• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • anja1661

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-29 10:47:46 följande:

Nu är det nära, vad kan man ha glömt???
    gud det e precis det jag sitter och funderar över just nu!!
    jag håller på att planera för NÄR alla de sista sakerna ska bli gjorda. det mesta blir på söndag, då ska vi prata med bageriet om dekorationen på tårtorna, se ut en bra fin fotoplats, köpa hårnålar/pärlor, papper, ljus och så ska vi ha vigselgenomgången i kyrkan då!
    sen idag ska jag gå o klippa dottern, jag har sköljt riset och det ligger nu på tork...ska lägga ner det i organzapåsarna sen...

hmm...vad har man glömt!?
    ni som har alkohol på ert bröllop, hur mycket läsk o juice köper ni till baren??
  • SweetSun

jag funderar över vem som ska göra vad, vem kör alkoholen till lokalen, vem ser till att det finns snittar och bubbel efter vigseln o.s.v. Tycker det är svårt..

• Tx2

Nu är det tre dagar kvar och dem sista listorna och logisitken finslipas och arbetsuppgifter fördelas. Och har vi glömt något så blir det nog bra ändå och våra hjälpredor löser det då. Hoppas jag

• Susanna och Fredrik

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-29 09:47:06 följande:

Funderar på om man måste ha löpare på borden, de vi vill ha skulle kosta ca 600-700 kr för alla bord och det känns som en onödig utgift men kanske blir "naket" annars...
    Vi kommer ha murgröna som ligger längs borden och ljuskoppar med värmeljus och blomma om vartannat. Sen har man ju glas, bestick, festprogram, servett....
  • Nalle Puh 40

Har bestämt oss för att skippa löpare, blir en sån onödig kostnad

• Hemlig2009

Har precis varit på provuppsättning hos frissan. Det blir nog bra tror jag!

Fick även offerten från floristen idag, den blev inte så blodig som jag trodde. Det som jag tyckte var dyrt var kastrosorna (450 kr) och faktiskt näbbens bukett (250 kr). Min bukett kostar 1130 kr vilket jag tycker är helt okej. Bordsdekorationerna förväntade jag mig skulle kosta en del och det gör de, 2000 kr. Men vi får dem levererade och hon sätter personligen ut alla vaser och krukor på borden, inkl buffébordet så vi tycker att det är värt det.

• Arla79

Jag har köpt det här tyget: www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Tyll/Tyll-11.htm&SessionId=&a=article&ProdNr=01%5F5433%5F11&t=778&c=1061&p=1061

Hade sån tur att de sålde ut det för halva priset vid nyår. Har köpt 13 meter och har delat det i 5 st 30 cm bitar.

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-29 18:43:19 följande:

Har bestämt oss för att skippa löpare, blir en sån onödig kostnad
  • Ma och Ma
    anja1661 skrev 2009-04-29 09:23:48 följande:
    vi oxå...och vi har valt lady in red....för det e vår låt. men vår trubadur har lovat att sjunga lady in white istället!!!
    Vilken kul idé!!

Vi har inte funderat på vals än...inte övat heller...befarar att det inte blir något vidare...
  • Nalle Puh 40
    Hemlig2009 skrev 2009-04-29 18:56:57 följande:
    Har precis varit på provuppsättning hos frissan. Det blir nog bra tror jag! Fick även offerten från floristen idag, den blev inte så blodig som jag trodde. Det som jag tyckte var dyrt var kastrosorna (450 kr) och faktiskt näbbens bukett (250 kr). Min bukett kostar 1130 kr vilket jag tycker är helt okej. Bordsdekorationerna förväntade jag mig skulle kosta en del och det gör de, 2000 kr. Men vi får dem levererade och hon sätter personligen ut alla vaser och krukor på borden, inkl buffébordet så vi tycker att det är värt det.
    Vågar inte ens tänka på vad blommorna kommer att kosta, har iaf ett presentkort där på hela 150 kr
Svar på tråden Maj 2009!