• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Hahah låter som att Hvidis får hålla en danskurs i lgh i Malmö till hösten!

Blommis;: Hoppas osså att ni har en underbar dag tillsammans o kan ta igen massor!

Ninnnis: Hur är det med humöret idag?

• Ninnnis

Känner mig lite småkymig, varm och huvudvärk idag, men i övrigt rätt ok, tackar som frågar!

• Ankan80

Åhh, vad det är drygt att vänta...på ÄL på jobb på att klockan skall bli 16.30....osv...

Måste väl vara äggruvardags här snart i tråden?

• ingenjörsbruden

Ja visst borde det snart vara dags för äggruvning här....
    Jag är ju allmänt förrvirrad om vilken vecka jag är i så jag vågar INTE försöka mig på att hålla koll på äggruvningen...
    Kan säga att det är tur att jag har veckorna nedskrivna i kalendern...hahahhaa...maken är bättre på att hålla koll!

En oförbätterlig romantiker som jag är så har jag köpt filmen Twilight!! Köpte första o andra boken till min systerdotter i julklapp som hon bara ÄLSKADE! *rätt nöjd* fick låna böckerna sen o guuuuud så bra de var!!
    Så nu vill jag bara åka hem o krypa upp i soffan jämte maken o bara mysa o titta på film...medans maten själv reder till sig i köket....vilken önskedröm!

• Ankan80
    Ninnnis skrev 2009-05-05 13:49:52 följande:
    Ingenjören, vi ska nog påminna dig när det är dags att föda...
  • Ankan80

Fick reda på att min kompis som också var gravid hade försökt i nästan 1 år, så då kändes det bättre för min del.
    De skall ha i oktober. Klart jag unnar dem det! Hon berättade också hur jobbigt det var när alla andra runt omkring blev gravida men inte hon, men nu så. UL om 2 veckor tror jag....

• ingenjörsbruden

Hahahahahah ja det är bra Ninnnis.....*ser hur Pippi-starka-Ninnis kommer kutandens med mig på raka armar o skriker UR VÄGEN!! Kvinnan ska föda NU!*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)