• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Pingst09

Var och träffade TM-paret igårkväll. De verkar ha läget helt under kontroll De frågade om typ ALLA detaljer, hur vi ville att de skulle säga vissa saker och när, de har gjort ett sång/fest-häfte och de tar själva kontakt med musikerna för att checka av med dem, de erbjöd sig själva att servera aveccen och de hjälper till att duka dagen innan. Och de tar emot gästerna i kyrkan. Och de fixar både en tipsrunda om oss och en frågesport för fåra föräldrar där vi själva är domare.
    Summa summarum; Jag är inte det minsta orolig för festen!!

• mamci

Tack för era svar. Det kändes skönt att läsa att det var fler än vi som inte ska ha nå vigsel/fest progarm. Har läst så många inlägg nu där det pysslas kring dessa, så jag började fundera om det var så att, det "bör man ha! Men då kan jag släppa den tanken och köra på som det var tänkt. Har varken ork, lust eller tid att pyssla med ngt. sådant nu så här inpå slutspurten!
    Anja, hoppas ni får en underbar bröllopsdag!

• elsi

vigselprog? Vi skriva ut allt på en A5, våran stämpel på samma ställe som på inbjdan, lägg ett grönt papper med orden till en anna psalm under, rulla ihop som en scrolla och knyt med grönt band.

jag är helt slut, bara 2 dagar kvar att.. göra mycket ...

• Trulsa79

Vi ska inte ha några vigsel eller festprogram.

Sitter här och funderar på om jag ska våga mig på att läsa en sångtext, har drömt om i flera år att sjunga på mitt bröllop, men skulle aldrig våga, däremot har jag nu funderingar på om jag inte skulle våga läsa upp en text. Vad tror ni ska jag våga?

• Tindragull

Tx2: Åh, vad fina ni var och så underbara bilder! Blir inte så lite avis med tanke på att vi spås både regn och blåst på vår dag...

• Nalle Puh 40

Vi ska ha både vigsel och festhäfte. Det till kyrkan fixar vi och festhäftet gör våra värdpar förutom gästpresentationen.

Stryka klänningen??? Har inte ens haft tanken men den hänger fritt hemma hos mina föräldrar så hoppas den "hänger" ut sig lite...

Nu är underklädersbekymret löst: Lämnar tillbaka den lilla korsetten (från trosa till byst) och kör på den hela korsetten jag köpt till natten, ska bara prova den innan så den inte lyser igenom. (bild finns i mitt galleri under starka bilder) och sen får man väl byta trosor så det har jag köpt flera stycken

• Tx2

Tack!

Tanken var att det skulle vara en för varje par, men min man tyckte att alla kunde få varsin så då körde vi på det. Våra "tärningar" och marskalk delade ut dem tillsammans med vigselprogrammet och bubblet som dem fick innan vigseln. Sedan fick barnen någon extra när dem hade hält ut sin, oftast från någon vuxen som inte ville blåsa mer. Var superkul med bubblorna, många vuxna blev som barn igen Och det dök upp några bubblor på festen och även dagen efter.

Corona skrev 2009-05-06 21:52:59 följande:
    Tx2, ljuvliga bilder! Vilken perfekt vigselplats En fråga, såg att ni hade både barn och såpbubblor närvarande. Bland allt strul som drabbat oss var också riset slut hos leverantören... men bubblor kan vi snabbt få tag i innan vigseln på lördag. Hade ni en förp. bubblor till alla? Om inte, hur lyckades ni "hindra barnen från att få tag i dem"? Antar att det var vuxna som blåste dem på er, eller...?Tacksam för snabbt svar om du läser detta
  • missbilly

Tx2: Mysigt det blev med bubblor på bilderna
    Vart köpte du dina och vad kostade de?
    Har börjat fundera på om man ska köra det då man måste städa upp om man kastar ris.... men är ca 90 som kommer till kyrkan så det blir ju en hel del :-s

Nalle Puh 40: Min har jätte tydliga vik"streck" sen de skickade den... Inte så snyggt. men de vill ha 400-600 för att strycka den här

• Nalle Puh 40

Vi ska ha bubblor till ALLA, har varit på några bröllop med det och alla ÄLSKAR det, man blir som barn igen...

Oj, det var dyrt Kan du inte försöka hänga den löst i badrummet när du har duschat, kanske slätar ut vecken med vattenångorna men jag vet inte...

Svar på tråden Maj 2009!