Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Idag slog det mig stenhårt att det är ju jättelite tid kvar!!!!!! Hjääääälp!
    Nerverna spattar och jag har ingen aning om hur jag ska hålla ihop mig själv...
    Börjar dessutom på ett nytt jobb nu i dagarna, så det känns som om det är liiiite mycket nu! :-O

• Tindragull

elsi:
    Jag känner så emellanåt. Stressen kryper på och allt känns superjobbigt. Men för mig går det oftast över fort. Jag tycker ju egentligen att det är himla mysigt med detta planerandet.
    Får du nån hjälp med allt du har att göra? Det hade kanske underlättat lite?

• Tindragull

Jadu... i den ringen jag har köpt så är det minimalt med plats för gravering så jag vet inte riktigt hur jag vill göra...
    Kanske blir att jag graverar i förlovningsringen istället...
    Vill ha 090509.

Corona skrev 2009-04-16 20:09:43 följande:
    Jag fortsätter när jag nu har ordet... Hur graverar ni in datumet i era ringar? Jag har 090509... men var hos en annan guldsmed igår för att fixa ring till mannen och där blev de närmast chockade över att ha en så "byråkratisk" datumangivelse i ringen (istället för 9/5 -09). Det var guldsmeden själv som skrev datumet så jag hade aldrig reflekterat över att man kanske inte "ska" skriva så... Blev nästan lite olycklig på kuppen men har valt att bortse från det eftersom datumet är så läckert i sig. Men nyfiken blir jag ju, hur graverar ni andra?
  • Tindragull

Nu ikväll har jag roat mig själv med lite bröllopspyssel. Klädde två korgar med grön organza inuti. Den ena till såpbubblorna som ska delas ut vid kyrkan och den andra blir förnödenhetskorg på toan. Korgen som bubblorna är i får sedan användas att lägga eventuella bröllopsgåvekuvert i.
    Sen passade jag på att ta mina värmeljushållare och piffa till dem lite. En skvätt hobbylim och ett dopp i grön sand och vips så passade de bättre in i temat!

Ska till ett nytt jobb i morgon och är lite nervös, så det där var bra terapi!

• Tindragull

Men köp det svarta och klä det i vitt tyg eller nåt?`

MissieA skrev 2009-04-17 14:45:41 följande:
    Vi hittar ingen fin gästbok för rimliga pengar & med det utseende vi är ute efter. Vi vill ha en stor gästbok med blanka blad så att vi sedan kan klistra dit bilder från bröllopet. Nu har vi hittat ett svart finare "block" som ser ut exakt som vi vill ha det FÖRUTOM att vi vill ha vitt, men vad säger ni? Kan vi ha det svarta?
  • Tindragull

Malmöbrud 2009: Jag röstar på höger öga!

Bröllop på gång: Vilken rysare det blir med ringarna då! Hoppas de fixar dem i tid!

Elsi: Gumman... Verkar som om inte nånting går din väg just nu. Men spelar det nån roll om det är polyester i klänningen? Den är väl fin ändå? Frisyr, gå tillbaks och säg att du inte gillade det och be att få göra om.
    Solist behöver man inte och gillar du inte psalmerna så byt! Kram på dig gumman!

• Tindragull

Igår blev jag hippad!!!
    Det började redan tidigt på morgonen. Min syster hade lurat i mig att vi skulle åka och titta på nageldekorationer...
    Hemma hos henne var alla väninnorna. Blev utklädd och fick ögonbindel och så körde vi iväg.
    Det blev arosfortet, laserdome och god lunch. En loppa med olika frågor & uppdrag. Present från var & en där jag fick gissa vem den var ifrån och varför. (presenterna och loppan hängde med under hela dagen)
    Sedan fick jag ögonbindel på igen och vi for iväg. De villade bort mig duktigt genom att köra omvägar och köra rundor i rondeller...
    Vi hamnade hos svägerskan och där blev det bad i tunna, sexparty och god middag.

En verklig toppenhippa!

Idag är jag mör i hela kroppen, men jag mår sååå bra!

• Tindragull

Bröllop på gång: Fy, vad trist!!! Om de inte kunde alla på en gång så kunde de väl tagit två "småhippor" eller så och delat upp det? Riktigt dåligt tycker jag!

• Tindragull

Själv har jag inte en enda bild från min hippa... Min väska togs ifrån mig redan på morgonen (och i den ligger alltid min kamera) och de som hippade mig var inte flitiga med kameran alls... Dessutom när jag frågade om de kunde skicka över bilderna till mig så fick jag blankt NEJ. (????) Så inga bilder har jag... Gissar att de ska hitta på nån överraskning med dem på bröllopet. Det filmades en hel del också och det kommer de säkert också visa upp...kul som fan för jag är rätt frispråkig kan man väl säga...

Vad roligt att vi som blivit hippade har fått bra hippor!

• Tindragull

ElinPierre: Härliga bilder!!!!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2