Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Ja, vi har en B-plan, meb ingen jag alls är sugen på att använda...
    Då blir det Norre port: l.yimg.com/g/images/spaceball.gif
    eller slottet: imgpe.trivago.com/uploadimages/41/67/4167206_l.jpeg (typ i ingången där)
    Men jag vill inte vara där! Jag vill vara ute på den plats vi sett ut! Där är ljuvligt fint nu!

anja1661 skrev 2009-05-05 15:07:05 följande:
    oj vad hände???hmm...har kollat på yr.no och vädret här ska vara delvis molningt och sol, 14grader! hoppas det håller i sig eller kanske tom förändras till strålande sol!!!!men jag känner mig mest nervös för vädret nu faktiskt!! vad gör ,man om det regnar när man ska fotas utomhus?????????? har ni någon plan-B??
  • Tindragull

Tindragull skrev 2009-05-06 00:29:00 följande:

Ja, vi har en B-plan, meb ingen jag alls är sugen på att använda...Då blir det Norre port: l.yimg.com/g/images/spaceball.gifeller slottet: imgpe.trivago.com/uploadimages/41/67/4167206_... (typ i ingången där)Men jag vill inte vara där! Jag vill vara ute på den plats vi sett ut! Där är ljuvligt fint nu!
    Men åh, vad trög jag är!!!!!!!!!
    Precis när jag skickade detta kom jag ju på det! HOTELLRUMMET!!! Där är ju högt i tak och jättefint! Där kan man ju köra fotografering vid ösregn!
    Om det duggar lite, så hr vi köpt ett fint paraply att ha och då kör vi fotograferingen ute i alla fall!

ElinPierre: Klart att det ordnar sig! Har din m2b sagt det så!
    Malmöbrud: Om nån hade bestämt sig för att ändå komma 4 dagar innan, så hade jag fasen inte släppt in dem!
    Anja1661: Försöker du få mig att få träningsvärk i scrollfingret?
  • Tindragull

Jösses vad ni skriver! Hur hinner ni med det?
    Här går det i hundra km/timmen hela tiden nu känns det som...
    Idag har jag lyckats bränna musiken i rätt ordning, fått hem tårtställningen, försökt göra tryffel men det gick åt fanders - stelnar ju aldrig, fyllt toakorgen med diverse trevligheter, skrivit listor vart som ska vart och när, packat barnens väska och kört den till farmor, packat vår övernattningsväska, slagit in morgongåvan, handlat lite mat, vikt alla servetter, gjort en bar-lista, fått hem caketoppern, hämtat hem barnstol från mamma....

I morgon blir det liiite lugnare... Då ska jag sy i ett par öglor i min klänning, gå på kurs, handla lite som jag hade missat, klippa m2b och fixa hans skägg & handla praliner.

Snacka om att min stressmage kommer rasa på fredag kväll/lördag morgon...

Yr.no och SMHI spår samma väder för oss.... Regn och blåst! Kan ju bli hur kul som helst när vi ska skutta runt på stenarna nere vid vattnet vid forograferingen...

På fredag ska vi öva i kyrkan! Ska bli kul! Fast nog kommer det trilla tårar här också!

Corona: Alltså ärligt, skriv en bok! Helt otroligt att allt bara lyckas bli tokigt för dig!

• Tindragull
    ElinPierre skrev 2009-05-06 22:20:01 följande:
    Har städat och strukit lakan (fy katten för ikeas billiga lakan.. ALDRIG mer säger jag bara)
    Men va!? Vad är det för fel på deras lakan?! De ska jag också ha och jag ska stryka dem på fredag i lokalen! :-O
  • Tindragull

Corona: Ja, en film! En romantisk kommedi såklart!
    Fåglarna dör inte av ris. Det är en seglivad myt. MEN vanligt ris ger ljusa fläckar på kläderna! Man kan skölja riset, men jag vet inte om jag hade vågat chansa. Vi har köpt bubblor så det räcker till alla vuxna. Men det kommer vara lite barn i kyrkan så de får väl bubblor de med. Huvudsaken är att de flesta vuxna har bubblor att blåsa i rätt riktning...

ElinPierre: Har inte tvättat dem, de ligger fortfarande i paketen...

• Tindragull

Corona: Nu ska jag rädda dig!
    Skriv in url:en från låten på youtube på www.zamzar.com/ den konverteras till en mp3 fil helt gratis!

