• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • SM09

Vi har inte något barn är heller, kommer kanske att försöka till hösten, tidigast, jag har precis fått jobb efter att ha varit arbetslös/sjukskriven i 4 år så det känns som att jag vill jobba lite först så att man får en rimlig föräldrapenning i alla fall. Vi ska nog också "bara" ha ett barn. Så är tankarna nu i alla fall.

• Nasoleh

Ang barn, jag trodde alltid att jag skulle vilja ha i alla fall 2 barn, men nu när vi har ett så känner vi att det räcker nog för oss. Men vi kan ju ändra oss också.
    Och som någon skrev, man får vara tacksam över att man har fått ett barn också. 2 missfall innan vi lyckades, och vi förstog att det verkligen är en gåva att få barn.
    Och man blir ju inte yngre heller...

Idag har vi träffat prästen och övat lite i kyrkan. Jag började nästan gråta av bara det, inte bra. Några tips på hur man kan stoppa gråten på den stora dagen mottages tacksamt!

• Tualisa

VI har en liten tjej, alva som föddes 14 maj förra året. Vi skulle gift oss förra våren 24 maj, allt var ordnat men så kom hon 9 veckor förtidigt... inte planerat.. så vi blev på sjukhus istället. Men allt gick bra och det var bara att skicka ut nya inbjudningar och i år blir det av. Vi hade försökt i flera år innan, så det är verkligen inte självklart att det ska gå känns det som. VI har tänkt försöka på ett syskon nu i sommar.. får se hur det går. Men är så oerhört tacksam för att vi fått Alva .

• emmlin

Oj förstår att det blev ändrade planer där då...
    Skönt att allt gått bra, vi fick oxå vår tjej 8 veckor för tidigt, men det var 2006 och då hade vi inga planer på bröllop

Tualisa skrev 2009-04-27 22:49:47 följande:
    VI har en liten tjej, alva som föddes 14 maj förra året. Vi skulle gift oss förra våren 24 maj, allt var ordnat men så kom hon 9 veckor förtidigt... inte planerat.. så vi blev på sjukhus istället. Men allt gick bra och det var bara att skicka ut nya inbjudningar och i år blir det av. Vi hade försökt i flera år innan, så det är verkligen inte självklart att det ska gå känns det som. VI har tänkt försöka på ett syskon nu i sommar.. får se hur det går. Men är så oerhört tacksam för att vi fått Alva .
  • Blanka23

Ja hörre du ibland blir man förvånad över sig själv och hur man reagerar över saker ock ting.

Men som du säger så tänker många att bilen ska bitas om det blir fler än tre,man ska få plats med hunden också och hur det ska gå med barnvagnen. När allt det här kommer runt omkring så glömmer man det som är viktigast....

Själv bryr jag mig inte så mycket om vad andra tycker. Mamma vill gärna ha barnbarn medans svärmor tycker att vi ska vänta tills efter 30 typ.
    Ser inte barn som ett hinder för någonting och vill absolut inte gå miste om chansen att få barn, för man vet att chansen att få de minskar ju äldre man blir..

090509 skrev 2009-04-27 13:45:03 följande:
    Håller självklart med därför jag blev så förvånad över mig själv när jag reagerade på inlägget. Har själv 3 barn och fick otaliga reaktioner när jag var gravid med tredje barnet (2 barn är ju standard)
  • Nalle Puh 40

Nej, barn är ingen självklarhet. Har kompisar som försökt LÄNGE men nu har de adopterat ett charmtroll

• Kärlekensskull

Vi har en liten prins på 2 år. (fyller på fredag) han ska vara vår lille näbb till bröllopet. Får se hur det går. hihi! Vi har la planer på att försöka nu i höst...Får se hur det går

• Ma och Ma

Förr...innan jag fyllde 30, hade jag Sambo och sa alltid att vi skulle vara gifta innan vi skaffade barn. Det tyckte han nog var jättebra för då visste han att jag tog mina piller.

Sedan blev jag singel igen, i många år...

När jag träffade m2b för fyra år sedan ville jag egentligen sluta med p-pillren mycket tidigare, än som det blev. Vi var överrens om att jag skulle sluta ta dem för två år sedan. Inget har hänt förutom att jag har väldigt jobbig mensverk och mycket blod. Det kan bero på att jag har många tjänsteresor och att vi inte alltid ses när det är som bäst läge. Tanken är att sattsa mer efter bröllopet. Har bokat en "gravönskan"-tid!! Så det känns hoppfullt...är 35 år nu, men hoppas att det inte är för sent eller kört för oss!! Så jag är glad bara vi kan få ett, men kan tänka mig två eller kanske tom tre, om vi orkar och hinner...har altid varit svag för tvillingar, men det har vi inte i säkten!!

Lycka till alla ni som försöker!!

Kram

• Ma och Ma

I lördags blev det möhippa!! Så helgen "försvann"...Det var superkul!! Alla mina bjudna vänninnor (någon känner någon, men alla känner inte alla!!) var med, plus en ny liten tjej på 3 månader, och så gjorde vi bara roliga saker, men de band för mina ögon, så jag visste inte alltid vart det bar av...

Det var en kompis med man och barn som skulle komma, men istället ringde ett blomsterbud (någon de haffat på gatan!!) på och jag fick en bukett, med ett kort och en mask. På kortet stod det att jag skulle titta ut genom fönstret mot gatan och där var de...sedan stod det att jag hade 7 minuter på mig att packa väskan med lite olika saker. Om jag inte kom ner innom 7 minuter skulle da springa upp och ringa på alla grannars dörrar (vi bor på tredjevåningen i ett hyreshus i Nyköping). När jag kom ner hade det gått 8 minuter!! Jag fick en slöja och massor av kramar. M2B blev lämnad och de sa att jag skulle komma tillbaka imorgon (Stackarn visste inget).

Vi åkte och hade Italiensk picknick utanför slottet i Nyköping. Fick svara på vilket påstående som hörde ihop med vilken vänninnna...det var kul och inte alltid så lätt!!

Sedan blev det kareokee spinning, sjunga och spinna samtidigt...otroligt jobbigt!!

Relax på "gymmet"!! Lite mer frågor om mig och Mattias...

Vinporvning hemma hos en kompis. Svårt, men kul!!

Sexparty - en tjej kom och visade oss leksaker och tillbehör. Jättekul för oss alla!!

Tre-rätters middag som vänninnorna lagade till mig!! De hade fina klänningar och jag fick låna brudklänningen som jag sydde till min kompis för ett par år sedan!! Mer frågor om bästa...osv...

Pjamas-party och ett frågespel!!

Fick låna en säng att sova i!!

Frukost och sedan blev jag sjutsad hem!!

Väldigt kul!!

• Arla79

Ni som har tänkt att dansa vals/wienervals: vad ska ni dansa till för låt?

Svar på tråden Maj 2009!