• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

Alla maj brudar:
    Har ni barn innan eller ska ni försöka skaffa när ni har gift er?
    Vi har inga barn och det är för att jag absolut inte vill ha barn om jag inte är gift men det är jag om 34 dagar

• Nasoleh

Om en vecka är jag en gift kvinna!!!

• Tindragull

Jag har två barn. En dotter på snart 5 år och en son på 14 månader.
    Jag har aldrig känt att jag behövde vara gift när jag skaffade barn, men däremot tvärtom! När vi väl hade barn tyckte jag att det var dags. Att det är bra att vara gift när man har barn. Det är så mycket juridik & skit om något skulle hända nån av oss annars... (vet, då min mamma förlorade sin sambo för 2 år sedan och jösses vilket krångel med grejer rörande deras gemensamma barn)

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-26 07:21:11 följande:

Alla maj brudar: Har ni barn innan eller ska ni försöka skaffa när ni har gift er?Vi har inga barn och det är för att jag absolut inte vill ha barn om jag inte är gift men det är jag om 34 dagar
  • kärleken förde oss samman

Vi har en son på 16 månader och ska börja försöka med barn nummer 2 efter bröllopet, eller efter bröllopsresan

• Tindragull

Tx2: Nu när det bara är slutspurtsveckan kvar. Hur mycket har du kvar att göra? Allt under kontroll?
    Börjar det bli nervöst?

• Moninan

Det tog min gubbe igår! De stormade in vid halv nio med den gammla batmanlåten! Han fick på sig ögonbindel och åkte ner till ett gym där han fick ta på sig den gammla batmandräkten (denljusgåra) med de blå kalsipperna. På gymet fick han ett rejält träningspass med dräkte på så att han skulle svettas ordentligt. Sedan åkte de till gokarten och vidare till gallerian där han är fastighetsskötare. Där fick han i varje butik hjälpa kunder att packa ner varor i kassen. Sedan så åt de middag i rsturangen. Sedan så åkte de till spat där han hade alldeles för små badkalsonger! Sedan åkte de till en koferensrum där de satt och drack och han fick klä sig i en hiskelig ful kostym, innan en trerättes middag väntade på hotellet där de var till nattklubben började. Så halv fem kom han hem, trött och glad.

• Tindragull

hehe... då var det två svensexade batmans igår! Min m2b fick också ha nån ful batmanfräkt igår...

Min m2b hade fått spela fotbollsgolv, äta brunch, köra femkamp, grilla... Det var nåt mer, men minnet sviker...

Idag har jag i alla fall varit snäll och bjudit på frukost på sängen och en kvällsposten! Ska åka iväg till brukshundklubben vid 10:30 och tar barnen med mig så han får vara bakfull i lugn & ro.

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-04-26 09:47:58 följande:
    hehe... då var det två svensexade batmans igår! Min m2b fick också ha nån ful batmanfräkt igår... Min m2b hade fått spela fotbollsgolv, äta brunch, köra femkamp, grilla... Det var nåt mer, men minnet sviker... Idag har jag i alla fall varit snäll och bjudit på frukost på sängen och en kvällsposten! Ska åka iväg till brukshundklubben vid 10:30 och tar barnen med mig så han får vara bakfull i lugn & ro.
    vad är fotbollsgolv?? ska det stå fotbollsgolf??? och vad e det då?? *nyfiken*
  • anja1661

Nalle Puh 40 skrev 2009-04-26 07:21:11 följande:

Alla maj brudar: Har ni barn innan eller ska ni försöka skaffa när ni har gift er?Vi har inga barn och det är för att jag absolut inte vill ha barn om jag inte är gift men det är jag om 34 dagar
    vi har två barn...en dotter som fyller 4 i aug och en son som fyller 3 i sept. vi blev gravida (oplanerat, men vi skyddade oss inte) efter bara 2månader!!! då var det ingen som tänkte på bröllop!!!
    vi har bara 13 månader mellan våra barn! men nu vill jag ha en till....men inte m2b. han har sagt att jag ska plugga klart först (2år kvar) och sen får vi se.....

hmm...känner jag honom rätt så betyder det nej.
  • Tx2

Idag är jag trött och har lite träningsvärk i låren efter kompisens möhippa. Men det var superkul!

Några fjärilar ibland, men har nog inte fattat att det inte är många dagar kvar.

Nu handlar det mest om att börja släppa på kontrollen och delge en massa information till olika personer som skall se till att dagen flyter på.
    Skall göra några justeringar i vigselcermonin och sedan är det vigselprogrammet som skall skrivas ut o vikas. Måste även bestämma hur jag skall göra med naglarna, knäckte en så nu överväger jag att bara ha ljust nagellack och inte den franska manikyren som det var tänkt. Sedan har han några uppgifter kvar; hämta alkoholen från systemet (köper vinet o det mousserande där), beställa tårtorna (dem behövde inte så många dagar) och hämta hans kläder.
    Och självklart duka o dekorera.
    Fick klartecken att mina sex "tärningar" kunde låna speglarna där jag skall göra mig iordning. Så nu ser jag framemot att få tillbringa lite tid med dem och höra deras tjöt på fm.

Längtar!

Tindragull skrev 2009-04-26 09:41:09 följande:
    Tx2: Nu när det bara är slutspurtsveckan kvar. Hur mycket har du kvar att göra? Allt under kontroll?Börjar det bli nervöst?
Svar på tråden Maj 2009!