Corona skrev 2009-05-07 17:50:34 följande:
    Orkar ni med en till? CD:n med låten vi vill dansa första dansen till har inte skickats från cdon...! Erkänner att detta är vårt fel för vi kom på den låten i sista minuten, men lite flyt kunde man väl få ha. Om någon har tips på hur man tankar ner från YouTube tas de gärna emot, tack
  • Tindragull

Allt ordnar sig! Gifta blir vi och det är huvudsaken!

elsi skrev 2009-05-07 14:34:09 följande:
    ok seriously nervous now... men har gjort ett kort och CD till mannen som han ska lyssna på när han klippa sig,Kvar,middag med föräldrar ikväll, oss och respektivakolla kyrkan med pappa,hämta ringar, mannens morgongåva,städa, tvätta golvet (släp på klänningen)Kolla vilka strumbyor jag ska ha bestäm läppstift,leverera: Confetti, vigsel programm, gästbok, favours (bara pytti små rulla Love hearts från lagerhaus!)fixa naglar,maila restaurang med namnen för bordsplacering,packa för bröllopsnatten och B resan. Min syrra komma imorgon och har bokat hela dagen med mig, så jag är jätte stressad att få allting gjort idag nå ja, gift bli vi i alla fall
  • Tindragull

Idag har jag varit och köpt chokladpraliner till mig och m2b, varit på kurs och fått gjort mina naglar. Det blev bra.

Och såklart blev det ju lite krångel idag...
    Pratade med ex-svägerskan som ska servera på bröllopet... Hon börjar bli sjuk! Panik!!! Men mamma hjälpte mig att fixa så att hennes granne rycker in om det behövs.
    Sen loggade jag in här och då hade den andra tjejen som ska hjälpa till med serveringen stött på bekymmer hon också! Panik igen!!! Men jag ringde henne och allt löser sig. Hon blir antagligen något sen bara... Underbara människa!

Ikväll när barnen har somnat ska jag prova klänningen & korsetten igen. Ska nog sy i lite öglor inuti klänningen så att jag kan slänga av mig underkjolen och hissa upp den lite om jag tröttnar på lååång klänning med stooor underkjol under kvällen. Kan bli spännande att göra med helt nya naglar som jag inte är riktigt van vid än...

• Tindragull

Bra!

Corona skrev 2009-05-07 21:40:17 följande:
    Tack Tindragull, tror att du just räddat mitt liv! Eller i alla fall min bröllopsdans
  • Tindragull

Åh, vad kul! Kommer ni inte träffas alls innan vigseln?

• Tindragull

Glömde ju gnälla lie för en sak....
    Jag har fått en FINNE i MUNGIPAN!!!! Hur bara lyckas man??? En rejält stor och öm en också!

• Tindragull

Go morron!
    Uppe med tuppen! Pigg som fasen! Knepigt, jag brukar annars vara väldigt morgontrött!

Ska åka iväg och lämna hundarna på pensionat nu. Sen är det kyrkövning och fixa lokalen som gäller hela dagen.
    Blir att slita mycket själv för vi har vara TVÅ medhjälpare...
    Bara älskar min väninna som ställer upp. Hon lämnar ungarna på dagis för att kuna hjälpa oss, då alla andra jobbar... Så det blir hon och en kille som ska hjälpa till. Han har tagit ledigt halva dagen bara för att hjälpa oss! Gissa om vi är tacksamma för det? Annars hade vi stått där med alltihop helt själva!

yr.no spår fortfarande lite sol och lite gråa moln, men inget regn än i alla fall!

• Tindragull

Corona: Så glad för din skull att allt nu är som det ska!

Malmöbrud: Men jösses kunde de inte fixat det idag???
    Och skönt att du fick sova gott i natt!

Idag har vi övat i kyrkan och dukat i lokalen! Blev såååå bra! Så himla nöjd och nu har vi verkligen gjort allt vi kunnat för att allt ska bli bra!
    Och enligt yr.no blir vädret helt ok i morgon! Bra för idag har det varit riktigt busväder...

I morgon gifter jag mig med mannen i mitt liv och jag ska njuta så mycket jag kan av dagen!

Kl 9:00 i morgon kommer min syster hit. Då blir det kaffe och god macka innan vi sätter igång med hår och smink.

Lycka till med allt nu tjejer! Nästa gång vi hörs är vi antagligen fruar (om vi inte tittar in en sväng i morgon bitti alltså) och har precis landat efter en underbar dag!

Massor av kramar och lyckönskningar!

• Tindragull

Go morgon!

Sovit jättegott i natt och vaknade trax innan 7 då lilleman var hungrig. Sen har vi legat i sängen alla fyra och myst lite!
    Känns som en bra start på denna dag!

Snart ska jag skutta in i duschen och sen kommer lillasyrran för lite frukost och hår & smink!

Jag ska verkligen njuta av den här dagen!
    Gör ni det också tjejer! Och lycka till nu! Idag är dagen vi planerat och tänkt på under lång tid! Den kommer bli toppenbra!

Kramar i mängd!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2