Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Vad är kitice?

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-02 10:40:31 följande:

MissieA: skulle du ha borgerlig vigsel? Kommer ni att ha en lång ceremoni eller kort? Vi ska köra på 5 minuters varianten och vi träffar vår vigselförrättare om två veckor i TT. Det viktigaste är väl att man säger JA den dagen:) Mina kitice är köpta av svärmor nu,, , de duger, fast jag vet inte om jag tycker de är snygga... Ja ja-
  • Tindragull

Det kan man ju göra själv rätt billigt med hjälp av en kompis!
    Ska jag göra och det kommer kosta mig sammanlagt kanske 300:-
    (lilla albumet & boxen+ framkallning)

Villnu skrev 2009-04-05 20:46:24 följande:
    Känns som tiden går så fort nu å jag vill så gärna ge min goding något fint i bröllopspresent, vet inte vad bara??? Några förslag? Tittade på sån secret box men det va för mycket pengar :(
  • Tindragull

Precis det hotellet bodde vi på när vi var i bulgarien i maj 2007! Vi trivdes kanon, men vi gillade inte middagsbuffén där. Frukosten var dock toppen!

• Tindragull

Jaaaa! Ojoj, vad tiden går fort nu!

MissieA skrev 2009-04-09 17:06:37 följande:
    exakt en månad kvar!!! :-d :-d vi närmar oss.
  • Tindragull

Mitt håt och smink har jag tänkt börja fixa med vid 11. Fotografering vid 14:30. Vigseln kl. 17:00.
    Hår och smink gör vi hemma så mitt i där ska jag försöka pilla i mig nåt att äta också hade jag tänkt. Vore ju synd att få värsta blodsockerfallet när man står i kyrkan...
    Vet inte egentligen hur lång tid det tar med hår & smink, men jag tar hellre i lite extra med tiden. Ska ju hinna klä mig och snöra korsett och sånt där roligt också...

Det är verkligen riktigt nära nu...

MissieA skrev 2009-04-09 17:11:01 följande:
    Nu börjar det kännas riktigt verkligt hehe snart står vi dääääääär.Hmm vet inte om jag har frågat det innan men vilken tid börjar ni fixa hår & smink och hur lång tid tar det?
  • Tindragull

Jag ska göra mina naglar på torsdagen innan. Har också långa naglar själv, men jag ska göra med tippar ändå. Har en förmåga att flänga av mina naglar vi de minst passande tillfällen och jag kan ge mig på att vänster ringfingernagel säkert ryker av samma vecka vi gifter oss...

Vet inte riktigt vad man ska tänka på för att naglarna ska hålla. De är ju rätt hårda och starka...

• Tindragull

Dessutom ska jag på HLR och livräddningskurs på barn samma eftermiddag som jag har gjort naglarna!

#Ska beställa sugarpaste och liljor i flowerpaste till tårtan. Färga en del av pasten i den gröna färg jag vill ha och sen lämna sugarpasten hos bagaren.
    #Jag delegerar utskrift av festhäftena (allt redan färdigt för utskrift) och gästpresentationerna.
    #Den 25:e ska jag och syrran sätta i löshår i mitt hår.
    #Veckan efter det ska jag ta secret-box foton och framkalla och sätta in i albumet.
    #Dagen innan bröllopsdagen är det övning i kyrkan och sen dukning och upp-piffning av lokalen, hämtning av tårtan och blommor till lokal & kyrka...

Har säkert glömt en massa men det mesta är förberett så mycket det går så här i förväg...

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-09 17:39:49 följande:

usch, hade aldrig vågat göra dem på torsdag. Mina naglar kommer säkert att gå av innan också.... De är helt perfekt längd nu och allt.I helgen ska jag tillverka festhäften och börja dela ut uppgifter till tjocka släkten.Vad har ni kvar att göra???
  • Tindragull

Är så glad att det är min syster som gör hår och smink. Hon kan ju piffa till det om det börjar rasa under dagen/kvällen...

MissieA skrev 2009-04-09 18:12:50 följande:
    Jag känner att klockan 9 är väldigt tidigt det var därför jag frågade, men dom kan tydligen inte senare. Så mitt hår & smink ska fixas mellan 9-13 och nu är jga ganska rädd för att håret ska förstöras under dagen.Jag ska göra mina naglar en vecka innan och snygga till dom på torsdagen igen. Ni behöver inte vara oroliga för att de ska gå sönder De klarar ganska mycket, jag har haft nagelförläggning flera gånger och de har aldrig blivit förstörda. Har kvar:Köpa snygga underkläder till bröllopsnattenKöpa en stor & snygg gästbokSkriva lapp till gästbokenTror det är allt men kan ju ha missat nått.
  • Tindragull

Jag ska också ha utsläppta lockar... Eller ja en halvuppsättning med utsläppta lockar bak.
    Får spraya duktigt så håller det nog!

MissieA skrev 2009-04-09 18:44:50 följande:
    Hehhe det är alltid en fördel Jag har också tur att jag har en jätteduktig syster så hon kan nog också snygga till håret lite under dagen & kvällen det svåra är ju att jag ska ha utsläppta lockar, meeen eehh de klarar nog sig *håller tummarna*
  • Tindragull

Nu måste ni hjälpa mig lite tjejer!
    postar detta i ett par av mina favoritsnack)

Kolla i mitt galleri! Jag har nu provat min klänning med korsett under. Jag får tyvärr lite som pyser över i ryggen, men midjan och siluetten blir sååå mycket bättre! Jag ska ha en halvuppsättning med lockigt långt hår hängande ner på ryggen. Det kanske täcker det som pyser över en del...
    Hur ska jag göra? Med eller utan korsett? Vid fotografering är det ganska lätt att dölja översvämningen. Det testade jag igår...

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2