• Juli100724

Godmorgon. Vad olika det här är me kyrka. När jag ringde och bokade för ca 2 veckor sedan. Så var dom nästan fullbokade. Hon sa tillochmed oj vad sent du ringer jag har 3 datum kvar. HIHI
    En liten fråga...när måste man senast titta på ringar???

• Fenixx

ja det är en väldigt skillnad beroende på vart man bor och hur populär kyrkan är.

juli100724>> så av dem få datum dem hade kvar så var det datumet ni ville ha kvar? eller fick ni ta nåt av dem som var kvar?

ringar tar ju inte så lång tid att göra/fixa när man frågat. tror en smyckeshantverkare sa till mig att det räckte med några veckor innan.

• sarahkka76
    Fenixx skrev 2009-06-12 17:23:37 följande:
    kolla in detta "fina vädret" www.youtube.com/watchjag som redan innan fasar för hur vädret ska bli.
    OMG!
  • Vi 2010

Vill gärna hänga med på detta. Planerar bröllop juli 2010 alt slutet juni 2010. Har ej bokat datum ännu.
    Är ny på BT och undrar hur man lägger till länken till Juliforumet 2010.
    Ha det gott.

Svar på tråden JULI - 2010 del2