Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Allt...
    Jag gör väldigt mycket själv och fixar och donar för att det ska bli billigt...
    60.000 i bröllopssammanhang är ju egentligen inte mycket, men vi kände att vi kan inte lägga så mycket på bara en dag och en fest. Man kan göra så mycket billigt om man bara ger sig f*n på det...

anja1661 skrev 2009-03-20 20:21:29 följande:
    oj ja det var ju bra!! vad får ni för den summan??vårt bröllop går på ca 60 000kr och då är inte resan inräknad!!! shit vad mycket pengar!!!!:-s
  • Tindragull

Om vi hade haft längre tid på oss så hade man kanske budgeterat lite mer, men på 4½ månad hinner man inte spara så mycket när den ena är föräldraledig/arbetslös och den andre inte har nån vidare bra lön...
    Två barn, två hundar, två bilar och hus slukar ju pengar så sparandet kan sällan bli så stort... Fast jag tycker att vi har lyckats bra ändå!

• Tindragull

Vi åker till Korfu den 30 maj! All inclusive!

• Tindragull

Gjorde det när jag skulle på en kompis bröllop och det blev jättefint!
    Färgar inte av sig när man har duschat en gång efteråt. (alltså typ en dag efter)

anja1661 skrev 2009-03-22 09:28:29 följande:
    nån som funderat på spray tan?? det ska tydligen kosta typ 250 kr för helkropp + ansikte. låter bra! någon som testat??
  • Tindragull

De stora kostnaderna för oss:

Mat: 4840:- (110/pers)
    Alkohol: 2000:-
    Lokal: 700:-
    Kläder: 5000:- (för hela familjen)
    Ring: 2500:-
    Transport: max 1000:-
    Blommor: 1500:- (kommer bli billigare, men inte mer än så i alla fall...
    Sen en del småkrafs...

• Tindragull

Funderar på det...
    Annars får man väl köra med den där Dove "nånting" ett tag innan för att bygga upp lite färg... Fast det är helt klart lättare med spray-tan...

MissieA skrev 2009-03-22 18:03:31 följande:
    Då ska jag verkligen göra en sådan ska sola innan också men vill få den fina "solbrännan" Ska du göra det?
  • Tindragull

Usch, jag vet att min hippa planeras, men jag vetifan om jag ser fram emot den...
    Jag avskyr förnedringshippor och går hem om det blir en sån...

Vi har handlat in all alkohol i tyskland. Vi handlade för kung och fosterland, men det lär bli massor över!

Morgongåva blir en "secret box".

Nervös är jag inte så mycket än, men jäklarns vad skumt det känns att mina barn inte längre har mitt efternamn...

Pratat med skatteverket och polismyndigheten och de tror jag ska hinna få mitt efternamn registrerat och pass fixat innan vi drar på bröllopsresa den 30:e maj.

• Tindragull

Dove summerglow.
    Jag har smörjt in mig med det idag så jag får kolla sängen i morgon om den färgat av sig. Inget på kläderna än i alla fall...

elsi skrev 2009-03-26 13:55:16 följande:
    hmm låtar bra.. med duschendet var tindragull tror jag som nämnde Dove någonting...jag erkänner att jag är rätt bra på att smörja in den (Lancome är bästa färg för mig!)men det faktiskt färga av sig till en visste mån.
  • Tindragull

Nej, jag har inte tagit dem än.
    En kompis till mig ska ta korten och så fixar jag till det som behöver fixas och framkallar dem själv.
    Har tyvärr inte pengar att gå till en fotograf, även om jag helst hade velat göra det...

ElinPierre skrev 2009-03-27 06:59:25 följande:
    Har du tagit dina foton till SB än? Hur kändes det? Jag har gjort det! Fotografen var jätteduktig och gav mig självförtroende. Sen tog hon typ av ett plagg i taget.. Hihi.. Slutade med att jag fotade helt näck, vilken var en konstig känsla.. Men det gick jättebra!! Vill se fotona NU!! (hon bor 7 mil härifrån, så det är inte direkt bara att "kika in")
  • Tindragull

Asch!
    Din m2b älskar dig med eller utan sladder och dessutom fokuserar man ju på de delarna av kroppen som är finast!
    Mao inga bilder på min mage i sittande ställning...

elsi skrev 2009-03-27 07:48:42 följande:
    GUUUUUUUUUUUD va häftigt... jag tänkte kanske göra det som ett års bröllops gåva. Min kropp är för sladdrig nu, jag skäms
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2